Gsm in Thailand

Dag allemaal,

Ik heb een praktisch vraagje over thailand. Ik ga in de zomer naar Thailand en ik vroeg me af of je een speciale gsm nodig hebt om een bericht te kunnen sturen naar huis?
Deze zomer zat ik in Argentinië en daar had ik een quad-band gsm nodig. Dit heb ik niet. Ik heb een tri-band gsm.

Maar ik ken daar niet veel van al die frequenties. Nu vroeg ik me af hoe dit in Thailand zit?

Hartelijk dank

met een tri-band gsm kan je van uit heel thailand sms-jes sturen en of bellen
je hebt geen speciaal toestel nodig

groet dirk :chin:

Thailand kent ook een 900 en 1800 netwerk wat bij ons ook gangbaar is. Zie List of GSM cell phone frequencies in use by country
Geen speciale telefoon nodig dus

zijn jullie bekend met het kopen van een thaise sim-kaart? de kosten? makkelijk verkrijgbaar? goed bereikbaar?

Kosten weet ik zo niet meer precies, paar honderd bath incl beltegoed waar je binnen Thailand lang mee kan (buiten Thailand bellen en het is zo op). Verkrijgbaarheid, overal (makkelijkste is de 7/11) en bereik was met 12Call in ieder geval prima in de plaatsen waar ik ben geweest.

zoals Rob al aangeeft is een sim-kaart in thailand verkrijgbaar bij de 7/11 winkels en die zitten echt op iedere straathoek dus dat kan niet missen
ik zou zeker z’n kaart aanschaffen wantt het is veel goedkoper om te bellen 1.2.call is een prima en zeer goedkope aanbieder let er wel op dat je een somlock vrij toestel hebt
voor meer info zie dit draadje

groet dirk :chin:

bedankt mannen.
misschien een tipje voor mensen die het nog niet kennen
Als je een thais nummer hebt kunnen ze vanuit nl redelijk goedkoop naar je bellen via dit soort nummers. Zie www.belslim.nl
gebruik ik altijd om naar het buitenland te bellen.

Jip allemaal juist simlock vrij toestel , met mijn toestelletje van 40 euro.
Heb in 2009 eentje gekocht bij 1/2 call en duidelijk gevraagd voor onmiddelijke aktivatie en zowel voor binnen - en buitenland.
Heb in noorden en zuiden geweest perfekt ontvangst , ze hebben verschillende pakketjes zoals hier .
En ze plaatsen en aktiveren ( de simkaart ) met de glimlach.

mvg

Ikzelf heb "di tack"kwestie bereik en ontvangst,uitstekend! Bel regelmatig van Thailand naar Belgie,het is precies ofdat de persoon aan de andere kant van de wereld , naast u staat!! ik bel dacht ik ?8bath per minuut.gegroet:georgessiam.

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden.

ja ik gebruik altijd DTAC die is perfekt altijd goed bereikbaar en een sms versture naar NL kost bijna niets. Is veel goedkoper dan met je NL simkaart.

en als je mobiel bijna op is-of je wil hem liever vanwege duurte niet meenemen-ELKE mobuy hier is sin-lock vrij-de niet allernieuwste maar voor praten goed genoeg Samsung doet rond de 800 THB=16/17EUR.
SIM-kaarten zijn er vanaf 20 bt-niet enkele 100en. Maar opletten-bij de heel goedkope moet je elke dag voor 5 of 10 bt verbruiken-die hebben maar een korte houdbaarheidsduur. en het is D-TAC wat d"n Georges bedoelt.

Ook ik gebruik DTAC kaarten…zeer goedkoop bellen binnen thailand.
vandaar dat iedereen in bkk met een tel aan zijn oor loopt haha…
naar NL bellen/sms en ook relatief spotgoedkoop…
Alleen krijg ik achteraf gezeur van nlers die mij terug smsen over het hoge sms tarief voor hen haha…
Ik heb al jaren een goedkoop nokia toestel (simlock vrij)
je koopt een nw simkaartje voor ong 5 euro en bellen maar…

Jeroen

yep!! toen ik dit berichtje geschreven had,kon ik mij niet concentreren(“razende tandpijn”)daarom een spellingsfout,kan gebeuren hé bkkflyer,daarom mensen wat ik bedoel =D-TAC !goede ontvanst en goed bereikbaar(zelf in de douche,de mijne =waterproof)g.s