Paar vraagjes over rondreis Peru

Hallo allemaal,

Eind augustus gaat het dan echt gebeuren!
Ik ga met een vriendin naar Peru.
Aankomt en slaapplek in Lima weten we al.
Maar dan…
We willen ook graag rust hebben in onze reis maar natuurlijk ook veel zien…
We willen niet helemaal zelf rondreizen omdat we dat wel heel spannend vinden. Nu hebben we gekeken op Peru online om met de ‘bouwstenen’ naar Peru te gaan maar dit is behoorlijk duur.
Hebben jullie nog andere ideeen?Waardoor we toch de activiteiten kunnen doen die we willen en niet helemaal op onszelf aangewezen zijn.
Ook willen we langzaam omhoog trekken om hoogteziekte zoveel mogelijk te voorkomen. Wat is dan het beste reistrajct.
Hopelijk heeft iemand antwoorden, tips en/ of ervaringen.
Alvast bedankt.

Groetjes,
Linda

Hoi!
Wij hebben ook met Peru-online gereisd. We zijn uitgegaan van de bouwstenen en daar hebben we hier en daar naar onze eigen wens in veranderd. Alles prima geregeld: goede excursies in kleine groepen, prima hotels. Ik zou het zo weer doen.

Heb je al de Lonely Planet gekocht?
Ik heb een aantal jaren geleden door Peru en Bolivia gereist; wij gingen van Lima, via de kust, Nasca en via Ariquipa de hoogte in… via Copacabana, Bolivia in (o.a. voor het zoutmeer- Salar de Uyuni) en weer terug naar Peru voor Machu Pichu (wil je onze gehele reisrote weten, moet je me even een pb-tje sturen, dan zoek ik die op)
Ter voorkoning van hoogteziekte is het ook belangrijk dat je hier en daar één of twee dagen rust in bouwt (en daar ook relaxen…)

Ik weet niet of je echt gaat backpacken of voor het luxere gaat, maar ik zou ook een flightback (combi met regenhoes) met een los slotje zodat je je rugzak goed kunt afsluiten (en herkennen) tijdens de busritten. Op zich zijn de bussen redelijk veilig, maar op de busstations moet je wel goed alles in de gaten houden.
en leer een woordje spaans…

Via Arequipa is wel goed. Dat ligt op zo´n 2500 meter dus kun je al wat acclimatiseren.Blijf daar een dag of 2 (of meer natuurlijk). Genoeg te doen en zien daar.
Neemt niet weg de verdere voorzorgsmaatregelen toch te nemen als je verder de hoogte in gaat als o.a. geen zwaar/vet eten en alcohol de eerste dagen.

Ik heb een aantal jaren geleden door Latijns-Amerika gereist en ben van Noord naar het Zuiden van Peru getrokken. Het reizen door Peru is op eigen gelegenheid best goed te doen. Een Lonely Planet of ander handboek helpt je met overnachten, reizen en wat je allemaal kunt bezichtigen. Een beetje kennis van de Spaanse taal is wel aan te raden want lang niet iedereen in Peru kan zich verstaanbaar maken in het engels. Let ook goed op je spullen. Voordeel is dat je met z’n 2en bent. Vanwege de hoogteziekte moet je vanaf 2500m af en toe rustpauzes inlassen. Ik heb dit zelf ondervonden en het is niet prettig. Het noorden van Peru is totaal anders dan het zuiden (langs de kust, de rest is oerwoud). Her is het niet heel toeristisch maar wel heel mooi en easy-going. In het zuiden is het toeristischer maar mag je Nazca, Machu Picchu, Arequipa en een stukje oerwoud niet missen. Aanrader is om door te reizen naar Bolivia vanaf het Titicacameer om vervolgens via La Paz, Oruro en Uyuni door de Zoutwoestijn richting Arequipa te reizen.

Neem beslist het medicijn Diamox mee tegen de hoogteziekte. Er zijn wel bijverschijnselen, maar die wegen niet op wegen niet op tegen de ellende die hoogteziekte met zich meebrengt. Veel drinken en ook COCAblaadjes kauwen! Boven de 4500m krijgt vrijwel iedereen hiermee te maken. Ervaring is dat Nederlandse huisartsen er weinig van af weten.
Ga zoveel mogelijk in een groep op pad. Peru is echt niet veilig voor twee meisjes alleen!!

Hallo

Kijk eens op www.peru-planet.net Dit is een Peruaans - Belgisch reiskantoor dat gevestigd is in Cusco. Dirk zal je zeker en vast op weg helpen.

Succes!

Lien

Linda,

Een collega op het werk van me heeft een rondreis gemaakt in Peru
Hij heeft er een paar maanden gewerkt in een tehuis voor gehand. en nadien verder getrokken
Ik zal jouw zijn mail adres geven hij kan jouw heel wat tips en ervaring meedelen!

Groetjes en veel succes met je reis
Annick

lensens_tom@hotmail.com

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga ook zeker jou collega mailen, annieck.

Groetjes,
Linda

ascholz, zou je je opmerking willen toelichten dat Peru echt niet veilig is voor “twee meisjes alleen”. We zien al jarenlang (jonge) vrouwen langskomen die alleen of met zijn tweeën reizen en geen problemen van betekenis hebben. Welke negatieve ervaringen brengen je tot deze alarmerende uitspraak?

Peru is een land waar je op moet letten wat er om je heen gebeurt, net als in veel andere landen. Mijn indruk van 3 maanden door Peru reizen is dat je pech kunt hebben dat je ergens in een minder prettige situatie belandt, maar met 2 personen is die kans een stuk beperkter. Dit maakt niet zo heel veel uit of het om mannen of vrouwen gaat. Je moet wel een beetje stevig in de schoenen staan, maar dat sta je volgens mij sowieso als je gaat reizen. De opmerking van ascholz vind ik een beetje te bang makend.

helemaal met vuurland eens! Het valt allemaal wel mee :slight_smile:

hallo, ik ben verleden jaar in nov. naar Peru geweest en dit vanuit Chili nl. San Perdro de Atacama en dan zo via Bolivie en Uyuni de zoutvlaktes naar La Paz en dan verder via het Titicacameer naar machu pichu, ik reis helemaal alleen echter de rit vanuit san Pedro moet je boeken via een reisagentschap anders geraak je niet over de grens en komt het veel te duur , kwestie van de hoogte ziekte ik heb er zeker niets van gevoeld alleen moet je alles veel rustiger aan doen,ikzelf ben 65 jaar en heb dit jaar een trekking gedaan in Nepal naar het Basecamp van de everest nl.5560m hoog daar moet je wel aclimatiseren op 4000m en er twee dagen blijven maar voor Peru moet dat niet echt , een diamox nemen moet je enkel als je boven de 4000m trekt ,indien nog meer vragen zie mijn e mail [EMAIL=“jose.mortier@telenet.be”]jose.mortier@telenet.be de gr uit Poperinge Jose