Sousse Of Monastir ?

Dit voorjaarwillen we op vakantie naar Tunesie.
We zijn 1 x op Djerba geweest, maar daar willen we absoluut niet meer naar toe.
Nu weten we niet of we een reisje naar Monastir of Sousse moeten boeken !
Wij denken aan de eerste 2 weken van mei.
Wie heeft ideeen of kan ons verder helpen ?
Graag jullie reakties.
Bedankt !
Rietje

Sousse is erg leuk, maar dat weten meer mensen. Monastir is altijd goed bevallen en heeft als voordeel dat je vlak bij de luchthaven zit - dus geen lange transfer.

De hotels zijn overal hetzelfde. Om in rond te lopen is Monastir zeker net zo leuk en Sousse is een kwartiertje met de taxi. Monastir zelf overigens is vrij beperkt qua hotels; meestal wordt wel Monastir opgegeven maar zit je Skanes, wat de strandkant boven Monastir is.

Succes!

Hallo Rietje,

Waar je het beste naar toe kunt gaan, blijft matuurlijk toch altijd heel persoonlijk. Zelf geef ik de voorkeur aan Sousse.

Ook Sousse ligt niet ver van het vliegveld van Monastir, dus daar is ook geen lange transfer naar toe.

Wat Gerben ook al schreef, is dat als je een hotel boekt in Monastir je meestal in “Skanes”, een hotelzone, buiten Monastir zit.
Je hebt daar een heleboel hotels naast elkaar liggen en wil je iets zien of doen, dan moet je altijd met een taxi ofmet de metro (trein) naar Monastir of Sousse.

In Sousse liggen de meeste hotels langs de boulevard, waar ook winkeltjes, terrasjes en restaurantjes zijn.

Bovendien merk je in Sousse meer van het Tunesische leven dan in Skanes.

Monastir op zich is ook een gezellige plaats met een mooie Medina en een leuke jachthaven “Cap Marina”, waar het ook gezellig zitten is op een van de vele terrasjes.

In Monastir zelf heb je ook een paar hotels liggen, dus als je boekt, let dan goed op waar je terecht komt !

Mocht je vragen hebben over een bepaald hotel of wil je nog andere informatie, stuur me gerust een berichtje !

Groetjes,
Pittie

Gerben en Pittie,
:smiley: Dank je wel voor jullie reactie :smiley: ! Ik ben vandaag op het reisburo geweest en ik denk dat we naar Souse toe gaan. Het hotel weet ik nog niet 100% zeker, of Sousse Palace of Tej Marhaba.
Kennen jullie deze hotels ? Ik heb wel op die site met hotelrecencies gekeken maar de een is positief en de ander negatief !
Tot ziens maar weer ! :rolleyes:
Rietje

Ik ken deze hotels zelf niet; ben twee keer in Tunesië geweest; 1x in Sousse en 1x in Skanes. Wel heb ik een vriend die uit Monastir komt en inmiddels al weer flinke tijd in Nederland woont. Mocht je het echt willen weten dan kan ik het hem vragen, maar ik denk dat ie meer van de hotels in Monastir weet.

Hallo Rietje,

Voor wat betreft het kiezen van hotels dat blijft toch echt een persoonlijke keuze. Wat de één goed vind, dat vindt de ander slecht en omgekeerd !

Zelf heb ik in het najaar van 2002 nog 14 dagen in Sousse Palace gezeten, wat prima is bevallen. Wij hadden een kamer op de 10e verdieping aan de straatzijde en konden over heel Sousse kijken (je kunt er wel het verkeer horen).
Je kan ook een kamer krijgen aan de tuin of zeezijde, maar persoonlijk vind ik dat een beetje saai.

Tej Marhaba is ook een goed hotel.
Het ligt iets verder van zee en het Centrum van Sousse, maar alles is evengoed heel goed te lopen.
Het voordeel of nadeel van de tuin van Tej Marhaba is dat die helemaal ommuurd is en dat is prettig als er veel wind is, maar als er geen wind is dan is het er loeiheet !

Wat ik persoonlijk ook een fijn hotel vind is Hotel Abou Nawas Boujaafar. Dit hotel ligt zowel in het Centrum van Sousse en ook direct aan de Boulevard. Ze hebben een eigen site: http://www.abounawas.com.

Het zijn alle drie 4* hotels en je kunt ze bij verschillende touroperators boeken.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar vertrekken vanuit Duitsland of Belgie is natuurlijk ook een mogelijkheid.
Vanaf Dusseldorf zijn er meestal veel aanbiedingen.

Ik wens je veel succes met het uitzoeken van een reis !

Groetjes,
Pittie