Bellen vanuit Nederland naar Argentinie extra kosten Argentinie?

Geachte meneer/mevrouw,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik bel via mijn computer via smartvoip vanaf mijn computer naar mijn vriendin haar mobiele nummer. Nu betaal ik 0,025 euro per minuut zoals staat aangegeven.

Wat is nu het probleem: Indien zij geen beltegoed op haar kaart heeft staan krijg ik geen verbinding…veemd!!! Na wat onderzoek blijkt dat zij ook moet betalen voor onze telefoongesprekken. Dit moet toch niet kunnen?

in argentienie vertellen ze haar dat dit onmogelijk is, in de practijk blijkt het anders te zijn. Herken je dit? Wat is de oplossing? heb je er ervaring mee? of bel jij wel goedkoop naar argentinie?

please help me even want zo wordt het een hele dure oplossing.

mvg,
rens

Ik neem aan dat ze haar NL mobiel (met NL abonnement of prepaid-kaart) mee heeft? Dan is dat altijd het geval helaas.

Ik ben bang dat de enige oplossing het bellen naar een vaste verbinding is. Wij hebben hier een vaste lijn en worden constant vanuit NL gebeld zonder kosten. Dus misschien heeft je vriendin toegang tot een vast telefoonnummer ergens in de buurt, dit is echt het handigste.

groet
Jan

zij heeft een argentijns mobiel nummer.
Het lijkt me dat wanneer ik bel via het internet zij daar nooit voor kan betalen aangezien zij geen toestemming geeft of iets dergelijks.

iemand oplossing? Ik hoop dat ik haar namelijk gewoon kan bellen op haar mobiel. Toen ik in thailand was ging dat gewoon prima.

mvg,
rens

Het is afhankelijk van de provider en type abonnement.

In Nederland betaald de ontvangende partij nooit voor oproepen naar zijn nummer (behalve natuurlijk als het Nederlandse nummer zich niet in Nederland bevind), maar dat is niet overal in de wereld op deze manier geregeld.

In Argentinië betaald de ontvanger ook als de oproep niet van een normaal vast Argentijns nummer komt, dus oproepen vanuit een locutorio (Argentijnse belwinkel), buitenlands nummer of VOIP oproep middels Skype Out of VoipCheap.

Andere landen waar een mobiele gebruiker voor inkomende oproepen betaald zijn bijvoorbeeld Amerika (afhankelijk van provider) en China.

Jouw vriendin zal in Argentinië bij mobiele telefonie aanbieder moeten informeren wat de kosten zijn voor oproepen vanuit het buitenland.

Skybe, msn