Hallo,
Weet iemand of ik mijn Samsung telefoon gewoon kan gebruiken in Amerika?
Of moet ik een andere simcard kopen?
Gert
Hallo,
Weet iemand of ik mijn Samsung telefoon gewoon kan gebruiken in Amerika?
Of moet ik een andere simcard kopen?
Gert
Nou, mijn oude Nokia deed het zonder problemen en de iphone van mijn vrouw ook.
Niet bepaald een specifiek bericht, Samsung heeft ik weet niet hoeveel verschillende toestellen. Er zijn twee dingen waar je rekening mee moet houden:
Welke frequenties ondersteunt je telefoon. Ik heb hier ooit eens naar gekeken, volgens mij werken de meeste toestellen die hier als ‘dual band’ worden verkocht niet, maar ‘triple band’ wel. Met een beetje googlen zou je de specs van je toestel kunnen vinden en checken welke frequenties er worden ondersteund, volgens Wikipedia (GSM frequency bands - Wikipedia) wordt het volgende in de VS gebruikt:
In North America, GSM operates on the primary mobile communication bands 850 MHz and 1,900 MHz. In Canada, GSM-1900 is the primary band used in urban areas with 850 as a backup, and GSM-850 being the primary rural band. In the United States, regulatory requirements determine which area can use which band.
Verder moet je telefoon provider toestaan dat je in het buitenland belt. In sommige gevallen kan het zijn dat je van te voren buitenland gebruik of gebruik buiten de EU moet aanzetten via de helpdesk of de website van je provider.