Parfumpagode

Wij, ouders met 3 jongvolwassenen (20-22 jaar) gaan in juli een maand naar Vietnam. We landen in Hanoi en vliegen terug vanaf Saigon. Ik ben me alvast wat aan het orienteren want behalve 2 nachten Hanoi wil ik het liefst daar alles boeken.
Vanuit Hanoi willen we met de trein naar Sapa daar 2 nachten blijven en dan naar Halong Bay. Is dit rechtstreeks via een nachttrein mogelijk of toch eerst een stop in Hanoi. In Halong Bay een boot voor 1 nacht boeken. Wie heeft er goede ervaringen?
Vandaar willen we afzakken waarschijnlijk met de trein naar het zuiden. Nu las ik dat de Parfumpagode ook de moeite waard zou zijn. Ik hoor graag reacties. Wij zijn geen mensen die graag lange wandelingen of fietstochten maken maar houden wel van natuurschoon, scooteren, snorkelen.
Wat zou voordat we in Hoi An aankomen nog een aanrader zijn? Hue? De grotten Phong Nha bij Dong Hoi?
Veel vraagjes maar ben benieuwd naar jullie ervaringen/aanraders etc.

voor wat betreft het reizen per trein door Vietnam kan ik je de volgende site aanraden. Mijn vrouw en ik vertrekken volgende week ook naar Vietnam en hebben vanuit nederland de treinkaartjes reeds geregeld

groet en succes met het zoeken corenwilna:wereld::dag::zon02:>>>

Hoi,

Klopt, dat is een hele handige site. In de maand juli moet je wel op tijd je reizen boeken, want Vietnamezen hebben dan ook vakantie en de trein (met name de softsleepers en hardsleepers) zullen dan volgeboekt zijn en op Cat Ba (eiland bij Halong Bay) is haast geen hotel meer te vinden. Dus in Hanoi van tevoren boeken, is voor het noorden van Vietnam in deze tijd wel een aanrader.

Willen jullie veel zekerheid, dan zouden jullie in Nederland de treintickets al kunnen boeken voor Sapa (via de site van corenwilna) en zodra jullie in Hanoi zijn een hotelletje voor Sapa en een tour voor Halong Bay. Dan zitten jullie safe. Wat betreft de rest als jullie verder met het open busticket reizen, is er niet heel veel aan de hand. Met de trein ga je trouwens naar Láo Cai en vanaf daar met een busje nar Sapa. Als je al een hotel hebt geboekt, zullen ze je daar ophalen, maar het tourbureautje in Hanoi kan jullie daar alles over vertellen. Via je hotel of via een van de vele tourbureautjes in Hanoi kunnen jullie alles verder regelen. De klant is daar echt koning en er zijn zoveel aanbieders, dat moet wel goed komen.

Van Sapa naar Halong Bay is toch weer reizen via Hanoi.

Hué is zeker een aanrader. De DMZ-tour is aan te raden. Al ga je wel met een bus vol toeristen, mijn ervaring is dat de hele bus stil werd van alles wat we te zien kregen uit de oorlog met de VS. Je ziet ze inderdaad nu nog steeds mijnen ruimen. En het oude centrum van Hué is heel mooi. Ik denk dat twee tot drie dagen Hué wel voldoende is.

Zelf ben ik niet naar de Perfume Pagode geweest en heb daar veel spijt van, want het schijnt echt heel mooi te zijn. Ik raad het dus wel aan en ga een volgende keer ook zeker!

Je schrijft dat jullie alles met de trein gaan doen, maar ik raad toch het open busticket aan. Is wat handiger dan met de trein (je hoeft niet vanaf de stations door naar je bestemming, maar wordt er (dichtbij) afgezet) en wat goedkoper. Je kunt bij de vele tourbureautjes in Hanoi of vaak bij je hotel deze tickets al halen. Wat ik heb gedaan, is per plaats losse tickets halen, want ik wist helemaal niet van tevoren wat ik zou gaan doen. Zelfs die vrijheid is er dus. Alleen de nachtbus van Hanoi naar Hué vind ik niet zo’n aanrader. Hele kleine bedjes en vaak overboekt. Voor dat traject zouden jullie wel een trein kunnen nemen (maar wees in juli wel weer op tijd met boeken) of een binnenlandse vlucht. Maar met een maand de tijd, hoeven jullie net per se ‘tijd in te halen met een binnenlandse vlucht’, maar is de trein een goede optie.

Tot zo ver. Heb je nog meer vragen, stel ze gerust!

Groetjes, Anne

1 like

Hoi,

de parfumpagode is zeker de moeite waard. Met een bootje wordt op op zo’n relaxte manier van plaats naar bestemming gepeddeld (sommige vrouwen peddelen met hun voeten) dat je moet uitkijken dat je niet in slaap valt. Hele mooie natuurlijke omgeving tijdens deze tocht. Daarna een lekkere pittige voettocht naar de pagode.

De grot zelf is niet zo ontzettend bijzonder maar leuk om even geweest te zijn. Het gaat vooral om de tocht er naar toe en deze is zeker de moeite waard. De natuur zoals je die ervaart in Sapa, Halong Bay en de Parfum Pagode kom je namelijk niet meer op die manier tegen wanneer je naar het zuiden reist. Daar zijn weer andere leuke dingen :slight_smile:

Groetjes, Mike

Ik en mijn vriend hebben de pagode begin november vorig jaar bezocht en vonden het erg tegenvallen. Wij vonden de boottocht super saai en vielen er van in slaap. De natuur is misschien eventjes mooi om te zien, maar duurt erg lang. De grot zelf is idd niet heel bijzonder en als je van plan bent die andere grotten te gaan bekijken zou ik dit zeker over slaan. Deze komt namelijk niet in de buurt! Die andere zijn super gaaf!! Wij hebben van Hué naar Hoi An een dagtrip gemaakt met de Hué Riders. We zaten ieders bij een gids achterop de motor en vonden dit een van de gaafste trips! Onderweg stopten we bij de grotten.

Aangezien jullie in Saigon/HCMC eindigen zou ik er voor kiezen om vanuit daar een dag of zoals wij een 3-daagse trip door de Mekong delta te doen. Deze natuur is veel mooier en je ziet ook echt het dagelijkse leven van de bewoners langs het water.

Heel veel plezier!

Ik ben niet geheel onbevooroordeeld, want dit is mijn favoriete gedeelte van Vietnam, maar sluit me helemaal bij deze tip aan. Ikzelf zou eigenlijk allebei aandoen, hihi.

Groetjes, Anne

Hallo Korhoen,

Ik ben het ben het eigenlijk wel met Pascal eens.
Vind deze pagode geen must en zou hem ook overslaan.

Vind het wel heel opvallend dat Pascal de reden geeft waarom ik Halong Bay geen 2 dagen waard vind; wij vielen na 2 uur ook in “slaap” na de zoveelste rotsen.
Dus 1 dag Halong Bay is meer dan voldoende om een idee te hebben en 1 dag uit te besparen voor je Viet Nam trip.

Besteed deze dag + 1 dag aan de Ninh Binh provincie; dus Tam Coc en omgeving + Cuc Phuong park.
Daar heb je ook grotten die duizenden jaren geleden bewoond werden door de “mensen” toen.

Boeken treinkaartjes
Niet alle site hebben een “https” betalingsmogenlijkheid.
Kijk daarom ook even op de onderstaande link wanneer je op deze route wilt treinen.

http://www.vietnam-trains.com

gr
Ton.

2 likes

Halong bay hebben wij 2 dagen/ 1 nacht gedaan. Eigenlijk is het maar 1 dag op de boot want je komt pas om 13.00 op de boot en je gaat er de volgnde dag 12 uur weer vanaf. Twee nachten zou ik ook niet doen, dit is voldoende. Wij zijn ook in Nihm binh geweest!! Stadje zelfnis niet boeiend maar je kunt er inde omgeving prachtig fietsen en op een bootje door de natuur. Deze boottocht is veel gaver dan die naar de pagode. Wij sliepen toen bij Kim Liens Guesthouse (geboekt via agoda.nl) en dat was ook een super ervaring. Ze runt het met haar familie en kookt elke avond een geweldig diner compleet met heerlijke loempia’s!!

1 like