[ul]
[li]Is het mogelijk om scrooters te huren in omgeving port el kantaoui?[/li][li]Is een auto huren veilig (qua verzekering enzo) en wat is de min. leeftijd?[/li][li]Is frans een taal die iedereen goed spreekt of net als engels minimaal?[/li][/ul]
hoi, ik heb in iedergeval andtwoord op de vraag, of iedereen Frans spreekt.
De meesten wel, ik denk zelf iedereen, want Frans is de 2e taal in Tunesië, naast arabisch.
Ik weet de preciese tarieven niet…maar dat hoor je wel als je daar bent…het is het handigst om van te voren een prijs af te spreken…
I weet niet of je er scooters kunt huren maar wij wouden een auto huren wat ten sterkste werd afgeraden omdat ze als gekken rijden en er veel ongelukken met toeristen gebeuren…
Je hebt in Sousse in ieder geval 1 internetcafe sávonds valt het daar qua drukte wel mee en het is helemaal niet duur!
het is in Tunesie normaal om op alles af te dingen, dus ook de taxi’s.
De enige niet gewenste afding plek zijn de fixed prices souvenier winkels.
Taxi prijzen zijn ongeveer,
Monastir hotel zone -> Monastir Medina 3 Dinar
Monastir hotel zone -> Sousse Medina 3 Dinar
Monastir hotel zone -> Port el Kantaoui 10 Dinar
Ze zullen altijd een idioot bedrag vragen in eerste instantie, en geef ze eens ongelijk. Gewoon poot stijf houden en afdingen.
Weglopen werkt perfect, ze roepen je bijna altijd terug.
Ik heb wel altijd een fooi gegeven, dit resulteerde vaak in een rondleiding of uitleg van de omgeving.
En net zoals in zoveel andere culturen is het normaal om van te voren een fooi te geven (in het hotel bijvoorbeeld)
Waar de rest moest zoeken naar een tafel was er voor ons altijd 1 gereserveerd. Dat is wel 60 cent per dag waard.