Dec/jan 2011-mei 2012! Australie&Nieuw-Zeeland backpacken

hoi,

mijn naam is sanne en ben bijna 18 jaar.
nu ga ik volgend jaar naar 5havo en wil daarna een half jaar reizen door Australie en Nieuw-Zeeland.
ik heb nog geen concrete plannen en sta voor veel dingen open.
aangezien ik veel heb gelezen dat je er wel 1000euro door heen jaagt in een maand! ga ik eerst vanaf juni t/m nov fulltime werken.

ik heb helaas in mijn vrienden kring geen mensen die ook de wensen hebben om er een jaar tussenuit tegaan dus ik hoop dat andere mensen tussen de 18-22 jaar wel dat ook van plan zijn!
ik zou willen surfen,duiken,feesten en gewoon alles daar ontdekken misschien ook werken.

hoop iets van je te horen!

aloha:zon02:sanne

Heejj Sanne,
Je kan ook gaan doen aan WHOOHing (ofzo)
Dan reis je van boerderij naar boerderij waar je dan ongeveer 4 uur per dag werkt en de rest van de dag kan je de omgeving bekijken
En als je genoeg geld hebt, reis je dan weer verder naar de volgende boerderij, waar je dan weer een tijd blijft.
Zoeits ga ik waarschijnlijk volgend jaar ook doen.

Hoi Sanne,

leuk dat je wilt gaan rondreizen na je eind-examen.
Ik heb dezelfde plannen alleen dan na mijn master studie Gezondheidswetenschappen.
Ik pas niet in je profiel qua leeftijd, maar reageer toch
Ik ben zelf 25 jaar, heb na mijn HAVO, een studie tot dietist gevolgd een jaar gewerkt en daarna aan een tussenjaar(premaster) en nu dus aan mijn masterjaar bezig.
In september ben ik van plan weg te gaan naar Australie om daar voor 12 weken een Cambridge cursus Engels te volgen en daarna oud&nieuw in Sydney te vieren en rond te gaan reizen in Australie en Nieuw-Zeeland en mogelijk daarna nog via China en Azie terug naar Nederland.
Liever reis ik niet alleen en daarom zoek ik vanaf ongeveer kerst 2011 een reismaatje.
Ik ga overal voor open, wil dingen doen, zien en ook houd ik van uitgaan, voor werken sta ik ook open. Lijkt me leuk dat mee te maken. Fruit plukken schijnt een bekend bijbaantje te zijn in Australie.
Mocht je interesse hebben dan hoor ik het graag.
Misschien kunnen we dan eerst van te voren af spreken om elkaar beter te leren kennen en wat reisplannen te maken.

Groetjes, Marita