Paklijst/bagage

Weet iemand of ik ergens een goede paklijst kan vinden voor onze reis (29 dagen) naar Peru, Bolivia (waaronder de Salar) en een klein stukje Chili. Wat moet je beslist bij je hebben? :vak01:

Probeer deze site eens. :slight_smile: www.packinglistonline.com

Ik heb ook in die landen gereisd (Bolivia 1x, Peru 2x). In welke periode ga je?

Persoonlijk heb ik graag in ieder geval deze spullen bij me naar die landen (maar veel dingen heb ik altijd bij me op reis, waar ik ook heen ga):

• oordopjes
  • een fijne fleece muts
  • dunne handschoenen
  • mijn winddichte fleece vest en een lichtgewicht wegwerp-regenponcho (maar je kunt ook kiezen voor een normaal fleece vest + winddicht regenjasje)
  • mijn Lilliput Spaanse woordenboekjes
  • mijn Point It boekje (klik erop om een paar van de vele bladzijden te zien) voor als ik er niet uit kom in het Spaans, of als ik mensen tegenkom die alleen Quechua spreken
  • tampons (want daar niet altijd makkelijk te vinden)
  • handzaam flesje zonnebrandmiddel (want daar wellicht alleen grote onhandige flessen te vinden, of over datum)
  • zonnebril
  • bandana
  • slippers (voor in vieze douches, of gewoon bij mooi weer); daarnaast andere schoenen maar dat is heel persoonlijk en ligt er ook aan of je bv. de Inca Trail gaat lopen… behalve dichte schoenen heb ik vaak ook open sandalen mee die geschikt zijn voor pittige wandelingen
  • zijden lakenzak, voor in vieze hotelbedden
  • leesboek(en)
  • eerste hulp kit
  • (indien jungletour erbij in zit: malariapillen)
  • aantekeningenboekje
  • foto’s van familie (vaak zijn de mensen die je ontmoet, daar wel nieuwsgierig naar…)
  • paspoort :wink:
  • lege ruimte in mijn tas voor souvenirs

En natuurlijk kleding (en evt. pyama), iets om foto’s mee te maken (de laatste jaren vaak gewoon mijn telefoon), usb-stick om foto’s te back-uppen, toiletspullen en nog van alles.
Qua kleding kun je het beste kiezen voor meerdere dunne laagjes dan 1 dikke. Die kun je op allerlei manieren combineren al naar gelang het weer.

Succes en goede reis!

Heel erg bedankt!!!

Ik ga er een fantastische reis van maken!

Marianne