Hi,
In oktober wil ik vanuit Las Vegas met een huurauto ene toer maken om de nationale parken van Utah te bezoeken en ook de Grand Canyon in Arizona.
Ik heb er een 11-12dagen voor en wil het daardoor niet te haastig doen.
Wat wil ik bezoeken?
Zion,Bryce,Capital reef,Arches,Canyinlands,Monument Valley en natuurlijk de Grand Canyon(welke kant…geen idee,welke is het mooist?)
Heeft er iemand een mooi reisschema om deze parken te doen met af en toe een kleine pauze?(en welke stadjes zijn ideaal om dan te overnachten en op of niet te ver zijjn van de reisroute?
Ik had deze route in gedachten:
Las Vegas-Zion(slapen in Hurricane)-G.C.(slapen in Zanab)-Page(2 nachten)-Monument Valley(slapen in…misschien Kayenta?)-Canyonlands(slapen in Moab,2 tot 3 nachten)-Arches-Capitol reef (slapen in Torrey)-Annasani Indian P.(slapen nabij Bryce,2 nachten)-Bryce canyon-Las Vegas.
Hi
Reis je op een budget? Hurricane is goedkoper dan Springdale maar Springdale wel veel mooier en dichterbij Zion. Met Zanab bedoel je waarschijnlijk Kanab en niet geschikt voor een bezoek aan GCNP. De north rim is trouwens gesloten vanaf mid october voor lodging. En wat bedoel je met Annasani Indian P.? (Anasazi)
Ik zou je de volgende route willen aanraden:
Arr Las Vegas
Naar GCNP south rim
GCNP naar Page
Page naar Monument Valley
Monument Valley-Moab
Moab
Moab-Capitol Reef (Torrey)
Torrey-Bryce
Bryce-Zion
Zion
Zion-Las Vegas
Ik heb eerst maar eens de in mijn ogen beste route opgeschreven en kan altijd nog details toevoegen.
Yeehaw
Is een ok route, al moet je zeker geen 2 nachten in Page doorbrengen. Voor Antelope Canyon en Horseshoe Bend volstaat 1 dag. Dan heb je een dag extra voor Moab (Canyonlands, Arches) en Dead Horse Point). Bryce Canyon doe je ook op 1 dag, Zion op 1 of 2, afhankelijk van welke trails je daar wil wandelen.
Vergeet zeker Muley Point en Valley of the Gods niet aan te doen! (Niet bereikbaar met een RV evenwel.)
Thanks voor de info.
Ik heb dus 't volgende gepland:
1.Las Vegas–)Tusayan(2nachten)
2.Page(2 nachten)
3.Monticelleo(1nacht)
4.Moab(2 nachten)
5.Torrey(1 nacht)
6.Bryce Canyon(1nacht)
7.Hurricane(2nachten)
8.–)Las Vegas
Iemand een idee welk weer ik mag verwachten in oktober?
In Monticello is niet veel Je kan best van Page naar Moab in een dag of een overnachting plannen in Monument Valley. Of Bluff. In october kan het van alles zijn. We hebben wel eens sneeuw gehad bij Bryce en koud en regenachtig bij Moab maar ook prachtig weer met 75F. Niet te voorspellen.
Ik ben op dit moment ook een roadtrip door Amerika aan het maken en jouw reisschema lijkt een beetje op het onze. Ik typ dit vanuit ons motel in Torrey en we gaan morgen door naar Bryce.
Page zaten wij ook twee nachten, maar in principe hadden we aan 1 nacht genoeg gehad. We hebben de Upper Antelope Canyon bezocht, de Horseshoe Bend en de Glen Canyon Dam. Alles ligt dicht bij elkaar, dus dit is eenvoudig te doen. Monticello zijn we doorheen gereden, stelt niks voor. Ik zou aanraden om, net als ons, vanuit Page door Monument Valley te rijden, daar de (onverharde) route door het Navajo Tribal Park te volgen (echt een aanrader) en dan de nacht door te brengen in Blanding of iets in de buurt. In Moab zaten we 3 nachten. De eerste dag hebben we niet veel kunnen doen door de regen, maar je bent een volle dag kwijt aan Arches National Park. De tweede volle dag hebben wij besteed aan mountainbiken, wel vrij prijzig, maar enorm leuk om te doen over de rotsen. Helaas hadden we geen tijd meer voor Canyonlands N.P. en Dead Horse Point S.P. Vandaag naar Capitol Reef N.P. geweest. Stelde niet heel veel voor als je al een aantal parken gezien hebt. 1 nacht is dus genoeg. Over Bryce en Zion kan ik nog niks zeggen, maar ben zelf wel benieuwd naar Zion.
Ik had aan 2 nachten Page gedacht omdat ik vertrek uit de South Rim Grand Canyon en dan na de 2de nacht direct door zou rijden naar Monument Valley.(heb ik dan toch 1.5 dag om de natuur in Page te bezoeken.)Heb intussen ook gedacht om Valley of the Gods te bezoeken dus denk ik eraan daar ergens een nacht te boeken in Blanding((in Bluff zijn weinig overnachtingsmogelijkheden).
Valley of the Gods (17 miles) is een dirtroad. Zeker niet rijden bij of na regen en als het droog is voorzichtig rijden door de (droge) washes. Neemt trouwens niet meer dan een uur of iets langer met stops. Blanding is niet veel en ze serveren geen drank bij het eten (“dry” town). Bluff is leuker en als je jezelf eens wil verwennen neem dan cabin 6 bij Desert Rose. Bluff heeft ook een paar uitstekende restaurants.
Hoi Bart,
Ik heb ongeveer de route zoals Yeehaw heeft aangeraden onlangs gereden, alleen dan in tegengestelde richting en er meer de tijd voor genomen. Ik begrijp dat je het niet al te haastig wilt doen, maar uit jouw schema blijkt dat je bijvoorbeeld maar een nacht hebt gepland voor Bryce. Dat is eigenlijk jammer en behoorlijk haastig. Je moet er immers ook nog naar toe rijden en de dag erna wil je ook al weer ergens anders zijn. Ik snap dat je zo veel mogelijk wilt zien in een korte tijd, maar wil je een park zoals Bryce of Arches echt ervaren dan moet je er op zijn minst een flinke wandeling maken en er tijd doorbrengen. Wil je de parken echt goed bezoeken dan zou ik je aanraden er minimaal 2 nachten door te brengen, dus een volle dag. Je moet namelijk ook rekening houden met het rijden (er naar toe of vanaf), foto’s maken onderweg, boodschappen doen etc. etc. Dit gaat van je dag om het park te bezoeken af, zal ik maar zeggen. De afstanden zijn groot en als je alleen rijdt kan dat op sommige momenten (ondanks het erg plezierig en relaxed rijden) vermoeiend zijn en zul je ook je rust moeten nemen. Ik kan je de volgende wandelingen aanraden: Zion: Angels Landing / Narrows, Bryce: Fairyland Loop, Arches: Devils Garden/Delicate Arch. Ga bij de Grand Canyon bijvoorbeeld naar beneden naar de Coloradorivier via de Bright Angel Trail. Een pittige wandeling, zeker weer naar boven, maar je beleeft de Grand Canyon dan anders dan die 1000-en toeristen die alleen boven staan te kijken.
Ik zou Mesa Verde overslaan en meer tijd doorbrengen in de parken die je in eerste instantie wilde zien. Je kan je erg verkijken op de afstanden en dan lijken alle nationale parken dicht bij elkaar te liggen. Ik zou 2 of 3 nachten in Moab blijven en dan 1 of 2 dagen in Arches NP rondbrengen, 1 dag in Canyonlands NP.
Veel plezier nog met de voorbereidingen en mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik het wel.
Bedankt voor alle tips,die wandelingen ga ik zeker proberen te doen.Intussen is mijn plan 't volgende:
1.Las vegas-Tusayan(eventueel iets interessants onderweg?)
2.volle dag Grand Canyon
3.Tusayan langs East Rimm naar Page
4.Antelope Canyon en eventueel Lake Powell
5.Monument Valley en dan verder naar Cortéz (nog tips voor onderweg?)
6.Mesa Verde en dan late namiddag naar Moab
7.volle dag Arches
8.volle dag Canyonlands
9.van Moab naar Torrey (zou ik canyonlands doen op de dag dat ik naar Torrey ga of al Capitol Reef?)
10.eventueel hier Capitol Reef en verder naar Bryce
11.Bryce Canyon ('s avonds naar Hurricane)
12.volle dag Zion
13.terug naar Las Vegas
Tussen Las Vegas en Tusayan zou ik bij Kingman de Route 66 rijden die noordelijk ligt van I 40. Die kun je een heel stuk rijden tot aan iets voorbij Seligman. Dat is veel mooier dan die saaie Interstate I 40. Volgens mij kun je niet via de 89 naar page, zie ook de reactie van Yeehaw hierboven. Daar moet je dan een stuk voor omrijden…Ik zou vanuit Moab naar Arches gaan en naar Canyonlands. Je hebt in Moab alles wat betreft de voorzieningen en beide parken liggen hier niet ver vandaan. Capitol Reef kun je dan daarna doen. Na Moab noordelijk en dan een stukje via de I 70 om vervolgens via de 24 zuidelijk te gaan naar Capitol Reef. Daarna de 12 naar Bryce. Jammer dat in deze planning Bryce er een beetje bij inschiet.