Eind februari of begin maart wil ik een weekje (7 days/6 nights) in het Chitwan National Park verblijven en rondtrekken per paard daar. Nu heb ik al een aanbieder hiervoor gevonden in het Chitwan park. Het kost ongeveer 430USD. Maar daar zit dan ook álles bij in (verblijf, eten, drinken, paard, entree voor park etc.).
Het is voor nu nog een private tour maar het lijkt me erg leuk om zoiets samen te doen met iemand.
Hierbij dus een oproepje: wie heeft er zin om een weekje ter paard door het Chitwan Park te rijden? Er zit een gids bij in begrepen en het is een volledig programma. We gaan niet alleen rijden maar ook naar Olifanten reservaat en stuk door de jungle wandelen etc. Alle ‘standaard’ dingen die je dus normaal zou doen zijn inbegrepen.
Dus: wie is er rond die tijd in Nepal en heeft zin om dit samen met mij te doen? Uiteraard meer informatie op aanvraag! Rijervaring natuurlijk wel handig ;-).
Hoi Judith, wat een gaaf idee! Ik ben zelf ergens tussen 9 mrt en 30 mrt in de buurt van Chitwan Park. Mag ik vragen welke aanbieder jij hebt gevonden? Degene die ik tnt ben tegen gekomen vraagt $720 voor 5dgn/4ncht.
Groetjes Sonja
Hallo allebei! Ik ben van plan rond 14 maart een drie daagse tour te doen via nepal online, 300 zoveel per 2 personen… Helaas ga ik alleen nu volgens mijn planning dus betaal ik het voor twee personen! Ik ben verder vanaf 10 tot 31 maart in nepal! Mochten jullie in de buurt zijn stuur ff een privé bericht! Lijkt me leuk om is wat te doen met anderen! Ik ben 21 jaar trouwens en net afgestudeerd SPH’er, ik werk met kinderen met gedragsproblemen en ga naar nepal omdat het buddhisme me aanspreekt en Nepal me echt een super mooi land lijkt!! Let me know
Hoi carmen,
Je kan een keer googlen op nirvana horse chitwan park… ik ben dit ook van plan te gaan doen ergens tussen 9 maart en 29 maart, ms kunnen we dit samen doen?
Ik ben 28 jr, afgestudeerd sph en hbo-v, aan het werk als verpleegkundige…
Groetjes sonja
Ik heb vorig jaar paargereden bij Nirvana. Als je nog nooit hebt gereden zou ik het zeker niet aanraden, maar misschien komt dat omdat ik zelf al erg lang niet meer gereden had en soms beetje bang was (en op jong paard reed).
Maar als je wel ervaring hebt: ZEKER DOEN! Super gaaf! Michele is een heel lieve (soms beetje prettig gestoorde) vrouw! En je kunt zien dat ze goed voor haar paarden zorgt. Zij zit ook in het Chitwan gedeelte dat nog erg rustig is en niet volgebouwd met toeristische hotels. Ik sliep destijds bij Rhino Resort en daar wordt ook super goed voor je gezorgd… Ik deed onderzoek in Nepal voor mijn afstuderen en na 4903839 crappy kuthotels was dit echt een vakantie!
Als Michele je aanbiedt om bij haar te gaan eten: zeker doen! Ze heeft leuke verhalen en het eten is ontzettend goed.
Misschien is het een beetje prijzig (vond ik wel!) maar het is zeker de moeite waard. Het enige mini-nadeel vond ik dat er op dat moment een volunteer bij haar was die Frans sprak. Zij komt oorspronkelijk uit Frankrijk en dus sprak ze veel Frans (wat ik totaal niet spreek) dus soms voelde ik me een beetje ongemakkelijk :-).
ik ben waarschijnlijk vanaf 23 maart (mss al vanaf 16maart) in Nepal. Ik vroeg me af wat voor een tour je gaat maken?
Ik ga onder andere naar Nepal om vrijwilligers werk te doen en om rond te reizen. Weet je al waar je rond die tijd zult zijn? Misschien zitten we bij elkaar in de buurt.
Inmiddels zijn jullie terug van Nepal, of hebben jullie in ieder geval paardgereden in Chitwan parc, mits de plannen zijn doorgegaan?
Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen en zou het top vinden als jullie er hier iets over willen posten.
Ik vertrek begin oktober en heb dit op de planning staan.
Alvast heel erg bedankt!
Inmiddels heb ik contact met Michelle en zij heeft mij gevraagd of ik interesse heb om een weekje als Volunteer bij haar te komen. Heb jij meer informatie over het gebied waarin zij woont en de mogelijkheden die er zijn om andere activiteiten te gaan doen? Ik wil vooral veel gaan fotograferen naast het paardrijden en verzorgen. Maar een keertje raften, fietsen of koken vind ik ook erg leuk om te doen.
Hoe ver zit ik van het olifanten breeding centre en de krokodillenfarm af? Weet jij dat toevallig?