Bellen/smsen/internet in Argentinie

Hallo allemaal,
over iets minder dan 2 maanden gaat mijn grote argentinie avontuur beginnen. Ik ga 4 weken naar Buenos Aires en daarna nog 5 maanden de rest van Argentinie ontdekken.
Ik wil natuurlijk onderweg contact houden met nederland. En ik vraag me nog een beetje af hoe dat gaat. Ik las op het forum dat het erg lastig kon zijn om te bellen/smsen met een nederlands (of argentijns) nummer, maar dat forum topic ging over 3 jaar geleden, ik hoop dat dat nu allemaal veranderd is. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Of zijn die problemen er sowieso niet als je een argentijns nummer hebt? (dat lijkt me wel handig namelijk als ik er toch een half jaar ben) en welke argentijnse provider raden jullie aan? Doen ze ook aan sim-only abonnementen?
Verder twijfel ik of ik mijn tablet mee zal nemen, zodat ik onderweg alles en iedereen via internet kan updaten. De vraag daarbij is hoe het met de wifi is in Argentinie. Dan bedoel ik vooral in de grote steden, want ik ga er niet vanuit dat er overal wifi is hoor.
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Groetjes Sandra

Hola Sandra, in Buenos Aires is er natuurlijk WiFi, veel restaurants, café en ook Starbucks bieden dat gratis aan! Ze doen wat dat betreft niet onder voor Nederland hoor, hahaha! Bovendien zijn er erg veel internetcafé’s. Maar misschien heb je in je hotel/app ook wel internet? Dus zeker je tablet meenemen.
Telefoneren/sms gaat gelukkig ook goed tegenwoordig! Wel moet je zorgen dat je een mobiel met triband (instelling van je mobiel, de meeste nwe toestellen hebben dat gewoon)hebt, maar je zult ook wel zo’n I phone hebben(ik niet dus)?
Als ik er ben neem ik altijd een sim kaartje van Movistar, die is gelijk actief, je kunt op veel plaatsen je beltegoed laten opwaarderen, dat is nog simpeler dan in Nederland! Als de mensen je vanuit Ned willen bellen moeten ze wel een 9 erbij intoetsen, dus zeg je nr is 005411…(11 is het netnr van Buenos Aires) wordt het 0054911… Bij smssen hoeft dat niet. Ik heb zelf een abb van T mobile en kan heel goed nu smssen naar Argentina. Suc6 en veel plezier!

Hoi Sandra

Ook buiten Buenos Aires is er in vrijwel elk hotel en hospedaje wifi (gratis voor de klanten) en soms ook gewoon op straten en pleinen (zoals in La Rioja).
Mijn mobiele telefoon deed het niet, maar misschien heb ik dus het verkeerde toestel.
Tablet of netbook is dus zeker handig om mee te nemen

Groeten
Frits

Daarom moet je ook minimaal triband hebben, dat kun je checken bij de info van je mobiel. Ik heb mijn mobiel (€ 89) daarop uitgezocht omdat ik ieder jaar naar Argentina ga. Het is dus een soort instelling. Maar ik ga ervan uit dat de smartphones dat gewoon hebben.

Dan ga ik denk ik mijn tablet inderdaad meenemen! Mijn telefoon is niet super hip, maar even uitgezocht en hij heeft wel triband. Dus dat moet ook lukken! En movistar zal ik ook even onthouden!
Super bedankt voor jullie reacties!!

Let er wel even op dat je telefoon simlock-vrij moet zijn als je van een simkaartje van een Argentijnse provider gebruik wil maken :slight_smile: