Natuurlijk moet je ten alle tijden je kunnen legitimeren. Maar moet je je paspoort echt altijd bij je hebben of is een kopie ook toegestaan als je wordt aangehouden en ze vragen om legitimatie? zodat de paspoort mooi in het hotel in een kluis kan blijven liggen.
In principe moet je het origineel bij je hebben.
Als je hier bent als toerist, zullen ze niet te moeilijk doen als je een kopie bij je hebt van je paspoort.
Vergeet zeker niet om ook een kopie van je visum, migratiekaart en registratie te maken.
Als je hier langere tijd bent, maak je best notariele kopies.
Als toerist wat raad je het beste aan om toch het officiele paspoort mee te nemen de straat op of een kopie? overigs had ik ergens gelezen dat het dan moet gaan om een kopie in kleur is dit waar?
Ik zou persoonlijk gewoon het origineel meenemen, daar zit toch ook je visum in…
ja maar als je het kwijtraakt omdat iemand je tas meejat. stel dat…
als je overal een kopie van hebt en dat is voldoende om te legitimeren als toerist lijkt me dat ook handig
Je hebt een punt, als je denkt dat het veiliger is moet je inderdaad maar gewoon kopietjes maken. Ik heb het nooit zo gedaan.
Ok maar wel fijn om te weten dat het ook goed ging met de paspoort gewoon mee te nemen…![]()
![]()
Neem maar een kopie mee van alle documenten die ik opgesomd heb. Kleur is niet nodig.