We gaan op 22/06/2005 naar Sol el kantaoui, wat een half pension is.
Maar we weten nog niet wat genomen een hotelkamer of een bungalow. Wat zijn de verschillen juist?
ivm Port el Kantaoui
kun je excursies doen naar de sahara? hoe lang duurt dit? Wat is de prijs daarvan? wat bezoek je juist?
hoe zijn de prijzen er qua drank en eten?
is er een supermarkt? of moet je naar sousse hiervoor?
wat zijn de gemiddelde prijzen en ook voor namaak shirts?
hoeveel betaal je vanuit Port el Kantaoui voor de taxi naar Sousse en Monastir?
Het verschil tussen de kamers en de bungalows is, dat de kamers in het Hoofdgebouw liggen en dat de bungalows verspreidt over de grote tuin liggen.
Je kunt zeker vanuit Port el Kantaoui excursies maken naar het Zuiden. Er is een dagexcursie die ik je ten zeerste afraad ! Je rijdt dan ruim 800 kilometer op één dag en dat is echt niet aangenaam !
Je kunt ook 2 of 3 dagen weg. De tweedaagse kost ± € 90 en de driedaagse ± € 145. Hou er wel rekening mee dat het in het Zuiden eind juni behoorlijk warm is !
Er zijn in Port el Kantaoui 2 grote supermarkten waar je alles kunt vinden wat je nodig hebt. De voordeligste supermarkt is de Magasin Général, die net naast de hoofdingang van het haventje zit. De andere grote supermarkt die er zit is een stuk duurder !
Uit eten gaan is in Tunesie een heel stuk voordeliger dan bij ons en ook een drankje op een terrasje is nog goed te betalen. Alcohol is relatief prijzig in Tunesie omdat er veel tax opzit.
Wat de prijzen zijn van t-shirts, kan ik je niet exact vertellen, maar duur zijn ze in ieder geval niét !
Een taxi vanuit Port el Kantaoui naar Sousse kost ongeveer 4 - 5 Dinar. Na 21.00 uur 's avonds betaal je een toeslag van 50%.
Voor een taxi vanuit Sousse naar Monastir zit je snel tussen de 8 en 10 Dinar. Je kunt voordeliger vanuit Sousse de métro naar Monastir nemen.
Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt. Je kunt ook een kijkje nemen op mijn Tunesie Web-Log daar staat nog een heleboel andere info.
Wij zij in september 2003 in dat hotel geweest, en onze ervaringen waren heel goed met dit hotel.
Wij zaten in het hoofdgebouw, wat een prima kamer was.
Om het hoofdgebouw heen, richting het strand op, lagen de bungalows maar, die inrichting ken ik niet.
We hebben een mooie vakantie gehad daar, het strand was zeer mooi en heel handig is dat je op het strand een restaurantje hebt waar je van alles kan eten, zoals salades, tosti’s, hamburgers, sate, spagetti enz…
Op het strand is ook veel recreatie zoals surfen, achter zo’n speedboot de lucht in, watertrappelbootjes en vele andere dingen.
Als je van het zwembad houd zit je ook goed want, je hebt er 3 waaronder 1 binnenzwembad, omringd met veel ligbedden.
Het eten in het restaurant was voor ons zeer goed, zeer gevarieerd en ook goede bediening.
Voor het hotel staan taxi’s gereed en brengen je binnen 5 minuten naar het centum van Port el Kantoui
Mocht je nog meer willen weten horen we het wel, alleen kunnen we je niet helpen met ervaringen over excursies want, die hebben wij er niet gedaan
Groetjes Agnes
ps: dat adres van Pitty is ideaal als je meer recensies wilt lezen gewoon ff naar “categorieen” scrollen en op hotel recenties klikken daar staat dit hotel ook bij
Originally posted by fourke@22-02-2005, 13:22:05
**
ivm Port el Kantaoui
kun je excursies doen naar de sahara? hoe lang duurt dit? Wat is de prijs daarvan? wat bezoek je juist?
hoe zijn de prijzen er qua drank en eten?
is er een supermarkt? of moet je naar sousse hiervoor?
wat zijn de gemiddelde prijzen en ook voor namaak shirts?
hoeveel betaal je vanuit Port el Kantaoui voor de taxi naar Sousse en Monastir?
alvast bedankt! **
Reis sahara:Deze duurt 2 dagen,met overnachting in een hotel in Douze(mond van de sahara) prijs 100 Euro.
Eten en drinken is goedkoop,in vergelijking met Nederland(logisch).
Supermarkten…check antwoordt pittie…Er is maar één supermarkt die alcoholische drank verkoopt,en die bevindt zich in Sousse.
Prijzen van namaak t-shirts varieert tussen de 3 en 10 euro(hangt af van de kwaliteit),de bedoeling is eingelijk om te onderhandelen(nationale sport),dan kun je nog tenminste met één sport naar huis terug keren.
Taxi port el kantaoui-Sousse=4 à 5 Euro maar het is handig dat je de prijzen op voorhand afspreekt.Er is ook een klein treintje of de ‘tuk tuk’ ietsje plezanter maar ook ietsje duurder.