Mobiele telefoon

wat zijn de ervaringen met een NL-se mobiele telefoon? heb je bereik? of is het een anders systeem. Ik snap dat het heel duur is en dat er heel veel andere opties zijn, maar ben toch benieuwd voor het evt sms-en.

Helaas, gaat niet lukken met een NL mobieltje. Wat veel reizigers hier doen is een lokale SIM-kaart kopen met daarop een beltegoed en die in Argentinië te gebruiken. Dit werkt prima.
Je kunt ook overwegen het goedkoopste mobieltje van Nokia (+/- 80 pesos = € 14) te kopen en daar hier bij vertrek iemand anders mee blij te maken.

groet
Jan

Wij hebben altijd 2 mobieltjes mee, een Nokia73 en Nokia95(met Tmobile abb.). Daarmee kunnen we bellen en smssen naar Nederland. Je kunt niet van een ned. nr naar een Argentijns nr. smssen, wel bellen.
We kopen altijd een Argentijnse simkaart ( Movistar)voor de Nokia73 voor de smsjes en belletjes naar de Argentijnse nummers. Is heel goedkoop.
Maar we zijn in Buenos Aires, daar hebben we dus bereik, Puerto Madryn ging ook goed. Weet dus niet hoe het in de rest van Argentina is met het bereik.

Begrijp ik goed dat je met een Nederlands T-mobile abonnement wel kan bellen en smsen naar Nederland (en ontvangen uiteraard), maar niet naar Argentijnse nummers?

Kan ik dus wel met mijn NL-se T-mobile abonnement ge smst worden vanauit NL??? en sms-en naar NL?

Ok, wat een vragen…
Ten eerste ga ik uit van mijn ervaringen, T mobile en onze mobieltjes, in Buenos Aires
Met het Nederlandse nummer:

Mensen kunnen je sms-sen vanuit Nederland en jij kunt sms-sen vanuit Argentina naar Nederland. Dit geld ook voor bellen.
Het enige is dat we vorig jaar zo’n 30x hetzelfde smsje van iemand uit Ned. kregen haha!

Je kunt met je Nederlandse mobiel een Argentijns nummer bellen en omgekeerd. Maar sms-jes komen niet aan! Dus niet met je Ned.mobiel sms-sen naar een Arg.nr. helaas!

Met je Argentijnse nr. kun je sms-sen en bellen naar andere Argentijnse nrs.
Wel bellen naar een Nederlands nr.
Dus ook niet sms-sen met je Arg.nr. naar een ned.nr.

Ik raad jullie aan een simkaart te kopen van Movistar, die is echt het beste en werkt meteen. Vorig jaar een Personal simkaart gekocht (omdat we daar toevallig het eerste tegen aanliepen) die zou eerst 24 uur of zoiets de tijd moeten hebben om het te gaan doen. Dus niet.
Dus echt Movistar, ze helpen je gewoon in de winkel en is meteen gebruiksklaar.

Suerte!

Duidelijk antwoord, bedankt!