Page - monument valley - GCNP

Hi all,

momenteel zijn we in de USA heerlijk aan het genieten van al het moois we al hebben gezien, oa Rockey Mountains, Moab en omgeving, capitol reef, route 12, bryce, etc. Echt ongelooflijk hoe mooi de natuur hier is.
morgen vertrekken we richting zion en vanuit zion gaan we naar page. Vanuit page staat monument valley met een overnachting in bluff (dichter bij mv was alles al vol) en vanuit daar naar de grand Canyon met een overnachting in tusayan. Maar we beginnen nu een beetje te twijfelen over het stuk page - mv - GCNP. We zullen door deze rit een (redelijk kort) stuk dubbel moeten rijden, eerst vanuit page richting mv en daarna weer als we naar GCNP rijden.
maar ik hoor van iedereen dat mv wel een echte must see is, dus vandaar dat ik graag van jullie wil weten of het dat stuk dubbel rijden waard is, of dat jullie zeggen, blijf een extra nacht in page en plan daar nog wat andere dingen in (als we nog een overnachting in page kunnen vinden, want dat was ook vrij lastig).

Hoor graag jullie bevindingen / tips.
Tnx!

groet
christel

Hoi Christel,

Leuk dat jullie zo aan het genieten zijn, want het is er inderdaad erg mooi!

Als je naar Bluff gaat om te overnachten is dat inderdaad een stukje dubbel rijden. Als ik goed heb gekeken op mijn kaart rijd je zo’n 160 km dubbel. Maar toch zou ik het zeker doen want het is wat mij betreft de moeite waard. Ik weet dat je al veel verschillende rotsen en steen hebt gezien, maar deze enorme kolossen die de grond uitkomen is toch wel weer een verhaal apart en echt wel het rijden waard. Het is geen nationaal park (waar je normaal volop kunt wandelen) zoals je wellicht wel zult weten, maar deze rotsen liggen in een indianenreservaat. Je betaalt aan hen ook entreegeld (ik geloof 5$ entree o.i.d.) naar het bezoekerscentrum te komen vanwaar je een mooi uitzicht hebt op de “giganten”. Je kunt met de auto een rondrit maken over een dirt road in de buurt van de rotsen, maar het wordt niet aangeraden ivm de kuilen en gaten in de weg. Zeker met een huurauto die laag bij de grond ligt zou ik goed overwegen of je dat het risico waard vindt. Je zou ook een tour kunnen boeken bij de indianen waar je met een aantal mensen in een open busje/VWD dezelfde dirt-road afrijdt. Ik heb geen idee van de prijzen want ik heb alleen maar van het uitzicht genoten.
Als je de weg langs het park toch 2 keer rijdt, zou je er voor kunnen kiezen om met zonsondergang of zonsopkomst het park te bezoeken.
Dat is dan wel weer een voordeel :-)! Ik vond de weg vanuit het noorden erg mooi.

Veel plezier nog!

Groeten,
Stefan

Dank je wel weer Stefan! En Page zelf is toch ook zeker de moeite waard? De eigenaresse van onze b&b bij Zion vindt page niet zo geweldig… Dus ze maakt ons een beetje aan het twijfelen…
En bij Bluff / Mexican Hat zelf heb je toch ook nog wel aardige dingen om te bekijken?
tnx weer!

Ik ben zelf niet in Page geweest omdat ik na GCNP via de north rim naar het noorden ben gegaan. Dus daar moet ik je een antwoord schuldig blijven. Je hebt vlakbij Bluff o.a. nog het Goosenecks State Park en Valley of the Gods. Ook dit heb ik zelf overgeslagen, maar wellicht zijn dat nog opties om te doen. Ik ben wel in het Dinosaur Museum geweest op mijn weg naar MV, bij Blanding, wel leuk voor een uur maar niet voor een halve dag. Ik ben zelf na Monument Valley naar Petrified Forrest NP en dan via Winslow en Flagstaff richting het westen. Een gedeelte van de Route 66. Maar goed, dat ligt voor jullie denk ik een beetje uit de richting.
Wel naar MV gaan hoor :wink:

Doen we zeker en we houden ons aan ons plan, dus morgen naar page en daarna naar MV, daar zit overigens 1 uur tijdverschil he? Page -9 en MV -8 met NL? En dan vanuit MV naar GCNP En vanuit daar naar las Vegas, weer ff wat anders dan mooie natuur ������

In Page kun je naar Antelope Canyon. Vonden wij een beetje tegenvallen na alle enorm mooie foto’s die we hadden gezien. In het echt is het wat donkerder. Ik had gelukkig een statief bij me en dan kun je wel van die mooie foto’s maken, maar met het blote oog is het wat minder mooi. Verder moet je in Page naar de horseshoebend. Eventueel kun je nog voor 5$ een rondleiding krijgen door de Glen Canyon Dam. Maar dan heb je de bezienswaardigheden van Page wel zo’n beetje gehad. En eerlijk gezegd, in principe valt dat allemaal op 1 dag in te plannen.

Beschikken jullie over een (midsize)SUV? Maak dan zonder twijfel in Monument Valley de tour door het indianenreservaat. Ok, het mag niet van de verhuurmaatschappij, maar met een grote auto is dit geen enkel probleem (is het juist extra leuk). Wij hadden een Chevrolet Equinox en die had daar helemaal geen problemen mee. Behalve dan dat hij aan het eind heel wat smeriger was dan…

Tnx David!