Simkaart in Argentinie?

Hi iedereen,

Ha nog 2,5 week dan vertrek ik voor 5 weken naar Argentinie. Ben heel benieuwd hoe het land is. Ik ga in ieder geval even lekker doorwarmen…:zon02:!
Vraagje: weet iemand of het handig is om een prepaid simkaart te kopen in Argentinie om daarmee in Argentinie te bellen en te bellen en sms’en naar huis? en zo ja welke maatschappij is goed?

Alvast bedankt en heel goed en reislustig 2010!!

grtz
Monique

Ga voor een simkaart van Movistar, die werkt meteen.
Die kun je gebruiken voor bellen en smssen in Argentina.
Met je Argentijnse simkaart kun je moelijk sms sen naar een Nederlands nummer. Soms lukt het soms niet. Dus voor dat soort zaken kun je beter ook je Nederlandse mobiel meenemen om zeker te zijn.

Suerte en veel plezier!

1 like

Geld dat voor alle Argentijnse netwerken, dat je moeilijk naar Nederland kunt sms’en? Het is nogal duur om daar je Nederlandse nummer voor te gebruiken namelijk!

Ik heb ook een SIMkaartje van Movistar gehad en altijd probleemloos naar NL kunnen smsen. Vergeet niet dat je ook met een Argentijns prepaid kaartje nog flink wat betaalt wanneer je naar een Nederlands nummer smst. Voor bellen binnen Argentinie is het natuurlijk wel voordelig.

Maar vorig jaar kon dat nog niet toch?
Het vervelende is dat je nog steeds niet met je ned. mobiel kan smssen naar een arg.nr. Maar wel als degene met een arg.mobiel eerst een sms stuurt naar een ned.mobiel, daar kan je dan op antwoorden. Het nr. dat je dan ziet begint dan niet met 54 maar met 44 heel raar allemaal.
Heb jij daar ook ervaring mee?

Dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt. Wel weet ik dat je Argentijnse nummers op meerdere manieren moet gebruiken. Stel je hebt het nummer:

Mijn nummer is vanuit Buenos Aires:
11 53 00 00 00

Vanuit het buitenland moet het nog anders, het is:
0054 9 11 53 00 00 00

Zit je zelf ook in Argentinie, maar niet in Buenos Aires dan is het:
15 53 00 00 00

Ik heb eventjes mijn eigen uitleg, die ik destijds aan het thuisfront heb gegeven hierboven als voorbeeld genomen. Natuurlijk staan op de plaatsen van die nullen eigenlijk andere cijfers. Maar dan heb je een idee hoe het werkt met een Argentijns prepaid nummer.

Je zou dus kunnen zeggen dat

  • de regiocode van BA: 0011 is
  • Het landnummer is 0054
  • Waarvoor die extra 9 staat die je vanuit het buitenland nodig hebt weet ik niet
  • De argentijnse aanduiding voor een mobiel nummer in het algemeen is 015

Ik ben geen grote kenner van de wereld van mobiele telefonie, weet wel dat het niet werkt om met een NL mobiel een SMS te versturen naar een Argentijnse mobiel.

Een alternatief is, vooral als je het thuisfront een kort berichtje wilt sturen dat alles goed met je gaat, om met Skype een SMS te versturen naar een NL mobiel nummer (vanuit Argentinie). Werkt prima, alleen je moet een Skype account hebben mét beltegoed én de ontvanger kan helaas niet reageren op de SMS.

groet
Jan

Zou het dan liggen aan de Argentijnse provider? Qua het wel of niet ontvangen van smsjes die mensen je sturen vanuit het buitenland. Ik heb met een Argentijnse Movistar SIMkaart altijd alle smsjes vanuit NL gewoon kunnen ontvangen en dat was begin tot halverwege 2009.

Hoi Tessi (en de rest natuurlijk),

Wij hebben 2 dagen geleden een simkaart van movistar in Buenos Aires gekocht.

Het nummer dat we kregen is: 1538974811. Volgens mij beginnen alle nummer met 15 zoals bij ons met 06. De zeer behulpzame man van het kraampje vertelde ons dat het landen nummer 0054 is en de code van BA 11.

Alleen we hebben een probleem. Toen we in Buenos Aires waren kon ik met mijn nederlandse simkaart (wat op dat moment dus gebruik maakt van een argentijns netwerk) hier probleemloos heen bellen. Ik belde dan de volgende combinatie 0054 11 38974811. Mijn ouders proberen mij vanuit Nederland op dit nummer te bellen maar krijgen geen gehoor; het nummer bestaat niet of ze horen een spaanse computer stem iets over numero local zeggen. Ze hebben zowel met de vaste telefoon als de gsm geprobeerd te bellen.

Momenteel zitten we in Bahia Blanca en nu kan ook ik met mijn Nederlandse simkaart niet meer naar dit nummer bellen.

Na het lezen van de post van Tessi hebben mijn ouders het geprobeerd met de 9 achter 0054 en daar na 11 of 15 maar ook dit werkt niet. Ook ik heb het met deze combinaties geprobeerd maar krijg ook geen gehoor (nummer bestaat niet of spaanse computer stem).

Wie o wie weet wat wij verkeerd doen? Wat is de juiste combinatie om vanuit Nederland gebelt te worden?

Alvast bedankt!

Sanne en Rob

Misschien een raar antwoord, maar soms lukt dat(met een 9) en soms ook niet.
Wij kunnen op deze manier wel een vriend bellen, maar die heeft een abonnement ipv prepaid.
3 jaar geleden kon ik mijn dochter ook niet bellen en zij had ook een movistar prepaid kaart.
Mijn advies is om je ouders gewoon op je ned. mobiel te laten bellen.
Het is allemaal een gedoe en heeft dacht ik te maken met de roaming(?) overeenkomsten tussen de verschillende providers in de wereld.
Misschien dat Chenque en Flipsen hier meer over weten, want zij wonen in Argentina.
Suerte iig.

Klopt het nu wel of niet dat als een Argentijn u eerst een sms stuurt op een belgisch nummer, je dan kunt terug sms-en? Of toch niet?

Toevallig hebben we dat net geprobeerd,vanuit Nederland, met een vriend die in Argentinië zit (hij heeft een Argentijns abonnement ) en het is dus niet gelukt.

Die andere vriend waar dat mee gelukt is was de eerste sms versturen in BA van Arg.nr. naar ned.nr. en dat is dus wel gelukt.

Raar maar waar dus, om een sms van een arg. nr. op een ned.nr ontvangen moet dus in het land zelf gebeuren.
En dan nog hangt het heel erg van de providers af denk ik.

Wat een gedoe!!!

Das wel erg beu dan om met een Argentijn te kunnen afspreken als je niet eens kunt sms-en. Thanks for the internet! :stuck_out_tongue:

http://sms.personal.com.ar/Mensajes/msn.htm

Op deze manier kun je vanuit waar dan ook een sms naar een argentijns mobiel sturen. achter de 0 zet je de 3 cijfers van het gebied (bijvoorbeeld 387 voor Salta), vervolgens na de 15 (staat voor mobiel) zet je de rest van het telefoonnummer.

Met bellen lukt het de ene keer wel en de andere keer niet. Makkelijkste is te bellen met skype, lukt altijd. Dan moet er wel 0054 voor natuurlijk maar dan kun je de 15 weglaten (vraag me niet waarom, geen flauw idee…).

Succes!

Ik heb ooit geprobeerd om daar vanuit een telefooncel te bellen naar een mobiel, na 10 keer proberen gaf ik het maar op. Echt wat irritant is dat met die nummers!

Bij mij is het zo dat mijn vriendje daar mn smsjes wel krijgt, maar niet kan antwoorden. Ook leuk :disgust: