Naar australië in sept/okt 2008 voor ongeveer 1 jaar!

Hallo mede avontuur mensen :smile:
Ik ben Anne en ik ben 20 jaar en ik wil in september of oktober 2008 voor ongeveer 1 jaar naar Australie.
Dit doe ik tussendoor bij mijn studie want anders ben ik bang dat het hem niet meer wordt, tja hoe ouder hoe meer verplichtingen. En ik hou het gewoon niet langer vol!!!

Maar iniedergeval heb ik dus de knoop doorgehakt om dr 1 jaar tussenuit te gaan, geld is dan ook niet geheel onbelangrijk :smile: dus ben ik nu al druk aan het sparen.

Ik wil dus 1 jaar in australie verblijven of nog een paar landjes meepikken en hier rondreizen, maar ook werken, bijv 3 maanden op dezelfde plek om ook echt te kunnen zien hoe het leven er daar uit ziet.
Werken op een farm lijkt me dan ook een geweldige optie.

Ik vind het niet erg om alleen op reis te gaan, maar als er iemand is, die in dezelfde periode weg wil, en die zin heeft om het begin samen te doen, of als het goed klikt de hele rit samen zou dat natuurlijk heel leuk en gezellig zijn. Ik kom trouwens uit leeuwarden.

Dus mensen laat maar horen!!!

ps kent iemand sites waar routes e.d. al uitgestippeld zijn??

Hoi!

Ik heb 6 jaar geleden voor 10 maanden rondgereisd door Australie. Van te voren wist ik al ongeveer wat ik wilde gaan zien en doen, maar een precieze route had ik niet. Mijn ervaring is geworden dat ook al plan je een route uit, je je daar bijna nooit aan houdt! Onderweg ontmoet je zoveel mensen en ontdek je zoveel andere dingen die je kunt bezoeken, dat je je route blijft aanpassen. Ik geloof dat ik zelf wel iets van 5/6 verschillende routes heb gemaakt terwijl ik in Australie was en uiteindelijk heb ik me daar helemaal niet aan gehouden!
Mijn tip is dus: ga lekker naar Australie, neem de tijd om rustig rond te kijken wat je allemaal kunt doen en zien en houdt vooral je oren goed open, andere backpackers zijn vaak ervaringsdeskundigen en hebben de beste tips!

Heel veel plezier met de voorbereidingen!

Groet,
Jessica

Oja, nog een tip:
Als je een paar maanden op een en dezelfde plek wilt verblijven om iets van het Australische leven mee te krijgen: ga WWOOF-en!!
Ik was lid van WWOOF (Willing Worker On Organic Farm), wat betekent dat je een boekwerk krijgt met daarin adressen van gezinnen/ boerderijen waar je tegen kost en inwoning kunt verblijven. Bij het ene gezin mag je maar een weekje blijven, maar er zijn ook plekken waar je maandenlang kunt vertoeven. Per dag werk je iets van 2-5 uur en daarvoor in de plaats draai je helemaal mee met een Australisch gezin! Er zitten gigantische cattlefarms tussen, maar ook gezinnen die maar een klein moestuintje hebben. Keuze genoeg en onwijs leuk om te doen!

Groet,
Jessica

Heyhey, ik heb je even een mailtje gestuurd,
dus ik hoor het wel:)

Groetjes Rob

Eeey hallo,

Ik heb dezelfde ideeen als jouw, maar weet nog niet precies of ik alleen opreis wil of met een genootje.

Ik ga straks afstuderen wat ik feb 2008 afsluit. Diploma :slight_smile: opzak. Daarna wou ik opreis naar Australie, rond de zomer zoiets. Daar rondtrekken en her en der werken, wil wel graag iets te doen hebben zegmaar.

Plannen kan ik niet zo goed, komt toch anders dan de bedoeling was!!!
Maar is van te voren wel lekker als je weet wat je allemaal van plan bent.

Heb alwel een aantal jackaroo cursessen gevonden:
[http://www.jjoz.com.au/packages.htm](javascript:ol(‘http://www.jjoz.com.au/packages.htm’):wink:
www.leconfield.com

En een soort van uitzendbureau voor backpakkers:
http://www.thejobshop.com.au/

Lijken mij nuttige sites, miss kun je er iets mee.

Groeten van een oud stadsgenoot.
Mareiz

Een ander idee is (naast wooff) is een vrijwilligersproject in Australia (of waar dan ook) doen. SIW Internationale Vrijwilligersprojecten heeft elk jaar zo’n 2000 projecten over de hele wereld zitten verdeeld over zo’n 60 70 landen. Snuffel gerust in het database van SIW (te vinden op www.siw.nl) voor wat ze komend zomer in de aanbieding hebben (projecten voor 2008 komen pas in maart 2008 op het site te staan helaas). Ik zelf ben aantal keer met SIW op pad geweest naar landen als Kroatië, Montenegro, Italië en Tanzania. En dat is me goed bevallen.

tip;
niets van te voren plannen, werkt echt niet… je komt dat weer iemand tegen, en daar trek je dan weer dag, week , maand(en…) mee op…
zat werk, verwacht niet te veel van “salaris”…
ga in een backpacker adverteren, of vragen in een (lokale/ outback) pub… daar weet men vaak meer…

succes
patrick

Hallo,

Heb je je reis enzo al geboekt…?

Ik ben van plan om in begin oktober 2008 naar australie te gaan , verder heb ik nog niks geregeld. ook geen reisgenoot

via www.backpackers.nl leek me wel wat

ik hoor het wel

Groetjes

wat je zou kunnen doen is tijdens je reis her en der (vrijwilligers)werk te doen. Interessante sites die in de buurt komen zijn

Wwoof www.wwoof.org - in ruil voor kost en inwoning kun je op boerderijen werken

SIW Internationale vrijwilligersprojecten www.siw.nl heeft aan het einde van het zomer en in het najaar vrijwilligersprojecten van 2 weken.

http://www.australiesite.nl/australie/werkvinden.htm -> site met interessante tips etc over werken/reizen in australië

Hoop dat je hier wat aan hebt

Zijn de er mischien meer mensen die in oktober richting australie gaan….??
Misschien is het leuk samen te reizen , eventuele kosten te delen .bv auto enz