Een hot item hier even geweest en de film nog draaiend in vele bioscopen. Ik vond het een zielig verhaal, zowel voor de blanke dames als de Kenianen. Soms herkenbaar. Helaas niet komisch.
Ik vroeg er vandaag een vriendin daar naar of ze bij Bamburi dit gedrocht kennen en hoe ze het vonden.
Op dit forum heb ik er nog niet over gehoord…
Ik heb hem ook gezien. Aparte film, ik denk dat het ook echt wel gebeurd, maar niet alleen in Kenia. Toen ik zelf aan de kust ben geweest heb ik zelf ook veel van deze stellen gezien. Wij zijn zelf ook een gemixt stel, en er werd ook gefluisterd door mensen op het terras, of wij wel samen naar huis zouden gaan? Tja vooroordelen zijn er altijd. Ik vind het niet echt een goede reclame voor Kenia en ik denk niet dat de film in Kenia te zien zal zien, vooral door het vele bloot wat er in te zien is.
Jose
Ik herken het probleem. Wij moeten er altijd om lachen speciaal wanneer ik met mijn vrouw en dochter onderweg ben en dan zieen hoor je de mensen een verkeerde inschatting maken zoals ik ben onderweg met mijn vrouw en schoonmoeder en vooral daar mijn vrouw een lichtere huidskleur heeft en daardoor meer Zuid Amerikaans lijkt denken de meesten dat we het niet verstaan. Wanner je stopt om te tanken bij een station wat niet in de buurt is hoor je vaak het commentaar van de pomp bediende en dat is meestal niet mis. Wanneer je dan bij het afrekenen ze van repliek dient zie je de schrik van oho deze mensen verstaan mij en dan volgt meestal een schaamte en verontschuldigingen dat het niet zo bedoelt was. Ook de blanke samenleving hier in Nairobi is niet altijd zo positief met hun reacties en meestal meer schaamtelozer dan de Kenyaanse over de gemengde huwelijken. Want it is not done by the old Englis style of live.
Ik vond de film zeer expliciet maar ook openhartig. Mooi dat het verhaal geen slachtoffers kent, of misschien juist wel allemaal slachtoffers van elkaar ? Mooi dat de film eindigt zoals hij begint, alleen zijn dan de rollen omgedraaid.
Ik weet niet of het echt zo is. Ik ben voor het eerst, en het laatst, in Mombasa aan het strand geweest in 2001. Ik zat afgelopen september naast een meisje in het vliegtuig die in haar eentje in Diani was geweest. Zij vertelde dat ze geen voet buiten het hotel kon zetten zonder achtervolgt te worden door de jongens. Ze heeft 2 weken lang nauwelijks het strand gezien… Ik ben in ieder geval blij die kant van Kenia niet te hoeven zien en lekker de binnenlanden in ga !
Sorry baosafari het is niet alleen aan de kust zo maar praktisch overal waar je kom en of je nu man of vrouw ben ze willen je leren kennen om het even simpel te stellen en als je laat blijken dat je geen intresse heb dan gaat het vanzelf over. Dus in een hotel blijven zitten is totaal verkeerd want speciaal wanneer ze weten dat er niets te halen valt gaan ze vanzelf weg.
Gelukkig heb ik die ervaring niet. De afgelopen 2 keer heb ik alleen gereisd en heb ik daar gelukkig weinig last van gehad. Maar kan me voorstellen als je voor het eerst naar Kenia gaat en ook nog alleen dat je er nogal van kunt schrikken. Het klopt inderdaad dat als je duidelijk bent dat je geen interesse hebt, de aandacht snel naar een ander gaat. Maar ja, “dat leren kennen” kan op allerlei gebieden…mij wordt geregeld gevraagd geld te geven voor school/ziek familielid e.d. Dat zie je dus ook terug in de film. Het blijft een interessant onderwerp aangezien er zo’n enorm economisch verschil is.
Baosafari Speciaal dat economische ik weet nog goed dat toen ik als kleine jongen in Rotterdam aan de haven wachte op de Amerikaan en we probeerden ook om wat te krijgen met de zelfde oorzaken als wat in Kenya gebruikt word. Dus niets is vreemd maar ook als ze weten dat ze niets krijgen willen ze van alles weten en dat is dan het ogenblik wat ik gebruik om ze wat over het leven in de westerse wereld te vertellen en maar hoop dat ze het op pikken. Ik ken een heleboel Kenyanen in NL-B-D en er zijn er genoeg die graag terug willen maar niet durven omdat de familie denkt dat ze in het paradijs zijn. Vooral als ze maandelijks 50/100 euro overmaken maar niet durven te vertellen dat ze soms geen eten hebben. Dat geeft het scheve beeld van de rijke westerling. Maar daar kan ik haast een boek overschrijven. Maar kleine beetjes helpen en een kinderhand is vlug gevuld zei mijn opa altijd.