Over anderhalve week is het zover. Onze trip. Omdat we graag door Death Valley willen rijden maken we “het rondje” linksom. Dus SF-LA-Grand Canyon-Monument Valley-Bryce-Zion-LV-Death Valley-Yosemite-SF.
Nu kun je op 2 manieren naar Bryce. Van Monument via Page terug, of via de scenic route langs capitol reef ;, Mexican hat, national bridges, Hanksville, Grover, Escalante, Bryce.
Is die route echt scenic? Ook als je hem langs deze kant rijdt? Of meer als je hem andersom rijdt?
Wij hebben vorig jaar in Page overnacht. We hebben daar Antelope Canyon, Lake Powell, Horseshoe bend… gedaan en hebben Monument Valley niet bezocht. We hadden beetje schrik dat we enkel uitzichten zouden hebben als we het toch maar op één dag zouden kunnen doen. En wij zijn niet zo’n viewpoints mensen…
Voor mij hangt het dus voornamelijk af van de tijd die je ervoor wilt uittrekken. Als je maar 1 dag hebt, dan zou ik via Page rijden en dan kan je Antelope Canyon, Lake Powell enzo nog wel doen, dan kom je 's avonds in Bryce aan. Heb je meerdere dagen, dan is via Capitol Reef een goeie optie.
PS: Is wel een pittige route die je gaat doen. Hopelijk heb je voldoende dagen geteld? Heb je alles al geboekt?
De route Monument Valley-MM13-Mexican Hat-Gooseneck Sp-Moki Dugway-Muley Point-Natural Bridges-Fry Canyon-Hite-Hanksville-Capitol Reef-Torrey-Ut12-Bryce behoort to de mooiste ter wereld maar is zeker geen dagtrip. Ten minste 2 dagen nemen. Van Grand Canyon kan je eerst naar Page, dan naar Monument Valley en dan bovenstaande route nemen.
Ik ben bang dat Monuiment Valley vol zal zitten, er zijn maar 2 lodges, The View en Goulding’s. Kan je daar niet overnachten zou ik Hampton Inn in Kayenta of San Juan Inn in Mexican hat kiezen. Probeer in Torrey Austin’s Chuckwagon.
Yeehaw
Dank jullie wel. Super die snelle reacties!!
We zijn met een camper en hebben best een strakke planning. We willen Page gewoon overslaan en direct van de Grand Canyon naar Monument Valley gaan (of naar Mexican Hat als MV vol zit) en dan verder langs de scenic route. Dit is de route die we nu bedacht hebben (aantal kms staat er achter) Sommige plaatsen zijn in te wisselen voor andere plaatsen:
SF
Monterey 194
santa barbara 386
santa monica 148
kingman 540
Grand Canyon 278
Grand Canyon
monument valley 283
capital reef 298
Bryce 215
Bryce
Zion 142
Zion
LV 273
Las Vegas
lone pine oid ca 454
Yosemite ca 400
Yosemite
Dag Over
San Francisco ca 400
Jammer van Page maar je zal keuzes moeten maken. Monterey naar Santa Barbara is een volle dag want er is heel veel te zien onderweg en SB naar SM is maar 2 uur rijden. Ik zou eerder stoppen dan SB. Hangt er van af wat je wil bezoeken onderweg. Capitol reef is met een 'o" Fruita Campground is mooi. (first come first serve). Muley Point is een dirt road maar wel te rijden met een RV als het droog. Die dag over kan je natuurlijk in SF besteden. Ik hoop dat je een reservering voor Yosemite hebt, en voor GC. Veel plezier.
We beginnen al met 3 dagen San Fracisco, dus die is aan het eind niet meer nodig. We hebben de camper van 8 tot 27 september.
Zou jouw voorkeur uitgaan naar Page en Monument en de scenic route langs Capitol reef skippen?
Zelf zouden we eigenlijk liever rechtsom gaan, maar dan mogen we nog net niet door Death Valley. Ik heb nog geen een camping gereserveerd, want dan zit je volgens mij helemaal vast aan je planning en je route. Nu kunnen we op elk moment nog beslissen dat we het toch helemaal anders gaan doen.
groetjes Jeet
Mooie route, maar mij iets te druk… Zeker van dat je geen nood gaat hebben aan een rustpauze? Je zal enorm veel impressies krijgen en dan kan het wel eens leuk zijn om eventjes te chillen
Daar zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben. Maar een rustpauze bij Page als je alleen nog de Grand Canyons hebt gedaan leek ons te vroeg en daarna zie ik niet echt een lekkere plek aan het water om dat te doen. En wat zouden we dan moeten laten vallen?? Hoe dichter we bij de vertrekdatum komen hoe meer twijfels we krijgen.:hihi:
Toch nog een vraagje. Begrijp ik het nou goed dat de 261 van Mexican Hat naar Hanksville een aantal mile onverhard is? Dan gaan we dat namelijk zeker niét doen. Nu zijn de meningen van de reizigers namelijk nog verdeeld tussen page of Monument V-Hanksville- Capitol Reef- Bryce
261 gaat over de Moki Dugway. Voor velen een hoogtepunt maar ca 3 miles is een gravel road. Bergop vanaf Mexican Hat (minder eng dan berg af) De bochten in deze weg zijn wel verhard.
Bedankt, maar dat gaat de hoofdchauffeur dus niet doen, Dan wordt het Page. Daar is ook nog genoeg te doen, maar kun je ook relaxen als je wilt.
Groetjes Jeet
LOL. Nou ja, je kan altijd even bekijken wat je mist
[ame]The Moki Dugway - YouTube
Als je bang bent voor dirtroads zou ik ook zeker zelf Monument Valley niet inrijden maar een tour maken.
Gaaf zeg. Dat is met recht een scenic route!! Die blijft dan op mijn lijstje staan voor een volgende keer.
Is zo’n Monument Valley Tour vanuit Page te maken? Anders ben ik bang dat ik dat ook niet ga zien. Maar ja je kunt ook niet alles
In 2005 zijn wij van Monument Valley naar Cortez gereden voor Mesa Verde NP, vandaar naar Moab voor o.a. Arches, dan zijn we via Capitol reef op de route 12 gebleven en deze gaat naar Bryce. prachtige route…op de 12 ligt nog iets dat minder bekend is namelijk the hole in the rock road, een dirtroad waar nog een paar mooie zaken te zien zijn o.a. devil’s garden, Spooky en peek-a-boo…vooral de twee laatste zijn fun, je kan tot op het einde rijden van deze baan en daar krijg je dan het antwoord waarom deze baan hole in the rock noemt.
Vergat dat je met een RV gaat. Nee de weg Monument Valley in moet je niet rijden met een RV. Page is nog 2.5 uur van MV. Een tour kan je vanaf het visitor center maken of zelfs vanaf het parkeerterrein.
Net terug van ons rondje Westkust kan ik niet anders zeggen dan WOW, WOW, WOW. Het één is nog mooier dan het andere, al moet ik zeggen dat we alles mee hadden deze reis. Het weer, dingen die toevallig net gebeurden op de plek waar we waren, noem maar op, Bijv Grand Canyon, daar had het tot de dag dat wij kwamen geregend en kon je de overkant niet zien. SF aan het begin bekeken bij stralend weer, bij terugkomst alleen mist en kou en ga zo maar door. Alleen de droogte in Yosemite was wat jammer.
We hebben de planning die we nav jullie reacties hadden gemaakt, redelijk aangehouden. Soms moesten we die aanpassen omdat we van te voren niets gereserveerd hadden in de parken (je had gelijk Yeehaw, ook in september moet je ze reserveren).
Maar ook dat bleek na afloop alleen maar positief uit te hebben gepakt.
Hier de lijstjes zoals we gepland hadden////, zoals we gedaan hebben//// en mijn ideale route naast elkaar:
overnachten in Is geworden Mijn favoriete route (achteraf gezien)
8-sep Carmel/Monterey//// Monterey //// Carmel/ Monterey
9-sep San Luis Obispo//// Pismo Beach //// Pismo Beach of vergelijkbaar
10-sep Santa Monica //// Dockweiler beach Los Angeles//// Los Angeles (NIET Dockweiler) neem de metro ipv bustour om LA te bekijken
11-sep Santa Monica //// Dockweiler beach //// Los Angeles (NIET Dockweiler)
12-sep Kingman //// Needles,Palm River resort//// Needels
13-sep Grand Canyons//// Grand Canyon, Mather Campground//// Grand Canyon (Mather Campground)
14-sep Grand Canyons //// Grand Canyon //// Grand Canyon (Mather Campground)
15-sep Page //// Page, Wahweap Campground//// Page, Wahweap Campground
16-sep Page //// Page //// Page, Wahweap Campground, Antelope Canyon bekijken
17-sep Bryce //// Bryce Sunset Campground (in het bos) //// Bryce Sunset Campground (in het bos)
18-sep Bryce //// Zion, RV park Zion Canyon Campground ////Zion
19-sep Zion //// Las Vegas Luxor Hotel //// Zion en dan vooral de Narrows wandeling maken
20-sep Las Vegas ///// Las Vegas Luxor Hotel //// Las Vegas neem een hotel ipv de KOA camping
21-sep Las Vegas //// Lone Pine Boulder creek //// Lone Pine, Boulder Creek
22-sep Lone Pine Yosemite //// Tuolumne Meadows //// Yosemite Tuolumne Meadows
23-sep Yosemite village //// Yosemite Upper Pines //// Yosemite Upper Pines
24-sep Yosemite Yosemite //// Upper Pines //// Yosemite Upper Pines
25-sep Yosemite //// Yosemite Wawona //// Yosemite Wawona
26-sep San Francisco //// San Francisco, Candlestick RV //// San Francisco (liever een leukere camping)
27-sep camper inleveren
(voor de liefhebber heb ik hem in Excel, maar krijg dat niet netjes in de reactie)
Zoals je ziet hebben we Monument Valley laten vallen en daar hebben we geen moment spijt van gehad.
De km standen heb ik nog niet in het schema verwerkt maar totaal hebben 2360 mile gereden.
Bedankt voor de feedback. Goed om te horen dat jullie het zoi leuk hebben gehad
Net terug van ons rondje Westkust kan ik niet anders zeggen dan WOW, WOW, WOW. Het één is nog mooier dan het andere, al moet ik zeggen dat we alles mee hadden deze reis. Het weer, dingen die toevallig net gebeurden op de plek waar we waren, noem maar op, Bijv Grand Canyon, daar had het tot de dag dat wij kwamen geregend en kon je de overkant niet zien. SF aan het begin bekeken bij stralend weer, bij terugkomst alleen mist en kou en ga zo maar door. Alleen de droogte in Yosemite was wat jammer.
We hebben de planning die we nav jullie reacties hadden gemaakt, redelijk aangehouden. Soms moesten we die aanpassen omdat we van te voren niets gereserveerd hadden in de parken (je had gelijk Yeehaw, ook in september moet je ze reserveren).
Maar ook dat bleek na afloop alleen maar positief uit te hebben gepakt.
Hier de lijstjes zoals we gepland hadden////, zoals we gedaan hebben//// en mijn ideale route naast elkaar:
overnachten in Is geworden Mijn favoriete route (achteraf gezien)
8-sep Carmel/Monterey//// Monterey //// Carmel/ Monterey
9-sep San Luis Obispo//// Pismo Beach //// Pismo Beach of vergelijkbaar
10-sep Santa Monica //// Dockweiler beach Los Angeles//// Los Angeles (NIET Dockweiler) neem de metro ipv bustour om LA te bekijken
11-sep Santa Monica //// Dockweiler beach //// Los Angeles (NIET Dockweiler)
12-sep Kingman //// Needles,Palm River resort//// Needels
13-sep Grand Canyons//// Grand Canyon, Mather Campground//// Grand Canyon (Mather Campground)
14-sep Grand Canyons //// Grand Canyon //// Grand Canyon (Mather Campground)
15-sep Page //// Page, Wahweap Campground//// Page, Wahweap Campground
16-sep Page //// Page //// Page, Wahweap Campground, Antelope Canyon bekijken
17-sep Bryce //// Bryce Sunset Campground (in het bos) //// Bryce Sunset Campground (in het bos)
18-sep Bryce //// Zion, RV park Zion Canyon Campground ////Zion
19-sep Zion //// Las Vegas Luxor Hotel //// Zion en dan vooral de Narrows wandeling maken
20-sep Las Vegas ///// Las Vegas Luxor Hotel //// Las Vegas neem een hotel ipv de KOA camping
21-sep Las Vegas //// Lone Pine Boulder creek //// Lone Pine, Boulder Creek
22-sep Lone Pine Yosemite //// Tuolumne Meadows //// Yosemite Tuolumne Meadows
23-sep Yosemite village //// Yosemite Upper Pines //// Yosemite Upper Pines
24-sep Yosemite Yosemite //// Upper Pines //// Yosemite Upper Pines
25-sep Yosemite //// Yosemite Wawona //// Yosemite Wawona
26-sep San Francisco //// San Francisco, Candlestick RV //// San Francisco (liever een leukere camping)
27-sep camper inleveren
(voor de liefhebber heb ik hem in Excel, maar krijg dat niet netjes in de reactie)
Zoals je ziet hebben we Monument Valley laten vallen en daar hebben we geen moment spijt van gehad.
De km standen heb ik nog niet in het schema verwerkt maar totaal hebben 2360 mile gereden.
[/QUOTE]
Als je nog eens terug gaat, dan zou ik Monument Valley, Muley Point, Valley of The Gods, Arches, Canyonlands, Dead Horse Point en Highway 12 er bij nemen…