Over 3 weken doen we een begeleide rondreis in Thailand (paar dagen Bangkok, River Kwai, Ayuthaya, Phitsanuloke, Chang Rai, Chang Mai , de gewone classic reis dus). Onze eerste kennismaking met Thailand en we kijken er enorm naar uit.
Mijn vraag is : kan men de gsm gebruiken om sms-berichtjes te sturen en te ontvangen naar en van het thuisfront, of is dit niet aan te raden en kan men beter gebruik maken van een telefoon in bv een internetcafé ? En als de gsm toch betaalbaar zou blijken, kan elke gsm daarvoor gebruikt worden ? Ik bedoel mijn gsm is dualband, en ik heb ergens vernomen dat het triband moet zijn ? Heeft iemand hier ervaring mee, of kan men mij raad geven. Alvast bedankt.
En Georges, welkom terug in dit koude kikkerlandje :evil:
Over het algemeen is een triband inderdaad nodig… Ik weet alleen dat sommige dualband toestellen het wel doen in Thailand… die van mijn vader deed het vorig jaar ook… Sms ontvangen kost niets, smsen verschilt per provider.
Succes en alvast een fijne reis!
Dualband doet het gewoon in Thailand. Nooit problemen mee gehad.
En idd, Georges, welkom terug ![]()
Dankuwel voor de informatie, we zijn weeral wat wijzer geworden.:idea:
Fijn weekend nog !
:chin: een sim kaart van Thailand er in en je bent stukken voordeliger uit
anders met de computer werken internet cafes zijn er genoeg in Thailand
succes:THAILAND:![]()
Ik koop eentje van 1-2 call en je kan ook goedkoop bellen naar BE of NL.
Kan je reeds aanschaffen bij aankomst op de luchthaven anders in een 7 eleven (kleine winkeltjes bij elk hotel is er eentje),en ze activeren het voor U met de glimlach!
Internetcafé vind je overal en goedkoop ook in alle hotels maar heel duur!
Groetjes
Mensen die eventueel een thais simkaartje kopen en naar huis willen bellen bij Dtack kost het Bellen naar vb:Belgie ongeveer 8a9bath per minuut.als je eventueel naar huis belt altijd eerst 00832 dan je abbonee number (de 8)staat voor een goedkopere tarief voor het bellen)Idem voor Ned met Dtack= 00831 en daarna de abboneenumber!.gegroet:georgessiam met een beetje hoofdpijn.
Hoy Gg,
Verschilt de prefix van maatschappij ?
Ik denk dat 1 2 call ietjes goedkoper is ,1bath,maar de ontvangst van Dtack in Belgie is het zelfde als de persoon die naar je belt pal achter u staat! g.s:chin:
Hallo,
Ik weet niet of je bij T-mobile zit maar dan betaal je voor bellen 2.25 euro en gebelt worden 1.00 euro en als je een sms wilt versturen betaal je 50 cent.
Ik heb zelf 12 call gehad en dtac maar dtac heeft veel beter bereik en op meer plekken. Ik had veel problemen met het bereik van 12 call. Je betaald voor een sms naar een hollands mobiel nummer zo’n 5 eurocent.
Bedankt allemaal voor de informatie, jullie zijn super ! ![]()
Heb de afgelopen twee jaar met 1-2 cal gebeld geen enkele keer problemen gehad.
Het netwerk is misschien beter geworden ?
Telkens hadden we bereik en een prima communicatie.
Met je gsm (simkaart van hier) bellen blijft een dure zaak!
Groetjes
En wellicht is het nog handig om voor vertrek je voicemail uit te zetten…
Hallo,
Ik praat over ongeveer 3 kwart jaar geleden dat ik 1-2 call had. Ik spreek over Koh Tao waar ik het voornamelijk heb gebruikt. Ik zit daar wat afgelegen en daar zit geen zendmast van 1-2 call. Verder had ik vaak als ik onderweg was ook geen bereik en met dtac wel.