Ik heb mij vorig jaar uitgeschreven uit het GBA omdat ik voor langere tijd in het buitenland heb gereisd, ik ben nu (na een jaar ongeveer) voor een korte periode terug in Nederland om vervolgens mijn reis voort te zetten en vervolgens me definitief te vestigen in het buitenland.
Mijn paspoort verloopt binnenkort en ik wil een nieuwe aanvragen. Het probleem is dat de afdeling bijzondere reisdocumenten alleen de volgende opties heeft:
Paspoort en identiteitskaart zonder vaste woon- of verblijfplaats
of
Paspoort en identiteitskaart voor Nederlanders in het buitenland
Bij zonder vaste woon- of verblijfplaats moet je kunnen aantonen dat je in Nederland hebt gewoond sinds het uitschrijven uit het GBA en bij Nederlanders die in het buitenland wonen moet je een document kunnen overhandigen waaruit blijkt dat je een vaste verblijfplaats hebt in het buitenland (wat dus ook niet voor mij geldt).
Weet iemand of men heel strikt is met het vragen om deze documenten,want het lijkt erop dat ik dus in geen van deze categorieën en ik heb ook geen zin om me weer in te schrijven in het GBA om me vervolgens binnen een paar dagen weer uit te schrijven.
Wat als je je uitschrijft uit het GBA en tijdens je reis je paspoort verloopt vraagt de ambassade ook om deze documenten?