Paar weken meereizen door India zomer 2012!

Hallo,

Ik ben Tessa en rond dit jaar mijn VWO (hopelijk) af. Ik ben van plan daarna ongeveer 8 weken naar India en misschien Nepal te gaan. De eerste paar weken reis ik met mijn vader maar die keert daarna terug naar Nederland. Echter zoek ik voor de rest van mijn tijd in India nog iemand met wie ik misschien de hoogte en dieptepunten van India kan meemaken. Dit in verband met dat India best wel hectisch kan zijn en het in je eentje als meisje misschien wel niet helemaal veilig is.

Tijdens mijn reis wil ik behalve de highlights van India, ook opzoek naar meditatie, ayurvedisch behandelingen, yoga etc.

Lijkt het je wat een paar weken met mij mee te reizen? Of wil je meer van mij/mijn reis weten Laat dan graag wat horen!

Groetjes,

Tessa

Hoi Tessa,

Ik ben Esther, 19 jaar en heb vorig jaar mijn VWO afgerond.
Volgende zomer ga ik met 2 vrienden die op dit moment studeren naar India.
Waarschijnlijk wordt dat in juli en augustus.
Ik wil daarna biologie gaan studeren.
Welke periode wilde jij precies naar India?

Groetjes, Esther

Hoi Esther!

De diplomauitreiking is geloof ik begin juni. Ik wil daarna zo snel mogelijk vertrekken.

Waar in india studeren ze? (te gek trouwens!) En gaan jullie rondreizen?
Waar ga je biologie studeren? Ik ga daarna voeding en gezondheid studeren aan Wageningen universiteit.

hoor graag weer wat!:slight_smile:

groetjes,

Tess

Hee Tessa,

Wat leuk, ik wil ook naar Wageningen.
Die vrienden van me studeren niet in India hoor :wink:
Zou wel geweldig zijn, maar nee ze studeren in Belgie.
Zelf woon ik trouwens in Groningen.

We gaan inderdaad rondreizen.
Ik denk vanuit Nederland naar India vliegen en dan verder backpacken.
Lekker low-budget en zeker niet de rijke westerling uithangen.
Veel van de lokale bevolking, de leefgewoonten en ook de natuur zien.
Meditatie en yoga wil ik ook graag in India doen.
India is de plek daarvoor.

We moeten maar even contact onderhouden =)

Greets, Esther

Hoi Tessa,

Ik zit eraan te denken om in juli 3/4 weken met een rugzak door India te gaan reizen. Ik moet wel eerst goed en wel afstuderen. Ik wil graag richting Ladakh, klein Tibet. Ook vooral om meditatie enz echt te gaan meemaken.
Het lijkt me leuk om eens van ideeën te wisselen;)

Groetjes Marjolein

Hoi Marjolein!

Lijkt me inderdaad leuk. Zelf heb ik me nog niet zo verdiept in waar ik heen wil. Naja, ben wel aan het zoeken maar vind het maar moeilijk.
Tibet had ik nog niet naar gekeken, maar het lijkt me zeker leuk om daar ideeen over uit te wisselen. De meditatie spreekt me erg aan.

Ben jij bekend met india?

groetjes,

Tess

Hoi Tessa,

Nee totaal niet. Het zal mijn eerste keer zijn. Ladakh is het noordpuntje van India, het gebied ligt afgelegen en is daardoor erg aantrekkelijk voor rugzaktoeristen. Het gebied vertoont veel overeenkomsten met Tibet, ook doordat veel Tibetaanse ballingen hier zijn neergestreken.
Verder heb ik me ook nog niet echt verdiept in wat ik nog meer wil doen hor, maar dit lijkt me een mooi gebied om doorheen te trekken, ook ik sta open voor suggesties;)
Heb jij al veel gereisd?

Groetjes Marjolein

Hoi Tessa en Marjolein!

Het is in de zomermaanden erg warm en nat in India, dus moet je wel goed nadenken over de plaatsen waar je heen gaat i.v.m. overstromingen etc.

Van de site Klimaat, weer en moesson - India | Indiaweb
“Gedurende de hete zomermaanden lenen de bergen van Kashmir, Himachal Pradesh en noordelijk Uttar Pradesh zich het best voor een bezoek. Het noordoosten van het land leent zich dus het best voor een bezoek tussen maart en augustus. Kashmir en de voetheuvels van de Himalaya zijn het best te bereizen tussen mei en september, terwijl je de woestijnen van Rajasthan het best bezoekt gedurende de moessonperiode. Voor wandeltochten en trekkings in het Indiase deel van de Himalaya is de periode van april tot november de beste tijd.”

Volgens mij liggen de streken waar ze het hier over hebben in de zelfde hoek van India als klein Tibet, Ladakh.
Goede keuze dus =)
Wel nog even goed nazoeken of het in de zomermaanden daar inderdaad goed te doen is.

Ik ga het met m’n reisgenoten ook even hebben over waar we heen gaan in India. Hoop jullie dan daar tegen te komen.

Esther

hoi Marjolein,

hier mijn email adres, communiceert misschien iets makkelijker!
tessa_jamaica@hotmail.com

Ik heb zelf nog niet veel gereisd. Reis zo nu en dan wel zelf omdat me ouders een huis in zweden hebben. Vaak reis ik alleen maar zoek daar bekende op. Dus ik heb verder niet veel ervaring.
Ik wil naar India omdat het ten eerste mij echt een ongelofelijk mooi land lijkt en daarnaast ik graag de spiritualiteit opzoek. Ik wil graag even weg zijn van iedereen thuis. Even een tijd van huis zijn om “alles op een rijtje te zetten”. Daarna ga ik beginnen aan mijn studie in Wageneningen; voeding en gezondheid. Waar studeer jij in af? Hoe oud ben je?

Mijn vader kwam er mee dat noord India nog best overhoop ligt met buurlanden en dat er nog best vaak “kleine oorlogjes” plaats vinden… Weet jij daar iets van?

hoop weer wat van je te horen!

Groetjes, Tess