Slechts 1 voornemen voor 2013

Hoi iedereen,

Ik ben Hanne, 21- jarige meid die 1 goed voornemen heeft in 2013…
Haar droom waarmaken!

Ik zit al heel wat jaren met het idee om na mijn studies naar Australië te gaan.
Nog 6 maanden te gaan en het is zover, dan studeer ik af.

Daarom zou ik graag in oktober / november 2013 vertrekken richting Australië.
Op dit ogenblik ga ik nog alleen, maar via deze pagina zou ik graag iemand of meerdere personen leren kennen die zin hebben om samen met mij dit avontuur te beleven.

Of mensen die het avontuur al een keer beleefden, kunnen mij misschien interessante tips geven waarmee ik kan starten aan het uitstippelen.

ik ben van plan om de eerste 2 maanden op een farm te gaan werken. Tegen kerstmis zou ik graag verder getrokken zijn naar de kust waar ik dan gedurende enkele maanden de kustlijn wil afreizen.
Een trip van zo’n 6 maanden lijkt me ideaal, maar dat mag ook langer zijn.

Misschien nog eventjes melden dat ik van België ben :slight_smile:

Groetjes,
Hanne

Beste,

In oktober 2013 word ik 20. Jouw voornemen is namelijk ook mijn voornemen voor dit jaar :slight_smile: ik wil mijn droom waarmaken. Een (halve) wereldreis maken. Ik zou net zoals jou in oktober/november naar Australie willen gaan. Maar ik zoek ook nog een reisgenote. Ik weet niet of jij liefst een jongen of een meisje wilt… bij mij is het zo 60% meisje / 40% jongen. Misschien omdat ik zelf een jongen ben :wink:

Aangezien zo een reis heel wat geld kost zou ik inderdaad de eerste 2 maanden echt héél hard willen werken zodat ik daarna écht kan genieten (eventueel eigen auto kopen,…) Verder zou ik graag naar nieuw-zeeland willen gaan, dit heb je gezien op 2 maanden heb ik horen zeggen. In het naar huis komen zou ik via de Fiji eilanden willen vliegen. Hier zou ik 2 weken willen blijven en dan naar huis. Fiji moet niet perce maar daaaaaaaamn wat een stranden daar :wink:

Ik zal me nog rap even voorstellen,
jongeman, momenteel 19, Woon in Vlaams-Brabant België. Ik hou van avontuur, festivals, feesten, weet zeker wat werken is,…

Ik hoop dat je een beetje interesse hebt, ik ben zeker bereid om mijn plannen een beetje te veranderen als je dat wenst :slight_smile:

met vriendelijke groeten,

K

Hoi,

Leuk voor je reactie. Je naam even vernoemen mag ook altijd :smiley:
Nieuw-Zeeland staat niet echt op men programma, als zou ik er wel een ‘zeer’ kleine tussenstop willen doen. Er is me verteld: ‘als je dan daar bent, moet je dat land toch ook gezien hebben.’ Dus dat wil ik wel doen, maar kan niet zeggen hoelang juist.
Bij de terugreis vind ik ook dat er een stop moet zijn op de Fiji eilanden, gewoon om er maar eens geweest te zijn.

Echt leuk dat je reageerde, misschien kunnen we wel is kijken naar de plannen die we beide hebben. Als het allemaal doorgaat, lijkt het me wel leuk om met iemand samen te vertrekken, want alleen is toch echt maar alleen.

Je plannen veranderen, zeker niet doen… :smiley:

Groetjes

Heee!
Ik ben Jessica,21 jaar, ook ik studeer over 6 maanden af en ook van plan om rond Oktober/November naar Down under af te reizen.
Een reis helemaal uitgestippeld heb ik nog niet, maar ben wel van plan om er te gaan werken, het liefst 3 maanden
aangezien je dan in aanmerking komt om een tweede working holiday visum aan te vragen.

Verder lijkt New Zeeland mij ook wel gaaf, en mocht ik het reizen nog niet zat zijn zou ik op de terugweg graag langs Malaysia, vietnam en Laos gaan, maar dit moet ook financieel wel haalbaar zijn, anders maak ik daar nog een keer een aparte reis van;)

Groetjes,
Jessica

Hoi Jessica,

Leuk voor je reactie. Ik wil ook gaan werken, maar het allerliefst op een boerderij. Als dat niet lukt, mag iets anders ook.
Verder heb ik ook nog niks uitgestippeld, wel al ideeën met wat ik wil doen.
Nieuw-Zeeland ga ik ook nog bezoeken, want al heel wat mensen hebben me dit aangeraden.
Je terugreis lijkt me enorm leuk, maar ga ik zelf niet doen denk ik.

We kunnen misschien wel eens kijken om samen naar ginder te reizen of er ideeën zijn die we met z’n allen hebben.
Omdat mijn ouders nog een beetje ongerust zijn omdat ik de reis alleen zou doen, lijkt me het wel leuk.
Ook is Majorr volop zijn reis aan het uitstippelen, wie weet kunnen we deze reis met z’n 3 aangaan?

Groetjes,
Hanne

Hoi,

Leuk om lotgenoten te horen/lezen! Ik ben namelijk hetzelfde van plan als jullie, ik studeer ook hopelijk af in juli en daarna wil ik me voorbereiden om enige tijd te gaan werken en reizen in Australië. Ik zou ook willen vertrekken in dezelfde periode als jullie.
Gaan jullie via een bepaalde organisatie?
Ik ben van plan om te reizen via WEP of het Jobstopprogramma. Die regelen voor jou je visum, verzekering voor een jaar, helpen je bij het openen van een rekening en al dat soort praktische toestanden. Aangezien ik alleen naar daar ga afreizen (ik ben jammer genoeg de enige in mijn vriendengroep die wat avontuurlijk is ingesteld), lijkt het me toch handig om wat een houvast te hebben daar. Ze helpen je ook met zoeken naar een job en accommodatie.

Het lijkt leuk om van jullie te horen, en om wat mensen te leren kennen, om eventueel samen wat rond te reizen. Lijkt me nog altijd leuker dan helemaal alleen rond te trekken.

Ik zal mezelf ook maar even voorstellen. Ik ben een 23 jarige jongen, genaamd Stefaan (Ook een Belg trouwens). Het plan om enige tijd rond te reizen en te werken zit al een paar jaar in mijn hoofd, maar nu lijkt het me tijd om dit aan te vangen. Ik ben ook heel avontuurlijk ingesteld, en wil zeker ook een aantal maanden op een boerderij werken, zoals jullie al hebben aangegeven. Welke route willen jullie zo al nemen? Ik had namelijk het idee om de Oost-Kust af te reizen te beginnen in Melbourne, maar dat staat nog niet helemaal vast natuurlijk.

Ik hoop van jullie te horen, want zo alleen reizen is toch maar alleen :).

Groeten,

Stefaan

Hoi Stefaan,

Van die 2 organisaties heb ik nog niet gehoord. Ik had al gekeken bij activity international & australian backpackers. Daar is op 9/02 een bijeenkomst waar ze meer uitleg geven. Ik ga daar waarschijnlijk heen gaan om wat meer te weten te komen. De route ligt nog niet vast bij mij. Ik wil heel graag eerst 2 maanden op een boerderij werken. Maar vind het moeilijk om in die zoektocht een weg te vinden. Daarna zou ik graag de oostkust afreizen. Voor hoelang enz, heb ik geen idee. Ik denk nu dat ik voor 6 maand wil vertrekken, maar langer is geen enkel probleem.
Ik heb op dit forum een bericht geplaatst omdat mijn ouders het niet echt zien zitten dat ik alleen zou vertrekken. Daarom is het natuurlijk wel leuk om toch al met een paar hetzelfde idee te delen. Voor de reis zelf maakt het mij niet zoveel uit of dat in een groepje is of niet. Je kunt ook bepaalde momenten samen verder trekken. We moeten misschien eens ons ideeën bij elkaar leggen en zien of we nog altijd met z’n alle het idee hebben. Kunnen we verder gaan met voorbereidingen.

Groetjes
Hanne

Neem zeker eens een kijkje op de site van WEP (Al onze reizen), ze regelen de eerste 7 dagen voor je en plannen allerlei activiteiten, zodat je niet helemaal in het niets in een totaal nieuwe wereld wordt gedropt. Zo leer je ook andere reizigers kennen en kan je je ondertussen voorbereiden en beginnen met het zoeken van een job. Ook verzekering, visum regelen ze.

Ik ben er nog niet helemaal uit of het nu Australië of Nieuw-Zeeland gaat worden, in die laatste is het blijkbaar veel groener qua natuur (en geen ongedierte). Maar kans is groot dat het wel Australië wordt.

Het is inderdaad handig om met andere ongeveer hetzelfde idee te delen, zodat je wat informatie kan uitwisselen en dergelijke. Het is vooral het alleen toekomen dat inderdaad het lastigste is, denk ik.

Groeten

Stefaan

hey hanne,

Ben ook van belgie, Beringen, dus dicht bij jou :slight_smile: wanneer jij aankomt zal ik al zo’n 6 maanden in australie zijn voor te werken en te reizen, dus wie weet kunnen we samen wel rondtrekken… Laat je mij iets weten?

Greetz tamer

Hallo,

Dat ga ik zeker doen dan. We kunnen misschien ondertussen al wat contact houden met al je leuke ervaringen. Dan weet ik wat mij te wachten staat.
Veel plezier!

Groetjes