Beste mensen,
Heel graag zou ik ervaringen willen uitwisselen met en horen van mensen die hun paard(en) hebben meegenomen naar St. Maarten. Wat zijn de mogelijkheden, hoe passen de dieren zich aan, hoe is het met bijv. hoefsmeden en dierenarsten op het eiland gesteld? Ook ben ik op zoek naar informatie over stalling voor de dieren, is die er en wat zijn de kosten daarvan? Kortom als iemand ook maar iets kan vertellen over het meenemen en houden van paarden aldaar zou ik heel graag van je horen!! Alvast bedankt!!
Mvg Desiree
misschien kun je beter de paarden daar kopen? ipv meenemen?
(of zeg ik nu rare dingen?)
Ja Martin, héle rare dingen, haha!!! We hebben de betreffende paarden al jaren, ze hebben met ons in de sport gelopen en ze betekenen erg veel voor ons. Dus ik wil er graag alles aan doen om ze mee te nemen, mits dit niet ten koste gaat van hun gezondheid of levensverwachting natuurlijk. Maar tòch bedankt voor je tip!
Ga je ze vliegen of met de boot sturen, lijkt me nogal uniek. Voor de hoefsmeden dat kon hier nog wel eens een probleem worden, maar probeer Lucky Stables eens.
Ze gaan vliegen. Helaas via Miami waar ze 3 dagen in carantaine moeten blijven omdat er geen rechtstreekse vrachtvluchten naar Sint Maarten zijn. Dàt wil ik nog wel verder gaan uitzoeken, zou namelijk enorm schelen als ze wel direkt zouden aanvliegen!!!
Ik ga vandaag nog contact zoeken met de Lucky Stables, hartelijk dank voor deze tip!! Heeft u misschien ook wel eens van de Crazy Acre Farm (of iets wat hier op lijkt) gehoord?? Ik kan verder niets vinden over hen alleen in de reisbrochures dat het een manege zou zijn…
Nogmaals hartelijk dank voor uw reactie!!
Corsair nam vroeger in ieder geval wel grotere vracht mee. Die vliegen geloof ik vanaf CDG
Rechtstreekse vluchten naar Sint Maarten zijn van wat ik weet met KLM, Corsairfly en Air France. Geen idee welke van de drie vracht vervoeren. Ik kon in ieder geval mijn konijn uit Sint Maarten met KLM al niet meenemen :biggrin: Terwijl er wel honden het vliegtuig in mogen…
De enige twee maneges die ik ken op het eiland zijn “Lucky Stables” aan de Nederlandse kant (Cay Bay) en “Bayside Riding Club” aan de Franse Kant (Le Gallion).
Lucky Stables doet niet aan pension, al staan er wel twee pension paarden bij hoge uitzondering.
Bayside Riding Club doet wel aan pension, dit kost 450 euro per maand per paard. Ja, dit is extreem duur, maar je zit op een eiland, dus alles moet geimporteerd worden en is dus duur.
Mensen hebben ook paarden aan huis staan, want je ziet ze wel eens langs de weg.
Dierenartsen zitten er wel, behandelen ook paarden, maar hebben meer verstand van honden en katten. Hoefsmeden zijn dun gezaaid. Van wat ik weet zijn er twee op het eiland, maar het gaat wel met de Antiliaanse mentaliteit. Je kunt gerust twee weken zitten wachten op een afspraak.
Dus, paarden meenemen kan wel, maar is een heel gedoe.
Hartstikke bedankt allemaal voor jullie meedenken. Het zal zo te lezen een heel gedoe worden, maar ik vind afscheid nemen ook geen optie. We hebben nog even de tijd dus kunnen we de nodige voorzorgsmaatregelen treffen. Nogmaals bedankt iedereen voor jullie reacties!!
Hoi Desiree,
Ook wij willen graag onze pony meenemen *als *we naar sxm gaan dus ik ben benieuwd of je al wat meer weet? Ik begrijp in iedergeval uit de info die ik op internet kan vinden dat de paarden van Lucky stables geen beschikking hebben over ‘weidegang’. Ben benieuwd hoe dat is bij Bayside Riding. Ook ben ik benieuwd naar het lesgeven (niveau etc). Ik wil hen gaan mailen, maar zie dat ze dat niet al te vaak lezen en als jij het al gedaan hebt, ben ik benieuwd naar jouw info.
Groetjes
Hallo Ziziz,
Voor mij is de hele verhuizing even op de lange baan geschoven doordat het bedrijf van mijn man de uitzending voorlopig op ‘on hold’ heeft gezet.
Ik heb nooit iets teruggehoord op mijn mail over de stalling, dat geeft dus al wel te denken… Wel heb ik inderdaad ook gehoord dat weidegang een zeldzaamheid is, eigenlijk alleen te realiseren als je je paard bij huis hebt en het gras goed kunt houden… Naar lessen heb ik eigenlijk niet geïnformeerd, rij zelf op lichte tour niveau en ging er al vanuit dat ik mijn instructie een paar keer per jaar een heerlijke vakantie zou moeten aanbieden om ‘bij’ te blijven!! Was overigens geen probleem, haha!!
Misschien toch wel jammer dat ik voorlopig die kant nog niet opga, ben zelf gediplomeerd ORUN-instructrice, had jullie dan misschien kunnen helpen met de pony… :o
Maar zoals eerder gezegd, alles staat bij ons nu even op een laag pitje, ik onderneem ook even geen acties meer omdat het zomaar kan zijn dat we nu bij een ‘go’ naar een totaal andere windstreek gestuurd gaan worden, helaas. Desalniettemin wens ik jullie heel veel succes met het meemenen en stallen van jullie edele viervoeter!
Dankjewel! Da’s een goeie ja om je instructeur uit te nodigen (idee;-). Heel spannend voor jullie, veel succes! En mocht het anders worden dan lees ik het vast wel hier. Ik zal in iedergeval dit onderwerp updaten als ik meer weet.
Gras op Sint Maarten
http://static.bokt.nl/s/rofl.gif
Lucky Stables is verhuisd, het heet nu Seaside Nature Park. Hier is wel weidegang, althans, de paarden lopen dag en nacht buiten. Gras is er dus niet, het is een stuk natuur op een berghelling met voldoende bomen en struiken voor schaduw, maar niet veel te eten. De paarden krijgen daar een of twee keer per dag een berg hooi (mits het te krijgen is) en anders alfalfa. Ook krijgen ze twee keer per dag brok.
Naar mijn weten doen ze niet aan pensionstalling en je paard zou dan ook in de kudde moeten passen. Let wel op dat dit Sint Maartense paardjes zijn, wat dus meer (E)pony’s zijn, die het berggebied gewend zijn. Verder is de wei omheind met hout en prikkeldraad. Alles gaat op zijn Antiliaans wat dus erg professorisch gaat ![]()
Bayside Riding Club heeft omheinde paddocks. Daar staan de paarden dus op vlak terrein, maar wel veeel kleiner. Bovendien staan de meeste paarden op stal. Ik weet niet hoe de paarden naar buiten gaan, maar ze hebben dus wel wat ‘weides’. Sint Maartense weides dus, een stuk grond zonder een sprietje gras ![]()
Dankjewel Elisa, heb inmiddels contact gelegd met Seaside Nature Park en dat klinkt goed! Rij jij daar zelf?
Groetjes
Ik heb er een tijdje gewerkt, maar ben nu weer terug in Nederland ![]()
Ze zijn nu steeds meer initiatieven aan het ontplooien, zo ligt er nu een bak en geven ze lessen en natuurkampen voor kinderen. Voornaamste taak is toeristen een leuke paardrijervaring te bezorgen, maar ze zijn volop in ontwikkeling om ook de lokale bevolking wat meer te betrekken bij dier en natuur!