Hallo allemaal,
Heeft iemand tips voor mij wat ik zoal kan doen in Tunesie (behalve op het strand liggen :rolleyes: ).
Wat zijn mooie steden om te bezoeken of leuke excursies om te doen?
Moet je de excursies bij de reisorganisatie boeken?
Ik zit in de buurt van Sousse (vanaf 15 juli).
Ik ben benieuwd.
Biek
Hoi Pittie,
Heel erg bedankt voor je reactie.
Toch wel handig tips van iemand persoonlijk. Ik heb ook wel op internet gekeken en wat boeken van de bieb geleend maar dit is toch wat persoonlijker.
Ik verblijf in Port el Kantoui. Gaat er daar vandaan dan een trein of metro naar Sousse. Moet je vantevoren een kaartje kopen of kan dit in de trein?
Je kon ook naar Monastir en Mahdia met de trein. Dan moet je zeker eerst naar Sousse en dan overstappen?
Groetjes,
Biek
Hallo Biek,
Leuk dat je naar Port el Kantaoui gaat. Als je naar Sousse wilt, dan kun je het beste een taxi of het touristentreintje nemen.
Let er wel op dat de taxi de meter aanzet, anders betaal je veel te veel. Het touristentreintje is ook wel leuk, alleen moet je meteen een retourtje kopen en echt voordelig is dit treintje niet.
Bovendien kun je als je met een taxi gaat zelf bepalen wanneer je terug wilt. Het treintje gaat op bepaalde tijden.
De trein (in Sousse noemen ze de trein die naar Monastir en Mahdia gaat Métro) vertrekt vanuit Sousse. Die gaat een paar keer per uur, dus lang hoef je nooit te wachten.
Op het station hebben ze ook een dienstrooster voor je liggen.
Als je een taxi neemt vanuit Port el Kantaoui vraag dan naar het Station de Métro).
Je kunt het beste een kaartje op het staion kopen, vraag dan een “aller et retour”.
Let wel heel goed op je spullen. Wij hebben het wel eens meegemaakt, dat de trein stopte, een paar jongens een tas bij een vrouw wegrukte en er als een haas vandoor gingen !
Maar ja, dit probleem is wereldwijd, helaas !
Als je naar Mahdia gaat, ook eerst naar Monastir en daar overstappen.
Mocht je verder nog vragen hebben, laat het me weten !
Een hele fijne vakantie en laat als je terug bent eens weten hoe het is geweest !
Groetjes,
Pittie
Sorry, was helaas vergeten in te loggen !
ZIE BERICHT HIERBOVEN !
Groetjes,
Pittie