Mobiele telefoon in USA

Hoi,

Wij gaan emt ons gezin vier weken rondtrekken door California, Arizona en Utah. Met een tent, een huurauto. Nu heb ik een aantal vragen:

Kan ik met mijn mobiele abonnement gewoon bellen en sms’en daar of is het slimmer een sim kaart ter plekke te kopen?
Is een four wheel drive handiger als je niet alleen over de grotere wegen rijden wilt, of is dat overdreven?
En hoe warm is het 's nachts in een tentje in de maanden julie en augustus?

Alvast bedankt voor jullie antwoord,

Laura en familie

Hallo Laura en familie,

Ik zou even ter plekke met je mobile provider checken of je international kan bellen en telefoontjes en SMSjes kan ontvangen met je huidige abonnement.

We hebben hier TMobile, zo je kan eventueel hier ook een SIM kaartje kopen, als je een TMobile phone hebt.

Hier kan je een simpele AT&T mobile phone kopen voor $15 en dan koop je minuten.

Mijn familie die hier komen nemen meestal hun mobile telefoon mee van Nederland, maar lokaal bellen hier is voor hun long distance bellen (alsof ze bellen vanuit Holland naar Amerika).

:vak02:Peggy

Je komt in een hele goede periode… tentje is fijn. 's-Avonds kan het een beetje afkoelen, maar niet echt veel. Het is nog heerlijk behagelijk.

Four wheel drive? Wat zijn jullie van plan? Als je meer op de Freeways en Highway rijdt, dan heb je geen four wheel nodig. Kan ook stug op de weg zijn. Een full size of misschien een MiniVan is goed genoeg, hagt van de grote van je familie.
Tenzij jullie van plan zijn veel door de desert of ruige gebieden te rijden, dan zou ik zeker een four wheeler aanschaffen.

Hoi,

Bedankt voor je leuke reactie. We gaan met vier personen, en we gaan niet al te veel gekke dingen doen dus zal wel een mini van worden.

Vriendelijke groetjes,
Laura

…Ik weet niet precies wat je bedoelt met ‘het niet rijden over de grotere wegen’ maar lees, voor je eventueel op avontuur gaat, de voorwaarden van de autoverhuurder over het rijden over onverharde wegen nog even na…

Ik zou voor de telefoon nog even dubbelchecken:

a) Of ie tri-band is
b) Of in de regio waar je reist voldoende dekking van GSM providers is. Let wel: nog steeds zo’n 2/3 van de Amerikaanse mobiele operators werken helemaal niet met de GSM techniek maar met het, totaal incompatibele, CDMA signaal…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Heb zelf een quad band telefoon maar vrijwel alleen bereik in California en dan ook alleen in de stedelijke gebieden. Yosemite e.d. geen bereik.

Ook al huur je een 4x4, over het algemeen mag je daar niet eens de verharde weg mee af maar buiten dat heb je het ook niet nodig. Wel een top periode om te gaan. Uiteraard kan het flink afkoelen 's avonds als je hoger komt, dus check even op welke hoogtes je gaat zijn.
Overigens kun je ook de weerssituatie online bekijken, die hebben dag en nacht temperaturen.

Fijne trip!

iorus