Moab of Page ?

Is er iemand op dit forum die mij kan helpen met het volgende dilemma: ik heb voor komende zomer een reis gepland vanaf SF langs de nationale parken. Inmiddels heb ik alles al geregeld (vlucht, autohuur en hotels). In mijn huidige reisschema heb ik nauwelijks tijd uitgetrokken voor Page en Lake Powell. Het oorspronkelijke plan was om Page via een omweg op de route van Kayenta naar Grand Canyon aan te doen (op dezelfde dag dus). Ik begin nu toch te twijfelen of ik toch niet een twee dagen extra uit moet trekken voor Page gezien alle enthousiaste verhalen op dit forum over deze omgeving. In dat geval zou ik Capitol Reef en Moab moeten schrappen in mijn reisschema en in plaats daarvan bijvoorbeeld een extra dag Bryce en 2 dagen Page in kunnen lassen. Het is dus eigenlijk de vraag wat interessanter (of logischer) is: Moab of Page? Voor de duidelijkheid heb ik mijn reisschema hieronder vermeld.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Deuf

Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: SF
Dag 3: SF
Dag 4: SF naar Yosemite NP (Oakhurst)
Dag 5: Yosemite NP
Dag 6: Yosemite naar Mammoth Lakes
Dag 7: Mammoth Lakes naar Lone Pine
Dag 8: Lone Pine (Death Valley) naar Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas naar Zion NP
Dag 11: Zion NP
Dag 12: Zion NP naar Bryce Canyon NP
Dag 13: Bryce NP naar Capitol Reef (Torrey)
Dag 14: Capitol Reef naar Moab
Dag 15: Moab
Dag 16: Moab naar Monument Valley (Kayenta)
Dag 18: Monument Valley **(via Page?) **naar Grand Canyon (Tusayan)
Dag 19: Grand Canyon
Dag 20: Grand Canyon naar Kingman
Dag 21: Kingman naar Carpinteria (Santa Barbara)
Dag 22: Carpinteria naar San Simeon
Dag 23: San Simeon naar Carmel
Dag 24: Carmel naar SF
Dag 25: SF
Dag 26: vlucht naar huis

Je hebt een prachtige route samengesteld. Alhoewel er erg veel te zien is langs us395 zou ik de tussenstop in Mammoth overslaan en van Yosemite meteen naar Lone Pine rijden. Dan win je een dag die je in Page zou kunnen besteden. Maar eigenlijk heb je die dag al want dag 17 ontbreekt. Je hebt dus nog een extra dag voor bv Moab…
Yeehaw

1 like

Dank voor je reactie Yeehaw! Trouwens, ik heb sowieso veel profijt gehad van al je ervaringen die je hier op het forum met ons gedeeld hebt (ik denk dat andere forumleden dat ook vinden).
Ik zag inderdaad het foutje dat ik in de nummering van de dagen gemaakt heb: mijn reis gaat dus tot dag 25. De route blijft onveranderd, ik heb dus helaas geen extra dag over. Ik heb toch maar besloten om het schema niet meer aan te passen. Als ik Mammoth Lakes eruit haal, moet ik een groot aantal hotels annuleren en opnieuw boeken. Sommige hotels zitten al vol op andere data of zijn dan een stuk duurder. Ik bekijk ter plekke wel of het kwa tijd en afstand mogelijk is om Page op de reisdag van Kayenta naar Grand Canyon aan te doen. Anders moet het wachten tot een volgende keer…?

Bedankt voor “Bedankt”":wink:
Als je van Moab komt en via MV (met een bezoek)naar Kayenta dan heb je de volgende dag best de tijd om via Page te gaan. Van Kayenta naar Page is minder dan 2 uur rijden en je wint ook nog een uur omdat Page en Az (behalve het Navajo reservaat) niet aan zomertijd doen. Dan kan je best naar Antelope Canyon (neemt ongeveer 1.5 uur maar er kan wachttijd zijn). AC ligt langs 98 vlak voor Page aan je linkerhand. Je ziet de parkeerplaats vanzelf. Betaal $ 6,-- bij de booth, parkeer je auto en betaal $ 26,-- bij de kassa. Van daar vertrekken de trucks naar de ingang van de canyon. Je zou zelfs daarna nog naar Horseshoebend overlook kunnen gaan. Stel om 10.30 in Page, 2 uur voor AC, dan naar HSB (reken op totaal 1.5 uur) en dan op weg naar GC. Page-Cameron (Trading Post) is 1h15 minuten en dan is het nog ongeveer 30 minuten naar de oostingang van GCNP. Daar zou je dus om ongeveer tussen 4pm en 5 pm kunnen zijn met nog een korte stop om wat te eten en te drinken. Neem ook wat tijd voor east rim maar dan ben je toch om ca 6pm in Tusayan.
Lange dag maar wel te doen.
Yeehaw

1 like