Prijzen bali in Juli

Hoi,

Wij willen volgend jaar Juli graag naar Bali voor ongeveer 17 dagen. Dit met een pakketreis via een reisorganisatie. Om dan vanuit die ene plek een aantal trips over het eiland te maken, maar ook zo af en toe een dag op het strand of bij het zwembad te liggen.

Ik vroeg me alleen af welke prijzen ik in het hoogseizoen (begin-medio Juli) kan verwachten?

Ik heb nu de prijzen in de kerstvakantie genomen als richtlijn, maar ik weet niet of dit ongeveer gelijk is aan Juli. … in sommige andere landen liggen de prijzen namelijk veel hoger met kerst dan in de zomerperiode.

Wie kan mij hier meer duidelijkheid over geven?

Ik zou er niet voor kiezen om 2 weken op dezelfde plek te zitten. Veel leuker is het om dagtrips te maken vanuit verschillende plekken! En ook makkelijker, je hebt minder lange reistijden.

Ik boek zelf altijd een los ticket en losse accommodatie, prijzen van pakketreizen ken ik niet. Als je op tijd boekt, dan vlieg je voor 900 euro per persoon. Een slaapplek (schoon, eigen badkamer, AC) kost in juli ongeveer 25-30 euro per nacht.

Op Bali is het in juli op de meeste plekken drukker dan met kerst.

Oké, dankjewel.

Er staat ook nog niets vast, dus alle tips zijn welkom.

Kijk een op de site van Actief in de Tropen. Hier vind je heel veel bruikbare tips, ook over het prijspeil.

Hoi Robin,

Wij zijn in andere maanden geweest dus over prijzen weet ik niet veel… Wellicht kun je nu nog de zomerreisgidsen halen bij je reisbureau. Daar staan de prijzen van juli nog wel in, dan heb je een richtprijs.

Wij zijn 17 dagen in Sanur verbleven, vanuit daar kun je de meeste plekken op het eiland wel bereiken, wij vonden het wel fijn om een vaste uitvalsbasis te hebben en dagen strand en activiteiten af te wisselen en niet steeds de koffer in te hoeven pakken. Maar dat is voor een ieder weer anders.

Veel plezier/succes met uitzoeken van je reis.