Bellen van Argentinie naar Nederland

Hoi, kan iemand mij wat vertellen over hoe ik het beste (goedkoopste) van Argentinie naar Nederland kan bellen. Ik hoorde iets over een simcard aanschaffen in Argentinie, wat kost zoiets ongeveer. Iemand hier ervaring mee alle tips zijn welkom. Is het toch raadzaam om je Nederlandse abonnement ook mee te nemen

Ik kan je niet helpen met welke provider het goedkoopst internationaal kan bellen. Maar misschien is Voipcheap (www.voipcheap.com) een optie. Als je daar een account maakt en 10 euro stort, kan je per week 300 minuten gratis naar een vaste lijn bellen. Dit is wel per PC.

Maar als het is ook mogelijk om tegen lokaal tarief met een computer te bellen die je dan ‘doorverbind’ en je dus je gratis minuten (of extreem laag tarief) gebruikt. Kost je dan dus alleen de belminuten.

Als je gratis wilt bellen van pc naar pc, is skype absoluut een aanrader! Programma even downloaden, een acount aanmaken en klaar. Verder kan je nog even kijken op www.hallobuitenland.nl via hun nummer kunnen mensen in NL vanaf een vaste telefoon jou op je lokale vaste of mobiele nummer heel goedkoop bellen.

Ben afgelopen zomer een maand naar argentinië geweest en als je slechts om de paar dagen kort naar huis wil bellen, dan is het telefoneren met een gewone telefoon op straat echt niet zo duur. Voor één euro kan je echt al wat vertellen. Ik heb ter plaatse ook een simkaart gekocht voor in mijn (Belgische) gsm, maar dan moet je er op letten dat je geen dual band hebt, want dan werkt het niet (had ik dus voor). Zo een simkaart is echt goedkoop, ik geloof dat dat 7euro was (movistar) en als ik mij niet vergis zat daar al belkrediet bij. Ik weet dus wel niet hoelang je naar nederland kan bellen met een euro gsmkrediet, vermits mijn gsmtoestel niet geavanceerd genoeg was :slight_smile:

Enjoy your trip!

Voor bellen naar Nederland zijn de overal aanwezige locutorios (bel/internet centra) handig en zeker neit duur. Voor gesprekken binnen Argentinie: schaf ter plaatse een mobieltje aan , prepaid uiteraard.

Ik zweer gewoon bij Skype, geen gedoe en lekker makkelijk.

Alleen wil niet iedereen met skype bellen.

In een locutorio kost een minuut bellen met Nederland ongeveer 80 cent/1 euro