Hallo iedereen,
Kan iemand mij helpen ik vertrek me mijn echtgenoot volgens jaar voor vakantie naar Mexico,maar nu heb ik gelezen dat je daar een gsm met triband moet hebben en dat staat er bij mij nergens niet op kunnen jullie mij wat uitleg geven
Bedankt,
Ik vermoed dat onder de tab netwerk je deze keuze kan vinden.
Gr
Ga naar de internet pagina van je provider (T-mobile, Vodafone e.d.) of naar de internit pagina van de GSM winkel. Zoek daar je toestel op en bij de specificaties kun je lezen of het een dual-, tri- of quadband hebt. Ik zelf neem ALTIJD een QUAD-band (4-band). Kan ik mijn GSM wereldwijd gebruiken.
Bij configuraties kun je aangeven dat bij het aanzetten van je telefoon, het toestel automatisch naar een lokale provider zoekt. Let op! Kies de goedkoopste provider in het buitenland. Nog goedkoper is, om telefoongesprekken te blokkeren als je in Mexico bent. Bellen is 2x zo duur, want je betaalt ook een deel van de kosten van de persoon die jou belt. SMS is goedkoper in het bhuitenland. Nog goedkoper is om in een winkel in Mexico een belkaart te kopen voor het buitenland (Europa). Je krast de kaart open, gebruikt de code en inbelnummer en je kunt heel goedkoop bellen. Doe ik altijd als ik in Ameika ben.
Succes