gezocht reismaatje India en Nepal voor februari en maart 2014

Hallo, namaste

Ik ben Tessa, 28 jaar. Woon in Eindhoven , ik werk bij de la place .

Ik ben van plan om in februari eerst een week naar Nepal te gaan en dan verder te reizen naar het noorden van India en eventueel doorgaan naar het zuiden. wellicht 2 maanden rond te reizen.

Ik ken een aantal indiers van hier waar ik kan blijven overnachten ook om de echte india sfeer mee te maken.

De planning is nog niet compleet maar dat kan samen besproken worden.

Hopelijk vindt ik hier iemand die met mij wil samen wil reizen. Ik ben op zoek naar iemand die ook actief is en veel van de cultuur wil zien. iemand die net als ik wel al een beetje ervaring heeft in backpacken. En het geen probleem vindt als het niet altijd luxe is.

Tessa

Hoi Tessa,

Mijn naam is Mariska en ik ben 31 jaar en ik woon 40 km boven Amsterdam. Volgend jaar vlieg ik 25 februari naar Katmandhu en mijn plan is om drie maanden te reizen door Nepal, Tibet en India. Na drie maanden vlieg ik door naar Istanbul en reis daar nog een maand verder. Los van de vliegtickets staat alles nog open en wil ik ook het liefst zo veel mogelijk ter plekke gaan boeken.
Ik ben bekend met packpacken en vindt het juist leuk om zoveel mogelijk van de cultuur mee te maken, dus ik zoek zeker de luxe niet op. Als je het leuk vindt, kunnen we misschien een deel van onze reizen combineren? Ik hoor wel van je.

Groetes Mariska

Hoi Mariska en Tessa,
Ik reis vanaf half januari door sri lanka en vanaf half februari door india en nepal, ook in deze volgorde. Het zuiden van india heb ik al voor een deel gezien, dus mijn voorkeur gaat uit naar het noorden, maar alles staat nog open, geen concrete plannen. Ik kijk per dag wat ik wil zien en waar ik naar toe ga. Heb 2 vaste data, en dat is mijn vlucht van sri lanka naar india en de dag dat ik uiterlijk in kathmandu moet zijn, omdat ik mijn ouders daar ga ontmoeten.
Ik ben 28 jaar en woon en werk in Utrecht. Ik vind het leuk om actief bezig te zijn en zo veel mogelijk het land echt te ontdekken. Misschien kruisen onze reizen elkaar en kunnen we een stuk samen doen.
Groetjes Sonja

Hallo Mariska en Sonja

Sorry voor de wat late reactie ik heb heel veel gewerkt en was weinig thuis. Supper dat jullie ook gaan reizsen door India.
Ik moet alleen zechen dat ik mijn reis schema alweer heb aangepast en mijn vliegticket al heb gekocht. Mijn plan is nu alsvolgt , ik vertrek 1 februarie al en ga direct door naar het zuiden want een vriend van mij gaat 4 februarie trouwen in chenai dus daar moet ik bij zijn.
Dus ik begin in het zuiden en kom in maart pas naar het noorden.

Ik hoop dat het voor jullie nog niet te vast staat maar ik vrees dat ik mn schema toch zo wil houden. misschien past het er nog tussen.

Groetjes
Tessa

Hoi Tessa,
Een bruiloft in Tamil Nadu is zeker een aanrader, een aantal jaar geleden zelf ook mee mogen maken en vond het erg bijzonder…
Zoals het er nu bij mij uit zien zit ik van 12 februari tot uiterlijk 18 april in het noorden van India… Maar hoe en wat en waar? Nog geen idee… Heerlijk!
Groetjes Sonja

ja ik heb er ook erg veel zin in , ik heb al een mooie saari gekregen alleen nog even de blouse laten naaien.

nou ook mooie vooruitzichten voor jou. En nog tijd genoeg om dingen duidelijk te maken.
Op naar de mooie tijd die gaat komen.

Hoi allen! Veel plannen zijn er al gemaakt lees ik! Ik ben vanaf 10 maart tot 31 maart in nepal en zoek eigenlijk nog iemand om Annapurna Base Camp trek mee te doen!! Iemand geïnteresseerd?? Let me know!! Ik ben 21 jaar en net afgestudeerd SPH’er, ik ga in mijn eentje op reis en hoop veel interessante mensen te ontmoeten en mooie dingen te zien!

Groetjes, Carmen

Via Wereldwijzer app

Hey! Wat leuk al die plannen!

Ik ben als het goed is vanaf 18 februari waar ik ook een bruiloft heb waar ik als special guest ben uitgenodigd voor die 3 dagen. En daarna wilde ik ongeveer 3/4 weken gaan backpacken. Zelf weet ik nog niet heel veel af van de hele omgeving (of omliggende landen) daar omdat het idee pas kort geleden is ontstaan. Dus mocht je nog echte aanraders hebben en ben je toevallig in de buurt, let me know :smiley: dan kan ik voor mezelf een planning maken.

Groetjes Leon

Hoi Leon!

Ben je van plan naar Nepal te gaan??

Via Wereldwijzer app

Hoi carmen,
Wat gaaf dat je naar nepal gaat! Staan je data al vast? Anders kan je bij mijn groep aanhaken… ga vanaf maandag 31 maart een tocht maken van kathmandu via pokhara naar het annapurna gebied. Het zal in totaal 15 dagen gaan duren…
Groetjes sonja

Hoi Sonja, wat balen!!! Ik heb al vrij gevraagd en er is al inval geregeld helaas!! Ik las wel dat jij ook al eerder in nepal bent? Je had gereageerd op iets over Chitwan. Ik geloof dat je via nepal online opgehaald wordt met bus uit Kathmandu of Pokhara en met 2 pers. Ben je geloof ik 180 pp kwijt voor 3 dagen incl overnachting. Eten wert ik niet maar dat zullen de kosten nietbzijn. Wanneer ben jij precies in nepal??

Groetjes Carmen

Via Wereldwijzer app

Hoi allemaal! De annapurna base camp is een erg mooie wandeling! wel heel toeristisch, maar de moeite waard! Ik wil vanaf april weer richting India, wil beginnen in Gokarna, Hampi en dan omhoog richting Radjasthan en Agra en Varanassi… iemand in de buurt? ps ik wil ook naar een bruiloft :slight_smile: :slight_smile: Heb gehoord dat het heel gaaf is… maar nog niemand ontmoet die me heeft uitgenodigd haha… als je in Tamil Nadu bent ga dan naar de bioscoop, een echte tamil film… echt een hele belevenis!

Hoi carmen, ik weet nog niet precies wanneer ik in nepal ben, iig na 12 maart en uiterlijk 30 maart… geen idee dus allemaal nog… weet ook nog niet eens zeker of ik richting chitwan ga…

@ aaltje gave plannen, ben dan zelf net weg uit india!

Groetjes sonja

Het gaat allemaal later worden denk ik… heb gezien op internet dat het echt niet handig is vanaf april… het is dan te heet in rajasthan, te slecht weer in Ladakh en regenseizoen in de buurt van Gokarna… als ik het zo goed bekijk kan je het beste vanaf half augustus gaan, vliegen richting delhi dan naar Ladakh en daarna richting de Taj… of weet iemand iets anders vanaf april, dat het niet zoveel uitmaakt?