In juni 2011 reizen wij 4 weken met een huurauto door amerika (west).
Nu hoor ik om mij heen nogal tegenstrijdige berichten over Monument Valley. De één geeft aan dat we dat echt niet mogen missen terwijl de ander het een enorme tegenvaller vond. Zoals het er nu voor staat gaat onze reis vanuit Page direct naar de Grand Canyon (zuidrim), waar we dan 2 nachten verblijven.
Is MV de moeite waard om vanuit Page naar MV te rijden, daar 1 nacht te verblijven en vervolgens vanuit daar naar Grand Canyon voor 1 nacht?
Ik ben benieuwd naar julie ervaringen.
Alvast thanks!:dag:
het is inmiddels al weer een hele tijd geleden dat ik in VS west ben geweest, maar Monument Valley vond ik absoluut een van de hoogtepunten. Maar dit park is niet zo heel groot. Het is dus niet ‘noodzakelijk’ dat je er blijft overnachten (of het moet qua reistijd niet anders uitkomen). Ik ben er destijds geweest terwijl ik op doorreis was naar een andere plaats en heb MV ‘even tussendoor’ gedaan. Dat is goed te doen.
Mijns inziens is het zonde als je MV niet bezoekt.
succes met de verdere planning.
Ik zeg zeker doen! Als klein kind (11 jaar) ben ik er geweest, en het staat nog steeds in mijn geheugen gegrift! Toendertijd hebben wij er een overnachting gehad, zodat we een goede middag hadden met met de camper een stuk door het park te rijden en te stoppen bij wat indianen kraampjes. Ook de zonsondergang is daar zeker de moeite waard. Wat mij betreft zeker een bezoekje waard!
Bedankt voor jullie reacties hjo en nien1.
We gaan de route inderdaad toch via Monument Valley laten lopen, ik ben overtuigd.
:zon02:
Hey,
Ik ben voor een poos geleden ook rond getrokken door USA. Monument Valley was echt geweldig! Zeker als je wat cowboy films hebt gezien.
Wat ook leuk is, Antilope Canyon. Zit daar in de buurt.
Ik wens jullie heel veel plezier!!
Jess