Padangbai of Amed

Hoi

Wij gaan in juli naar Bali en zijn van plan om na onze tussenstop in Ubud door te reizen naar ofwel Padangbai ofwel Amed voor 2 à 3 nachten. Op welke van de 2 plaatsen kan je het beste snorkelen? Het mag een rustige plaats zijn, ik weet niet hoe het met de drukte zit in juli op deze twee plaatsen. Daarna willen we doorreizen naar Gili Air voor 3 nachten, ook om te snorkelen.

Alvast bedankt!

Persoonlijk vind ik Amed leuker dan Padangbai (het is ook rustiger), en ook het onderwaterleven is er mooier. De meeste mensen kiezen als ze gaan snorkelen in Pandangbai voor een trip met een bootje naar Blue Lagoon, terwijl je in Amed gewoon van het strand kan snorkelen. (En ook met een bootje, als je wilt.) Daarnaast kun je bij Amed bij een oud Japans wrak duiken.

Mocht je van wrakken houden, dan kun je vanuit Amed ook makkelijk naar Tulamben gaan, dat is een groter wrak (het Liberty Wreck). Het ligt wel een stukje dieper.

Amed, was er 3 maanden geleden voor het eerst … prachtig !
Je kan er inderdaad vanaf het het strand inlopen en na je komt het meest fantastische koraal tegen. Verbaasde mij over de variatie van het onderwaterleven.
Ik had een taxi aangehouden in Sanur en liet hem naar Amed rijden. Uiteindelijk heb ik gesnorkeld in de buurt van “Hidden Paradise Cottages”.

Op Pandangbai Blue Lagoon ben ik ook geweest. Niet met een bootje maar met een flinke hike. Vervolgens vanaf de kust naar het koraal gezwommen. De zee was er onrustig en er stond een sterke stroming. Dit was de eerste en enige keer dat ik met zwemmen/snorkelen in de problemen ben gekomen. Het heeft mij ontzettend veel energie gekost om de kust weer te bereiken.

Amed. Is stukken makkelijker en minder gevaarlijk dan in Padang Bai. In Amed kun je vanaf het strand snorkelen, zonder een vissersboot in the hoeven huren. Geen grote golven, geen vreemde stromingen in de zee. Fantastische diversiteit aan onderwater flora en fauna. Een van de mooiste plekken om te snorkelen ligt direct voor ons hotel in zee, en is ook direct vanaf het strand te benaderen.

Persoonlijk vind ik Amed authentieker als Padangbai , je proeft het Balineze leven van dichtbij als je dat wil.

Het hotel van MP = Bayu Cottages is zeer de moeite van een bezoek waard ,met een prachtig uitzicht.

Fijne reis

Paulana

Ben er 1 keer geweest 1 dag toen door gegaan naar candi dasa. Bedoel Amed. Padang bay 1 nacht geweest vond het echt niets maar is persoonlijk. Nu hebben we 2 nachten geboekt in Bayu cottage in Amed ziet er prachtig uit dus ben benieuwd.

He john wat leuk jou op dit forum te zien zitten. Wij komen 27 juni weer naar sanur en natuurlijk nemen we wat boekjes voor je mee!
Een vraagje kun jij regelen hier of als we daar zijn de snelle boot naar sengigi ook met vervoer van sanur naar padang bay?
Doe mij een privebericht sturen is makkelijker denk ik.
Wij willen 21 juli gaan.
Bedankt alvast john en kijken weer uit naar sanur !!
En inderdaad Amed dat is het leukst! gr Peter en Yolanda

Ik vind het minder leuk dat John onder elke post met grote letters een lading telefoonnummer en msiladressen heeft staan. Is een linkje naar een website niet voldoende? Of betaald adverteren in plaats van een openbaar forum spammen?

Jenny maak je niet zo druk om die dingen iedereen wil toch geld verdienen!
En John is een top man !
Waar praten we over jenny!!
Wilde dat iedereen zo was als John ga zo door!

Gr. Yolanda

Als je geld wil verdienen, dan moet je contact opnemen met Jeroen over BETAALD adverteren en niet ieder draadje vervuilen.

Ik geloof direct dat John een prima man is. Alleen zijn irritante manier van reclame maken staat me niet aan. Sterker nog: dat is voor mij reden genoeg om elders heen te gaan…

Update:
Zie ook punt 10 en 14 van de regels van dit forum: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=129973

Mp doet dat ook daar gaan we weer het forum geeft info en foet hij ook!
Ga jij lekker elders heen sorry maar laat iedereen toch lekker doen!
Ik geef er helemaal niets om en John mp ga zo door ik heb van jullie geleerd!
Maar ja wij zitten in nl. En daar gelden die regeltjes weer!
Joehoe democratisch enz !

MP geeft een link, Marcello geeft een link, die gast uit midden Java ook. Kleine letters, nette opmaak, onder aan de post.

Info? Ik mis onderbouwingen in de reacties van HvH, maar misschien worden die overschaduwd door de reclame onder aan de post. Ik heb dus niks geleerd…

Democratie? Graag! Regels? Ach, soms helaas nodig. Beter dan willekeur.

Beste wereldwijzer vrienden,
Het is niet toegestaan om reclame te maken voor eigen zaak !!(berichten worden meteen verwijderd)
Voor meer informatie over promotiemogelijkheden op Wereldwijzer Reisforums kun je contact opnemen via het contactformulier
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam Form Admin.

Wij zijn vorig jaar ook vanuit Ubud naar Padangbai gegaan, ik heb geen ervaring met Amed, maar Padangbai zou ik niet meer doen.
We hebben er 2 dagen en nachten doorgebracht. snorkelen is er bijna niet te doen (direct vanaf het strand) vanwege de sterke stroming en mega hoge golven. Verder werd onze nachtrust aardig verstoord door de haven met alle vertrekkende boten, het omroepen en tuteren wat al 's morgens heeeeeeel vroeg begon. Padangbai is een erg kleine plaats met een paar restaurantjes, verder heb ik voedselvergiftiging opgelopen bij Grand Cafe Padangbai, heb vervolgens 4 dagen doorgebracht op bed op Gili Trawangan met 40 graden koorts, rillend, overgevend, diarree… dus zoals je kunt voorstellen geen goede ervaring met Padangbai…

Ben in september weer in Bali, hoelang is het van legian met de taxi naar Amed?

De nieuwe tolweg is dan open, ik zou rekenen op 1,5 - 2 uur.

Dank je wel, wat zou een taxi rekenen voor van Legian naar Amed? Wil daar gaan snorkelen, ben ongeoefend dus zoek rustig water zonder stromingen e.d.

Ik zou een auto huren voor een dag met chauffeur. De kosten bedragen dan 400.000 - 450.000 rp. Onderweg kun je stoppen bij bv Klungkung of Titri Gangga.