naar Amerika

Gaan eind april voor ruim 3 weken naar de USA om een camper van Chicago naar San Francisco brengen. Wil graag met mensen in contact komen die ook zoiets gedaan hebben en die je tips kunnen geven.
Bijvoorbeeld…wel/niet meenemen smartphone /tablet. Waar moet je zeker rekening mee houden… Ben benieuwd naar de reacties

Je mobieltje gaat hier niet op een sim kaart. Als je een Nederlandse provider hebt kunnen de kosten voor WiFi behoorlijk oplopen. WiFi is gratis bij de meeste Mac Donalds( maar of je toch dan nog kosten krijg weet ik niet.) alhier kun je bij walmart (zijn overal) goedkoop mobieltjes kopen, echter deze tel. Verbindingen laten nog al eens te wensen over( zoals cricket). Doen het soms wel bij de grote steden en langs de snelwegen, maar op gestrekte vlaktes, of dalen en bergen geeft je dit geen connectie.
En natuurlijk:110 V.
Even over je reis. Het kan warm of koud zijn en zelfs nog sneeuwen vooral in de rockies. ( I-70)Plan van tevoren verschillende routes en houdt via NOAA je weer in de gaten! Het is niet aan te bevelen met sneeuwval de rockies te beklimmen gedurende de sneeuwval. Let wel I-70 gaat over 3300 m. Met de webcams van CDOT kun je zelf een beslissing nemen. Let wel: ook al ligt er geen sneeuw op de weg en wil je langer in de rockies verblijven: het vriest er vaak nog vooral in de nacht en bekijk goed of je campground wel open of toegankelijk is ( meesten gaan pas open na memorial Day. Indien de sneeuw op dat moment hevig aan het dooien is ( het kan ook 20-26 graden zijn, ga dan niet bij een stroompje staan. In een mum van tijd kunnen beekjes rivieren worden. Verder zal ik een alg. Info plaatsen in deze forum.

hartelijk dank voor je info. Wij zijn niet van plan om via de Rockies te gaan maar van Chicago–Kansas–Oklahoma etc richting San Fransisco
Ook nog bedankt voor de telefoon tip. Ik ga straks nog even je forum plaatsing lezen

Gr.

Raymond

Foutje: je sim kaart werkt NIET in Amerika!
De grootste mobiele providers in Amerika zijn: Verizon Wireless, AT&T en TMobile, etc. Door de concurrentie onder elkaar zijn er kaarten, waar deze providers het beste werken. AT&T werkt het beste aan de Oostkust en heeft vaak moeilijkheden qua bereik in de MidWest. Verizon heeft over het algemeen de beste bereikbaarheid in het hele land, m.u.v. De afgelegen gebieden, zoals voornoemd.