Ik ben nieuw opdit forum en ben Pierre en woon in Belgie, Limburg. ![]()
Ik ben in Nieuw-Zeeland, Thailand, Mexico, Zuid-Afrika, Noorwegen, Griekenland en nog in tal van andere Europese landen geweest.
Mijn ervaring is dat Nieuw-Zeeland mij het beste beviel en voor vakentiebestemmingen ik iedereen eender welk Grieks eiland kan aanbevelen.
Ik zou dit dan wel in mei/juni of septrember bezoeken. ( Door de warmte ) ![]()
Verder zou ik nog dit jaar naar Peru willen gaan doch weet niet of ik dat wel zal aankunnen omdat er wat serieus wandelwerk aan te pas komt en ook de Inca trail op het programma staat. Verder zitten we er ook op vrij grote hoogte. Meer dan 4000 m.
Heeft er iemand misschien al wat ervaringen over een Peru reis en de grote hoogte?
Groetjes van het nieuwe forumlid Pierre
Hoi Pierre,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Peru Forum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes posten alsook de ervaringen lezen van andere mensen die er al zijn geweest in het verleden.
Nou wat betreft de grote hoogtes in Peru,het is beter om enkele uren voor een stevige klim geen of beperkt vast voedsel te eten omdat je spieren het bloed dan nodig hebben. Vezelrijk voedsel is evenmin goed bij zware lichamelijke inspanningen omdat vezels voor een bulk zorgen in je darmen en dat kan tot misselijkheid leiden.
In iedergeval succ6 nog met de voorbereidingen,Pierre!
groet,georgessiam.
1 like