In september wil ik met mijn vriendin ruim 2 weken op zonvakantie naar Bali. Nu heb ik al wat leuke pakketreizen gezien, maar ik vroeg me af of het slim is nu al te boeken of dat ik beter nog even kan wachten…(ivm de prijzen voor de vluchten of vele beschikbare reizen). Kan iemand mij vertellen of het te verwachten valt dat de pakketreizen Bali in september de komende maanden goedkoper zullen worden dan nu, of dat de prijzen alleen maar zullen oplopen de komende maanden…? (we willen niet wachten op een last minute, maar natuurlijk wel als echte Nederlanders de reis zo goedkoop mogelijk boeken:zon02:).
Ik zou zsm boeken als ik jou was.
het wordt met de dag duurder.
Ik ben zelf werkzaam bij een reisburo en voor pakketreizen werkt het tegenwoordig met dagprijzen. dus hoe voller de vlucht raakt…hoe hoger de toeslag zal worden/zijn.
dus ik adviseer zsm te boeken. en zeker nu er nog iets aan vroegboekkortingen geld(straks ook niet meer)
Inderdaad zo snel mogelijk boeken, tenzij je heel flexibel bent en nog op echte last minutes kan wachten… Zoals de afgelopen weken bij OAD. Voor €750 10 dagen inclusief hotel en vlucht… Maar ja dat is altijd maar afwachten.
Als je de periode vast wilt zetten dan is zo vroeg mogelijk boeken de beste optie.
Reisorganisaties hebben gepubliceerde prijzen die niet wijzigen, tenzij het een (last-minute) aanbieding betreft. Sterker nog, de prijzen kunnen zelfs nog stijgen door brandstoftoeslagen in de luchtvaart. Heb zelf een keer een stijging van 80 euro (!) per ticket meegemaakt, te voldoen aan de incheckbalie op Schiphol. Dat was wel een ‘vakantievlucht’ naar Mexico van Martinair, ik weet niet of het op lijnvluchten ook zo werkt. Wanneer je direct een (los) ticket koop en dat dus ook direct wordt uitgeschreven heb je hier in ieder geval geen last van.
Bedankt voor de reacties! Ik weet genoeg en hoop vanavond onze reis te boeken… zo hebben we meteen een enorm gaaf valentijnscadeau voor elkaar;) :vak02:!