Wie kan mij zeggen of je in Lissabon in een parkeergarage terecht kunt. b.v. onder El Corte Ingles. Zijn de parkeergarages een beetje makkelijk te bereiken of is het rijden in Lissabon een crime? Zijn er oom parkeergarages in de buurt van bezienswaardigheden?
Laatje auto maar staan hoor ergens aan de rand van de stad en neem de tram bus of metro of trein kijk ook even bij Google waar je de auto veilig kwijt kan ,ik denk bi j station Oriente bij de vroegere wereld tentoonstelling of zo je kan ook een meerdaagse OV kaart kopen bij Carris ( dat is de vervoersmaatschapij in Lissabon ) groetjes Henk
Openbaar vervoer is gewoon supergoed geregeld in Lissabon.
Vind je het niet erg om toch de auto mee te nemen: er is een grote parkeergarage op ROSSIO, dit is achter de Praça do Commerco.
Meestal, zeker in het naseizoen, is daar volop plek om te parkeren.
Groot voordeel: je zit gelijk middenin de stad zelf.
Dat is een goed advies, wij hebben daar ook gestaan. Wij vonden rijden op sommige plekken inderdaad een crime en met de bus en de tram kwam je overal prima.
Violet
www.vakantiewijzers.nl
Bedankt voor jullie reacties. Wij gaan volgend voorjaar drie maanden naar Portugal en zijn dan ongeveer in april een weekje op een camping in de buurt van Lissabon. De reden dat ik een parkeergarage zoek zijn onze twee honden. Die laten we dan in de auto met de raampjes open. Ze zijn gewend om in de auto te slapen, dus dat gaat prima. We kunnen het dan allemaal een beetje verdelen door een paar keer naar Lissabon te gaan, dan laten we ze ook niet al te lang in de auto.
Toch is dan een waarschuwing op zijn plaats.
a) wordt er in parkeergarage’s in Lissabon helaas weleens ingebroken.
Wij hebben weleens gasten gehad die 2 rugzakken (gelukkig alleen met NL-talige boeken!) zijn kwijtgeraakt.
b) ook in een parkeergarage kan de temperatuur behoorlijk oplopen.
Zorg er in ieder geval voor dat ze vers drinkwater tot hun beschikking hebben.
Wij wensen jullie alvast een hele fijne tijd in die omgeving. Lissabon is echt dik de moeite waard.
Groet! :vak02:
Fijn dat er met ons meegedacht wordt, want de veiligheid en gezondheid voor onze honden staat voorop.
Inbreken doen ze niet zo gauw in onze auto, de raampjes staan een stukje open en wij hebben heel vriendelijke honden, maar zodra er maar iemand aan de auto komt gaan ze als wilden tekeer. Dat is hun domein en dat moet verdedigd worden. Dus als ze de honden willen stelen dan bedenken ze zich nog wel een keer.
Bij voorkeur gaan we op een dag dat het niet zo warm is en in april zullen er ongetwijfeld van die dagen zijn. Water laten we altijd achter, alleen het valt ons altijd op dat ze pas gaan drinken als wij weer terug zijn.
We willen ze ook niet te lang achter elkaar in de auto laten zitten, dus wat we willen doen en zien in Lissabon willen we verdelen over een paar dagen en dan ook niet al te veel. Als we er niet zeker van zijn dat de honden veilig staan hebben we toch geen rust.
Ik heb ook al wel gedacht of er misschien in de buurt een kennel is van nederlanders waar we ze een dagje of zo kunnen brengen. We hebben een vrij grote caravan, dus we bekijken ook nog of ze misschien op een regenachtige dag in de caravan kunnen blijven. Misschien zijn er mensen die nog meer suggesties hebben?
Zit dit nu even na te lezen… VanVoorn, heb je er wel aan gedacht om de honden te laten vaccineren? Want hier is b.v. Rabies minstens verplicht.
Ook uiteraard de chip, dus ook paspoorten meenemen.
Mocht je nog geen goede oplossing voor de honden tegen zijn gekomen, neem dan contact met ons op. Eventueel hebben wij mogelijkheden (hier vlakbij en betrouwbaar) waar je beide honden met gerust hart in een megagrote kennel kunt laten. Ze hebben echt voldoende ruimte, water, schaduw, en het is veilig.
Groet!
Natuurlijk zijn mijn honden ingeënt, fijn dat u er even op attendeert want je kunt uiteindelijk nooit weten. Zij krijgen ook vlooienbanden om, vooral tegen de zandvliegjes en pillen tegen hartworm, dus alles wat we maar kunnen doen om ze gezond te houden is gedaan. Inderdaad zo’n grote kennel zou eigenlijk precies zijn wat we zoeken om ze daar overdag heen te kunnen brengen, maar ik zie dat dit ongeveer 100 km ten Z van Lissabon is. We zijn van plan om in Cascais op een camping te gaan staan en om dan eerst 100 km heen en later op de dag weer 100 km terug te rijden lijkt me niet echt handig, maar in ieder geval bedankt voor uw advies en wie weet komt er nog een goede oplossing.
Groeten Ria van Voorn
oppassen hoor in lissabon