Vanuit welk dorp/stadje kan ik het beste een trekking maken naar NP cascais?
Zelfde vraag geld ook voor NP Arrabida.
Dus een goede uitval basis.
Volgende vraag luid, kan ik daar het beste een fiets of een auto huren om rond te gaan? Het liefste openbaar vervoer. Hoe zijn de paden om te wandelen? En is er een informatiecenter waar ik evt wandelkaarten kan kopen?
Hi Rutger,
Zoals we al over de mail hebben gesproken, kan ik je helaas hier niet zo veel mee helpen, daar ik de Arrabida vallei niet zo goed ken.
Ik ben er wel geweest en het is prachtig, vooral het strand: O Portinho da Arrabida, je waant je echt compleet verwijderd van de wereld en je kunt er ook dolfijnen zien op een bepaald moment in het jaar! Wellicht dat de volgende informatieve webistes jou kunne helpen met de voorbereiding: http://www.visitsetubal.com.pt/en/roteiros/arrabida-e-praias/
Ben reeds terug en ben de lokale info center in geweest en heb wandelingen gemaakt en op praia’s gelegen en gezwommen waar alleen de lokale liggen. Super leuke tijd gehad. Lisboa vondt ik persoonlijk een teleurstelling. Ik vindt het niets speciaals te bieden hebben. Alhoewelnik de free guided tour die elke dag 2x plaats vindt erg leuk. Google even free guided tour lisboa. Sintra is magisch. Leuke wandeling gemaakt van een paar uur naar het kasteel en vanaf cabo do roca heb je een mooie wandeling langs de ruige kliffen van de atlantico lopen. Vriendelijke mensen mooie natuur en betaalbare prijzen. Lisboa en omgeving is de moeite.
Bedankt voor je feedback Rutger!
Leuk om te horen dat jullie het naar je zin hebben gehad, Sintra is ook echt een van mijn favourite bestemmingen!
Volgende Porto en het noorden doen!