Hotel: Les Maison De La Mer, In Port El Kantoui..

Hallo allemaal…

wij gaan over een maandje naar dit hotel, en wilde graag weten of er meerder zijn geweest???
of in de buurt…

ik heb op vakantiereiswijzer.nl niet echt positieve verhalen gelezen, dus weet niet of ik heel blij moet zijn dat we gaan… :unsure:

hoop op reacties!!!

groetjes tamara

Hoi Tamara,

Ten eerste wil ik je er even op wijzen dat Les Maisons de la Mer geen hotel is maar een appartementencomplex.

Het klopt inderdaad dat de recenties op Vakantiereiswijzer niet allemaal even positief zijn.

Dat komt omdat de meeste appartementen eigendom zijn van particulieren die op hun beurt de appartementen weer doorverhuren aan touroperators.

Daardoor komt het dat niet alle appartementen even goed zijn gemeubileerd en ook niet altijd goed uitgerust qua keukenuitrusting.

Ik geef je daarom een tip: mocht je niet tevreden zijn met het aan jou toegewezen appartement, weiger dan, en vraag direkt om een ander appartement. Als je er eenmaal zit is het vaak moeilijk om te switchen.

Maar ik kan je ook geruststellen, ik ken ook genoeg mensen die daar een heel fijne vakantie hebben gehad !!!

Ik geef je ook het adres van de website van Les Maisons de la Mer:

http://www.portelkantaoui.com.tn/maison.html

Hieronder staat nog een berichtje met wat algemene informatie dat ik al eerder (09-06-2003) hier op het Forum heb geplaatst :

----------->>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Port El Kantaoui is een kunstmatig aangelegde haven 10 km ten noorden van Sousse.

Ze hebben om de haven appartementen gebouwd (Maisons de La Mer) en een paar jaar geleden hebben ze een nieuw gedeelte (Maisons des Jardins) ernaast gebouwd.
Het zijn leuke, eenvoudige appartementen en studio’s. Probeer een appartement aan de haven te krijgen, dan heb je een geweldig leuk uitzicht. Neem wel een paar extra handdoeken mee.

Je vindt hier een heleboel restaurantjes, terrasjes en winkeltjes. In tegenstelling tot bv Sousse, heb je hier vaste prijzen (prix - fixe) zodat je hier niet af hoeft te dingen (zie ook op het Djerba-forum: afdingen).

Ook is er een Magasin General, waar je voor je dagelijkse boodschappen terecht kan.

Discotheken vindt je in de grote Hotels of in Sousse (Samara en Marocana).

Voor wat betreft het pinnen: bij iedere bank kan je pinnen, dat is geen enkel probleem. Ook in het complex is een bank aanwezig.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< ----------------------------

Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze dan gerust !

Groetjes,
Pittie

bedankt pittie!!

idd wist wel dat het een appartement was! ff vergeten!

bedankt voor de link!! ik ben heel erg benieuwd naar het land en port el kanoui!!! :rolleyes:

ik denk niet dat wij er super sterren in zijn om te zeggen dat de kamer niet bevalt… hoe zeg je zoiets…

ik zat me al af te vragen of ik niet zoiets van tevoren kan regelen, een balkon, kamer met uitzicht op haven, maar dat zal wel niet…

iig bedankt voor je reactie!!

groetjes tamara

hallo!:stuck_out_tongue:

ik zit wat rond te snuffelen en zie bij festivals het volgende staan:
Festival de l’Internet , iemand enig idee wat dat is???

groetjes Tamara :rolleyes:

Hoi Tamara,

Wij gaan de 21 ste ook naar Maisons de la mer ben ook benieuwd. Denk best dat het ok zal zijn. Het is wel niet het meest luxueuze wat je maar kunt hebben, maar dat zoeken we ook niet. We zijn er toch alleen maar om te slapen.

We hebben er in ieder geval reuze veel zin in, dus misschien zien we je wel.

Enne heb die reakties ook gelezen, t’is maar net wat je er zelf van maakt. Je moet tenslotte ook naar de prijs kwaliteitsverhouding kijken. Als je eenvoudige appartementen boekt kun je geen 5 sterren kwaliteit verwachten. De ligging is helemaal geweldig daar ging het ons om kan me echt niet schelen of er voor geen meter inrichting in staat. Als we er maar een weekje in kunnen vertoeven.

Dus blijf positief zijn altijd mensen die wat te zeuren hebben enne die kakkerlakken zitten overal in die landen. Heb eens in een superdelux hotel gezeten op Gran Canaria en ja hoor ook die beestjes.

Het wordt gewoon helemaal geweldig, misschein zien we je wel. Ik wens je in ieder geval een fijne vakantie.

hoi iefke!

wat grappig dat jullie bijna tegelijk met ons gaan!!
grote kans dat we jullie tegenkomen!!
weet je al hoelaat jullie vliegen??
wij gaan de 24e terug al vroeg in de ochtend, dus wie weet zien we jullie nog 1 of 2 dagen!! :stuck_out_tongue:

waar komen jullie vandaan??? wij uit oude wetering, 15 min van schiphol!

wij willen ook een dromedaris berijden!! misschien jullie ook wel! kunnen we dat samen doen, en dan foto’s van elkaar maken, zat al te bedenken namelijk hoe wat aan moeten pakken!!!

en idd wat je zegt, maakt het niet uit o het nou nieuw of oud is, de omgeving is heel mooi, strand en zwembad!! is genoeg!!!

ook willen we een dag een auto huren, en dan naar Tunis rijden!
wat zijn jullie plannen voor die week??

tot horens misschien!!

groetjes tamara :rolleyes:

Hoi Tamara,

Sorry met dit mooie weer komen we niet vaak op Internet. Onze plannen zijn niet zo heel veel, we gaan ook maar een weekje. Ik heb wel gehoord van mensen dat port el Kantaoui een hele leuke plaats is. Je kunt er ook met een soort piratenschip een halve of hele dag gaan varen dat lijkt ons erg leuk.

Verder willen we ook wel op een kameel of dromedaris, kicken toch!!!
(V

We vliegen de 21 heel erg vroeg we zijn er volgens mij al om een uur of half 10, en inderdaad vliegen wij de 28 ook weer vroeg terug jammer maar als je naar huis moet dan maar gelijk op tijd anders ben je de hele dag aan het rondhangen.

:stuck_out_tongue: hahah drukte ff verkeerd ben blond!!!

Misschien komen we elkaar tegen en horen we nog van elkaar.

Groetjes Iefke

nog 12 dagen en dan gaan we vliiiiiiiiieeeeeeeeeeegggeeennn!!!

heb er wel zin in hoor!! en als er nou echt niks aan is, zijn we zo weer weg want 8 dgn zijn zo voorbij!!!

misschien kom ik je idd nog wel tegen!!! :slight_smile:

wij gaan toch ook verder weinig doen, ook beetje kader van bezuinigingen… :blink:
auto is best prijzig, misschien dan een scooter ofzo!!!

doei doei

dat piraten schip lijkt me ook wel leuk ja, heb je daar meer info over of niet?? :smiley:

Hoi Tamara,

Ik ben vorige zomer ook mee geweest met zo’n piratenschip,
Persoonlijk vind ik het niet zo’n aanrader.
De schepen op zich zijn wel heel mooi, maar je zit de hele tijd maar in de hitte en veel viel er eigenlijk toch niet te beleven.
We kregen er wel wat te drinken en te eten en konden eventjes zwemmen in de zee. Ik vond het eigenlijk nogal saai.
Maar dat is natuurlijk mijn mening he.

ik heb vanavond een man gesproken die al 15 jaar naar tunesie gaat! ook omgeving waar wij gaan! en die zegt dat het er echt geweldig is, heel mooi allemaal en veel te doen!!!

dus krijg steeds meer zin!!!

nog 4 en een halve nacht!!!

groetjes tamara :stuck_out_tongue:

hehe, ik vlieg op 21-08 om 05.45 uur met transavia richting monastir en verblijf in appertenemtencomplex maison de la mer… ik heb hier al van alles gelezen, soms positief, soms negetief… maar goed, t is inderdaad wat je er zelf van maakt… excursies in tunesie zijn niet duur, dus je hoeft niet de hele dag op je luie kont te zitten. de piratenboor kost ongeveer 15 dinar (10 euro)…
groetjes, grobegni

toevallig! misschien zie ik je dan nog wel!!!

ik heb geprobeerd een foto hierop te zetten van ons, maar lukt niet helaas…

have fun!!!

Hoi, :stuck_out_tongue:

Tamara heb geen info over het schip, maar het schijnt daar in de haven te liggen, dus je kunt dat zo boeken, voor 15 euro.

Verder wens ik je een te gekke vakantie en wellicht zien we elkaar.

Veel plezier geniet ervan.

groetjes Iefke :rolleyes:

Heey Grobegni we zitten in hetzelfde vliegtuig als jij kicken!!! :lol:

hoi iefke, jullie gaan met z’n 5en lees ik!!
een heel gezin of met vrienden???

wij gaan met z’n 2en! nog anderhalf nachtje!!

koffer is al bijna ingepakt!!

ik ga slapen, weltrusten!!

Grobegni en iefke, een hele fijne vakantie gewenst!!!

groetjes Tamara :lol:

Jij ook Tamara,

Veel plezier daar zo, ja wij zijn een gezin een prettig gestoord gezin met 3 dochters, maar dat zul je waarschijnlijk wel zien.

Geniet ervan he

wij zijn weer terug van een heerlijk weekje port el kantaoui!!!

bloed heet, maar met het heerlijk windje wat er stond goed uit te houden!!
en de zee natuurlijk!!!

wij hebben verder geen excursies of iets gedaan, doordat het gewoon te warm was, wel een middag/avondje sousse gedaan, naar de medina! met het kleine treintje, dat was wel leuk!!!

erg lekker gegeten bij neptune, boot restaurant! 4x terug gegaan, zo goed!

we hadden een mooi uitzicht op de haven, boven een cafe (jasmine) en helemaal geen last gehad van beesten enzo, alleen erg van de warmte, geen airco, maarja we konden wel redelijk in slaap komen!!!

verdere reactie op vakantiereiswijzer.nl

iefke hoe hebben jullie het gehad???

http://home.hetnet.nl/~ronaldvandermeer/100_7501.jpg

lekker waterpijp roken en coctails drinken!!! bij cafe jasmine!

http://home.hetnet.nl/~ronaldvandermeer/100_7482.JPG

het ontbijt, wat niks voorstelde, maar voor 7 dagen best te doen! :smiley:

http://home.hetnet.nl/~ronaldvandermeer/tunis4.jpg

Het beruchte bloemetje waarmee ze iedere avond door de restaurants lopen om ze te verkopen voor 1 dinar, 1x moet je dat gekocht hebben, maar daarna wordt je gek van het nee zeggen…

http://home.hetnet.nl/~ronaldvandermeer/tunis3.jpg

Mooie henna tattoo laten zetten op hand/ringvinger/pink! erg leuk, maar was wel wat opgezet en veel jeuk, dus of het goed is voor je, geen idee…
ik mocht het op de laatste avond gratis opnieuw laten doen, maar niet gedaan… :frowning:

http://home.hetnet.nl/~ronaldvandermeer/tunis2.jpg

een kwallenbeet… kreeg me toch een stijve arm, maar na ong een uurtje was het weer over… goed met nat zand scrubben erop, het kwam doordat de wind gedraait was, eerst kwam het vanuit het noord/oosten en later in de week uit het noord/westen, toen zag je erg veel groen (plantjes) enzo in het water, verder geen kwallen meer gezien, en gewoon weer gezwommen met wel goed opletten :blink:

http://home.hetnet.nl/~ronaldvandermeer/tunis1.jpg

Vanuit het vliegtuig, erg mooi om te zien, was vanmorgen vroeg!

misschien tot horens!!

groetjes tamara

:smiley: Hoi Tamara,

Ja wij hebben ook een hele leuke vakantie gehad, erg mooi weer en goed te hebben als je niet teveel doet. We zijn een kamelen safari gaan doen en met de safariboot weg geweest voor de kinderen. Ook met het treintje naar de Medina in Sousse geweest, was leuk maar ik was blij dat ik er niet zat.

Appartement was alleen om te slapen maar ook niet zo heel schoon en geweldig maar daar hebben we niet zoveel last van gehad. We lagen aan het zwembad en keken ook een beetje op zee, dat was voor ons perfect.

We hebben ook heel erg goed gegeten, bij verschillende restaurants, ook valakbij het boot restaurant Daurada of zo was ook erg goed en restaurant CousCous was ook heel goed.

Ook de nodige Celtia’s gedronken.

Groetjes Iefke,

[