Amerikaanse en Canadese simkaart voor mobiele telefoon - Informatie gevraagd

Hallo,

Ik heb vandaag een Samsung SGH-E250 gekocht, triple band, ondersteunt GSM 900/1800/1900 mhz netwerken. Deze zou dus in de USA en Canada moeten werken. Is simlockvrij overigens.

Nu komt mijn vraag. Omdat ik, voor ik op reis ga, goed voorbereid wil zijn en niet ter plekke naar een telecomzaak op zoek moet gaan om een simkaart te kopen, wil ik ze kopen voordat ik weg ga.

Ik ga in september eerst naar Canada, vervolgens naar Amerika. Weet iemand een winkel/plek waar ik een Canadese simkaart en Amerikaanse simkaart kan aanschaffen?

Alvast bedankt ,
Groeten,
Richard

Hoi Richard,

Beide landen zitten in dezelfde nummerzone (country code 001) hetgeen betekent dat de mobiele telco’s ook deels dezelfde zijn. Wél kan het zijn dat bellen van pakweg Canada naar Florida duurder is dan van Louisana naar Florida.

Eerste horde die je zult moeten nemen is uitzoeken welke Amerikaanse telco’s met GSM werken. Dat is een groeiend aantal maar nog steeds niet veel meer dan de helft. Het restant werkt puur met de CDMA techniek en dat is niet compatibel met het toestel dat je gekocht hebt! Vorig jaar hebben we voor de lol op Hawaii en in L.A. ons GSM-mobieltje (dual-band) even ingeschakeld en het resultaat was nada, dus in beide gebieden geen enkele dekking van een GSM-telco (tenzij ze in de USA allemaal die 3e GSM frequentie-band zouden gebruiken).

Hopelijk helpt dit een klein beetje op weg,

<Erik> & [Sandya]