Paar vraagjes voor voorbereiding reis juli 2008

Hoi,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik in de VS geweest ben, en sindsdien zijn de maatregelen op de vliegvelden nog al veranderd. Ik vraag me af of je voor de VS het nieuwste type paspoort moet hebben. De mijne is uit 2004 dus niet het nieuwste model en loopt in 2009 af. Omdat die dingen toch niet goedkoop zijn wil ik liever niet onnodig een jaar eerder een nieuwe halen.

Ook ben ik op zoek naar een nieuwe mobiele telefoon omdat de mijne op zijn laatste benen loopt. En aangezien de tri en quad bands zo langamerhand betaalbaar worden denk ik daarover. Niet om hem veel te gebruiken maar omdat ik ga trekken vind ik het wel een fijn idee om in geval van nood bereikbaar te zijn. Vraag, is een triband voldoende of is een quad veiliger?

Als iemand een antwoord weet op mijn vragen, alvast bedankt!

Mvg,

Mieke

ik kan je enkel antwoorden op de 2de vraag.
Om in de VS te gaan heb je enkel nut aan een triband.
groeten.

Stef

Dat is mooi om te weten. Ik heb wat leuke triband telefoons gezien die goed te betalen zijn. Quad band zijn er toch wat minder en duurder.

Bedankt!

Mieke

Je kunt met het oude paspoort nog gewoon naar de VS. Ik heb zelf ook een paspoort uit 2004 en ben een paar weken geleden zonder problemen naar de VS geweest. Je hebt dus geen ander paspoort nodig.

Hartelijk dank voor de info!

Mieke