Ik ben van plan om in oktober dit jaar voor 3 maanden te gaan reizen in Zuid-Amerika. Ik wil waarschijnlijk beginnen in Peru. Zijn er meer mensen die in oktober willen gaan reizen en beginnen in Peru? Let me know!! Ik ga namelijk alleen!
Nu hoorde ik dat je moet opletten met waar je begint i.v.m. de hoogte. Aangezien je hierdoor hoogteziektes kan krijgen… Iemand tips hierover?
ik vertrek in september naar Peru! Ik ga eerst wat spaanse lessen volgen(twee weken) en daarna doe ik nog een Incatrail.
Ik ben van plan om verder te reizen naar Bolivia en Chili.
Misschien kunnen we onze plannen uitwisselen en wie weet dat we niet alleen hoeven te reizen?
Wat leuk zeg! Hoeveel september vertrek je? En via welke organisatie heb jij het geregeld? Ik wil ook Spaanse lessen volgen, maar misschien dat ik dat in Nederland doe. Kan je in Peru ook van Nederlands naar Spaans of gaat het dan van Engels naar Spaans?
De Incatrail wil ik ook gaan doen. Ik hoorde dat je vlug moet boeken, aangezien die altijd vol zit! Heb jij die al geboekt? Zo ja hoe en waar? Zeker leuk om onze plannen uit te wisselen!
Misschien ook leuk om ons vast kort aan elkaar voor te stellen via de mail misschien handiger. Wat is je email adres?
Hoogteziekte kun je deels voorkomen door langzaam te stijgen. Bijvoorbeeld eerst een aantal dagen in Arequipa op zo’n 2500 meter. Dan pas door naar hogere gebieden. In een Lonely Planet staat bij elke stad hoe hoog die ligt.
Ik heb een keer maanden last gehouden van kortademigheid en snel moe zijn na beklimmen van een steil straatje. (Ik was toen ongeveer 3 maanden achter elkaar boven de 3300 meter, soms ook 4000, bv. La Paz).
Maar ik ben ook wel eens direct naar Cuzco (3360m) gevlogen en had maar drie dagen een beetje last, prikogen en dronken gevoel… Gewoon veel geslapen, veel water en cocathee gedronken, licht gegeten en toen was het zo over.
Lees er meer over op wikipedia (misschien even de Engelse versie, altitude sickness).
Als je in Peru begint, zul je daarna hard schrikken van de prijzen in Chili en Argentinië. Dus budgetteer genoeg geld, of plan het andersom als hey klimaat het toelaat. Dan begin je ook wat ‘Europeser’ in Buenos Aires.
Bolivia is ook prachtig trouwens… En goedkoop. Misschien zou ik zelfs Chili overslaan en starten in Argentinië, dan via Bolivia naar Peru reizen.