2010 - Australie - 17 Jaar oud

Hee allemaal,
Ik wil graag na mn HAVO voor 6 maand naar het buitenland om te gaan reizen. Het liefst backpacken in Australie, maar ik weet dat je daar maar 3 maand mag blijven op je 17e, zonder te werken. Ik zou dan bijv. daarna doorkunnen naar Nieuw-Zeeland. Hebben jullie enig idee hoe het daar zit met werken en leeftijd? Ook Azie spreekt me erg aan, misschien wel meer dan Nieuw-Zeeland, maar ik weet ook niet hoe het hier zit?
Kunnen jullie me daarbij helpen, of me doorlinken naar een andere site?

En dan mijn tweede vraag; hoeveel geld zou ik moeten sparen voordat ik weg kan in 2010? Als ik niet zou kunnen/mogen werken? En als ik dat wel zou mogen, op hoeveel dan?
Ik weet hier allemaal nog niet zo heel veel van, maar ik weet ook niet waar ik deze informatie kan zoeken.

Alvast bedankt!

Hoi!
Er is een hoop te vinden op internet, al begrijp ik dat je je informatie niet zo snel kan vinden, juist omdat er zóveel is!

Een aantal handige sites:

http://www.markdevries.nl/australie/downloaden.htm (met heel uitgebreide info en tips over Australie)

www.reizigersonline.nl (heel veel info)

www.australieonline.nl (specifieke Australie info)

Heel veel succes met de voorbereidingen en voorpret… :slight_smile:
Ik vertrek dit jaar okt/nov. naar India/Tibet/Nepal voor 5 maanden en ga daarna nog 3 maanden naar Australie. Mocht je dus tegen die tijd nog meer willen weten, kan ik je dan vast wel weer verder helpen!

Groetjes Sandra