Te koop: Telefoon voor Argentinië en een geimpregneerde klamboe

Een paar dagen geleden ben ik terug gekomen uit Zuid Amerika. In Argentinië heb ik een tri-band telefoon gekocht (een samsung). Er zit een Argentijnse sim-kaart bij en alle andere attributen (oplader en oordopjes). Aankoopbon en doosje heb ik ook nog. De telefoon is zo goed als nieuw.

Daarnaast heb ik nog 2 geïmpregneerde klamboes. 1 van de 2 is wel gebruikt ende andere zit nog helemaal nieuw in de hoes. Deze doe ik weg omdat het deet wat in de netten zit maar 2 jaar actief is. En ik deze niet meer ga gebruiken in deze tijd.

Heb je interesse in een van deze spullen, stuur even een mail.

Groetjes Angela

Hoe is het je gelukt een Argentijnse telefoon te kopen?? Voor een buitenlandse toerist zonder DNI is het in officiële winkels namelijk onmogelijk voor zover ik weet, zelfs geen pre-paid…

Ehm gewoon naar de winkel gegaan. En 'm daar gekocht. Met een kopie van het paspoort was dat zo geregeld.

Dan heb je in de goede winkel geshopt kennelijk :slight_smile:

was overal mogelijk hoor in ba. en was idd wel pre-paid

Oke ik wil wel weten wat je er voor wilt hebben?
Ik reis op 23 oktober naar B.A. voor 5 weken.

Hola, ik wil me er niet mee bemoeien hoor, maar het is helemaal niet nodig om een Argentijnse telefoon te kopen. Je hoeft alleen een simkaartje (movistar is de beste) te kopen en die in je eigen telefoon te stoppen.
Dat werkt gewoon, doen we altijd (nokia)

Dat kan inderdaad als je een tri-band toestel hebt. Anders werkt het toch echt niet.

Mits je mobiel simlock-vrij is (meestal niet) en het een tri- of quadband toestel is natuurlijk. Vergeet ook niet dat er lang niet overal mobiel bereik is, zeker niet in Patagonië.

Ja, dat is natuurlijk waar, sim-lock vrij , maar dat weet je natuurlijk zelf wel. We nemen er altijd 2 mee.
En in Puerto Madryn had ik wel bereik, P Valdez dacht ik niet, zou je dat wel hebben met een Argentijnse mobiel?

En Angie, bedankt voor het aardige privé berichtje.

Argentinië maakt op de GSM-banden enkel gebruik van 850 en 1900Mhz banden, vandaar dat je dus met een “klassieke” europese dual-band gsm niks kunt doen

je maakt het meest kans op netwerkdekking met een tri-band, en nog meer dus met een quad-band, ongeacht of dat nu een argentijns toestel is of niet
ALS je een argentijns toestel zou kopen loop je bovendien de kans dat het toestel ge-sim-locked is (dwz dat je het toestel ENKEL kunt gebruiken op het netwerk waarvan je het toestel kocht en het dus waardeloos is als je terugkeert naar je thuisland … de problematiek van het unlocken laat ik hier bewust terzijde)

DUS vertrek uit Europa met een degelijke tri of quad band en koop gewoon een argentijnse SIM-kaart en je bent bereikbaar in Argentinië ZONDER dat je behoorlijke dure Roaming-kosten moet ophoesten als je familie je belt uit je thuisland, en je belt ook terplaatse aan voordeliger tarieven

greetz from the tropIX