Monument Valley ea

Hallo,

Ik ben bezig de puntjes op de i te zetten en heb nog wat advies nodig.
Het idee is vanuit Moab naar de Grand Canyon te gaan, ik heb een 3-tal alternatieven ( overgang regel = overnachting).

Moab - Kayenta ( Monument valley)
Kayenta - Page
Page - Grand Canyon
of
Moab - Page
Page - Grand Canyon
Grand Canyon
of
Moab - Kayenta ( Monument valley)
Kayenta - Grand Canyon
Grand Canyon

Iemand een suggestie van voor- en nadelen?
Koos

Hi Koos
Kayenta is niet bepaald mijn favorite. Mexican Hat zou leuker zijn en het best voor MV is The View Hotel of Goulding’s Lodge.
Het hangt er ook vanaf hoe lang je voor MV wil uittrekken. Alleen de Mittens bekijken van het visitor center?Met de huurauto (tegen de wensen van het verhuurbedrijf in) door de valley rijden, of een guided tour maken. Dan heb je nog de weg tussen Moab en MV. Snelste is via Bluff maar die andere route mag je nooit missen. Neem van 191 95 west en 261 zuid naar Moki Dugway. De wereld valt hier weg. Dan 3 miles steil naar beneden (dirtroad, maar de bochten zijn verhard) en dan de korte zijtrip naar Gooseneck SP met uitzichten over San Juan River. Ook niet te missen. En dan nog naar Monument Valley…allemaal keuzes.
Wat ik zou doen in jouw timeframe is:
Dag 1: Vroeg uit Moab vertrekken en via Moki Dugway en Gooseneck SP naar Monument Valley voor een bezoek en dan naar Kayenta. Er is nog veel meer te zien onderweg maar dat laat ik maar even buiten beschouwing. Zonsondergang bij MV.
Dag 2: Je gaat een uur winnen tussen Kayenta en Page want Arizona buiten het Navajo Reservaat kent geen zomertijd. Kayenta-Page is maar 2 uur rijden, dus je hebt de tijd voor Antelope Canyon, Horseshoe Bend overlook, Glen Canyon Dam en Lake Powell. Overnachting Page.
Dag 3: Alweer een vroeg vertrek. Het is 2.5 uur rijden van Page naar GC Village maar onderweg tussen Cameron (hapje eten?) en GC VIllage is van alles te zien. Je hebt dan nog de hele middag voor GC Village.
Je weet nooit wanneer je weer terugkomt, dus ik zou proberen zo veel mogelijk te zien en Page niet overslaan.
Yeehaw