Heyhey, ik ben Rob (19 jaar)… ik ben van plan om na mijn PABO-opleiding enkele maanden naar Australië te gaan. Dit zal rond augustus/september 2008 zijn. IK wil vooral de oostkust gaan bezichtigen. Heeft er iemand nog goede tips die belangrijk zijn, waar ik rekening mee moet houden of plaatsen/gebieden die echte aanraders zijn?
Heeft er iemand ook eventueel plannen om rond die tijd naar Australië te gaan?
Hoi Rob,
Echte aanraders zijn Sydney, Byron Bay, Fraser Island, Whitsunday’s en Cairns.
Ik heb zelf 9 maanden in Sydney gewoont, daar engels gestudeert en natuurlijk ook de hele oostkust gezien. Augustus/September is een goeie periode om heen te gaan, dan begint het weer lekker weer te worden, de maand december begint de zomer.
Vorig jaar nieuwjaarsdag was het 45 graden!!!
Oud en nieuw is het mooist in Sydney, het vuurwerk is ongelovelijk mooi.
De backpacker hostels zijn goed te doen en supergezellig!!! je ontmoet zoveel mensen, en ze komen overal vandaan!
Je gaat het daar geweldig vinden, ik kan niet wachten om er na mijn studie weer naar terug te gaan!!
Groetjes,
Debbie
Ik ben zelf ook van plan om naar OZ te gaan, maar dan op een wat kortere termijn. Ik heb me dus ook al een beetje geörienteerd. Voor heel wat goede tips kun je ook terecht op http://www.markdevries.nl/australie/.
In augustus/september zou ik beginnen in het noorden en eindigen in Melbourne, helemaal langs de kust. Dat is niet alleen beter weatherwise maar ook is het reizen van noord naar zuid prettiger ivm de zon.
Ik ben 6 jaar geleden in Australie geweest en heb in maart/april de oostkust bezocht. Dit was goed te doen wat temperatuur betreft. Echte aanraders vind ik Fraser Island en Cape Tribulation. Als je in de buurt van Melbourne bent, is Wilsons Prometory (weet niet helemaal hoe je het schrijft…) echt het bezoeken waard! Niet zo heel erg bekend onder backpackers, maar wel onder Australiers zelf. Het is een prachtig nationaal park, waar je kilometers kunt wandelen en veel wildlife tegenkomt. De uitzichten over zee zijn fantastisch!
hee!
Ik wil samen met een vriendin een half jaartje waarschijnlijk, na de zomer van 2008 naar Australie. Wij hebben dan beide onze studie afgerond (Toeristisch Management). En wij willen ook werken daar, maar dan misschien wel in de toeristische branche. Weet iemand misschien een leuk baantje als bijvoorbeeld een hostel ofzo? Alvast bedankt!
Groetjes Maartje
Ik ben zelf ook van plan om rond die tijd naar oost Australië te gaan, en daar ook te gaan werken.
Je moet eens even op deze site kijken: http://www.australiesite.nl/australie/route-totaal.htm
Staan best wel leuke dingen op over werk verzekeringen en places to be!
Ik wil ook rond augustus 2008 voor een jaar naar australie gaan, eerst om een tijdje te werken en vervolgens om rond te reizen. Misschien is het leuk om een beetje contact te houden over hoe de plannen ervoor staan, en wie weet vertrekken we wel rond dezelfde tijd…
Ik heb ook plannen om rond die tijd naar Australie te doen. Ik hoop eerst af te studeren als pedagoog en dan voor een half jaar/9 maanden te vertrekken.
Ik ben er nog niet uit of ik alleen ga of ik zachtjes aan wat mensen ga vragen of zij ook reislust hebben…
ik ben een meid van 19
en wil volgendjaar ook daar heen .
en ik zoek nog een reisgenoot want alleen reizen is niet echt leuk
voor info jantine2988@hotmail.com
Hey!
Super handig voor al de tips! Ik zou graag volgend jaar na mijn studies enkele maanden naar Australië gaan. Ik zou dan ook graag af en toe een job aannemen voor mijn budget beetje aan te vullen tussendoor. Maar ik lees dat je gemakkelijk in de horeca een job kunt vinden ? En welke route kan je best reizen? Om te werken kan je best in Sydney werken geloof ik ? Kan je een appartement/studie bijvoorbeeld voor twee weken huren tijdens dat je aan het werken bent en dan terug verder trekt en als je geld terug beetje op is terug iets anders huren of is dat niet aanvaardbaar? Groetjes!
Hey!
Super handig voor al de tips! Ik zou graag volgend jaar na mijn studies enkele maanden naar Australië gaan. Ik zou dan ook graag af en toe een job aannemen voor mijn budget beetje aan te vullen tussendoor. Maar ik lees dat je gemakkelijk in de horeca een job kunt vinden ? En welke route kan je best reizen? Om te werken kan je best in Sydney werken geloof ik ? Kan je een appartement/studie bijvoorbeeld voor twee weken huren tijdens dat je aan het werken bent en dan terug verder trekt en als je geld terug beetje op is terug iets anders huren of is dat niet aanvaardbaar? Groetjes!:zon02:
Ja in grote steden kan je vrij makkelijk werk vinden, ik kom net trug uit australie maar heb daar meerendeels fruitplukken gedaan, uiteraard moet je wel een werkvisum hebben om aan de bak te kunnen. voordelen australie: makkelijk werk vinden, regel zaken gaan snel zoals een bankpas, vriendelijke mensen, altijd lekker weer. Nadelen: alles kost duur vooral drank fles wodka 53 dollar aus. en als je egt gaat backpacken kom je als alcholist terug!