Voordeel uitschrijven uit Nederland

Hallo allemaal,

Ik ben erg benieuwd wat nu de voordelen zijn van het uitschrijven uit Nederland.

Overgens een erg handige site… keep up the good work

Groet,
Shaft

1 like

Denk dat er weinig voordeel is eigenlijk.

Ik heb me uit moeten schrijven omdat ik anders m’n abbonement voor KPN internet en telefoon niet op kon zeggen… belachelijk spul

Enige belasting voordelen??

Ik denk dat het op de belasting ook geen invloed heeft.

Die kijken enkel of je nog inkomsten heb in NL waar ze aan kunnen verdienen.

Ik heb vorig jaar een dik boek in moeten vullen voor emmigranten & de belasting, en dit jaar kreeg ik gewoon weer een aangifte formulier omdat ik m’n nederlandse bankrekening nog heb. Denk je nooit van die lui afkomt!

Dat is 1 ding waar ik heel blij mee ben hier in Engeland, je hoeft je voor al dat spul helemaal geen zorgen te maken!

Dit vond ik op de site van de rijksoverheid:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wanneer-moet-ik-mij-in-de-gba-laten-inschrijven-en-uitschrijven.html
Uitschrijving bij vertrek uit Nederland

U moet zich uitschrijven als u verwacht dat u binnen een jaar minstens 8 maanden in het buitenland zult verblijven. Deze periode hoeft niet aaneengesloten te zijn. U kunt zich vanaf 5 dagen voor uw vertrek uitschrijven, bij de gemeente waar u op dat moment woont. U kunt dit persoonlijk of schriftelijk doen. U ontvangt hierna een bewijs van uitschrijving. Dit bewijs kunt u nodig hebben bij het opzeggen van abonnementen of om u te kunnen inschrijven in het buitenland. De gemeente stelt instanties die zijn aangesloten op de GBA, zoals de Belastingdienst of een pensioenfonds, op de hoogte van uw nieuwe adres in het buitenland.

groetjes
Christina

Ik heb mijn bewijs van uitschrijving nooit nodig gehad voor Engelse instanties, maar ik heb het binnenkort nodig bij de Nederlandse ambassade voor het aanvragen van een nieuw paspoort. Ik denk ook dat het alles makkelijker maakt als je in de toekomst terugkeert naar Nederland of als je buitenlandse aktes wilt laten inschrijven of andere “burgerzaken” nodig hebt (als je wilt trouwen in NL bijvoorbeeld). De Gemeente Den Haag heeft overigens een Afdeling Landelijke Taken; zij zijn voor wat betreft “burgerzaken” aanspreekpunt voor Nederlanders in het buitenland (die niet meer in Nederland zijn ingeschreven).

Hope this helps!