Pacitan en verder reizen.

Hallo,

Vanuit Jakarta wil ik een binnelandse vlucht nemen naar Yogyakarta. Hier een paar dagen blijven om onder andere de Borobodur te bezoeken. Vanuit hier willen wij door reizen naar Pacitan. Even een plekje bij de kust, waar we ook de Gong cave zullen bezoeken en uiteraard het strand bezoeken.
Vanuit Yogyakarta gaat er een bus naar Pacitan. Maar hoe verder?
Na Pacitan willen wij naar de Mount Bromo reizen om daar in een hotel/pension te overnachten om de Bromo met zonsopgang te bezoeken.
Heeft iemand tips hoe uit Pacitan naar Probolinggo kunnen reizen?
Het lijkt me leuk om ook een treinreis mee te maken op java, maar is dit mogelijk vanuit Pacitan? Of is een taxi een beter optie? En weet iemand of dit mogelijk is vanuit Pacitan?

Misschien kan je contact opnemen met Biancatours in Yogyakarta (biancatours.com). Waarschijnlijk weten zij wel hoe je het beste verder kan reizen. Guntur (de eigenaar van Biancatours) spreekt goed Nederlands en reageert altijd snel op e-mails.

Ik heb nog even gekeken voor Pacitan, maar ik denk toch dat ik voor iets anders moet kijken. Het is denk iets te afgelegen en verlaten. Dan is Indrayanti beach denk ik wat levender?

Hierbij een paar foto’s van het strand van Indrayanti. We waren er dit jaar tijdens de Ramadan vandaar dat er vrijwel niemand is. Bovendien was het laag water vandaar dat er veel werd gezocht naar allerlei diertjes.

DSC_0713 (Large).jpg

1 like

Ik zal daar rond de periode 30-07 / 02-08 zijn volgend jaar. Rond het suikerfeest volgens mij… Zal het daar dan “druk” zijn? En hoe zijn de mensen daar? Je kan daar wel twee daagjes vertoeven? En kon je hier nou wel of niet de zee in? Dan nog een vraag of je weet hoe het hier gesteld is met restaurantjes, b&b etc?

Ik denk dat het niet zo heel erg druk zal zijn aangezien de meeste Indonesiers rondom het Suikerfeest op familiebezoek gaan. Naast het strand van Indrayanti liggen nog veel meer van dit soort stranden; Pantai Baron, Kukup etc. Sommige hebben wat restaurantjes (zoals Indrayanti) sommige hebben dit niet. Of er B&B’zijn weet ik niet.
Ja, je kan de zee in maar de zee aan de zuidkust van Java is ruig met veel golven en gevaarlijke stromingen dus echt lekker zwemmen kan je er niet. Java heeft geen echte strandcultuur. Ik heb het op dit soort plekken wel na een dagje gezien maar hou dan ook totaal niet van in de zon zitten of liggen. Indonesiers trouwens ook niet; heeft te maken met het geloof (volgens de Islam mag je niet de lichaam duidelijk laten zien) en Indonesiers doen veel moeite om zo blank mogelijk te blijven; een donkere huid is een teken van armoede want dat betekent dat je veel buiten bent en dus bijv. op het land werkt. Ook kunnen veel Indonesiers niet zwemmen dus wat heb je dan te zoeken op een strand? Als men er naartoe gaat is het vanwege de wat verkoelende zeewind of gewoon een gezellig dagje uit met de familie of vrienden.

Bedankt voor de vele info. Daar heb ik wat aan! Ik wil er twee dagen blijven en naast het strand van Indrayanti wil ik graag naar de grotten Gua pindul. Heb gelezen dat je daar kan tuben door de grotten. Indrayanti lijkt mij dan wel de beste optie qua strand. Dat sfeertje wat ik op de foto’s zie vind ik echt geweldig. Ook heb ik op een Engelse site gelezen dat ze " strand bungalows" hebben. Dus daar ga ik even achteraan. Nogmaals bedankt voor je info!