Het is voor mij al heel lang een droom om een rondreis te maken door Australie. Eind dit schooljaar zal ik afstuderen als HRM’er en dit leek mij een mooie periode om na het afstuderen m’n droom te gaan waar maken. Het lijkt me heel gezellig om dit met iemand samen te kunnen beleven! Mijn vriendinnen zijn allemaal nog aan het studeren en via deze wijze zoek ik een leuk en gezellige reisgenoot.
Ik zit te denken vanaf september om ongeveer een halfjaar te gaan, maar eigenlijk staat alles nog open. Het lijkt me namelijk super om al de tijd te hebben om Australie te verkennen. Tussendoor een beetje werken via een Working Holiday Visa, lijkt mij erg leuk en een mooie ervaring!
Echte plannen heb ik nog niet maar ben natuurlijk in om leuke dingen te doen zoals duiken,surfen en snorkelen, een auto te huren/kopen om zo makkelijk rond te rijden en een tour langs de kust ofzo te maken en voor een feestje ben ik natuurlijk ook in!
Ik zal nog wat over mezelf vertellen, ik ben 20 jaar oud en een enthousiast, spontane en vriendelijke meid en veel voor leuke dingen in. Ik heb nog niet veel backpack ervaring, wel heb ik voor mijn minor 5 maanden in Parijs gestudeerd.
Hoor het graag als iemand dezelfde plannen heeft en ook gezelschap zoekt.
Als ik je berichtje zo lees zit jij in het zelfde pakket als mij. Wil wel reizen maar niemand kan mee… ik heb zelf ook een berichtje geplaatst, ik denk wel redelijk vergelijkbaar met die van jou:
*Hallo allemaal!
Ik ben: Bas, 23 jaar, HBO commerciële economie afgestudeerd, en heb straks al weer twee jaar gewerkt.
Onder het motto: ‘Werken kan de rest van mijn leven nog’ heb ik besloten dat ik wil gaan reizen. Australië en Nieuw-Zeeland zijn twee landen waar ik erg goede verhalen over gehoord heb, dus daar wil ik graag heen! Azië en Indonesië lijken mij ook tof, maar ik zit nog nergens aan vast en sta voor alles open.
Ik ben van mijzelf flexibel en pas me gemakkelijk aan. Ik ben erg sportief, dingen bekijken is wel leuk, maar nog mooier vind ik het om een avonturen te beleven en dingen te doen als; surfen, duiken, snorkelen, evt. skydiven, en ga zo maar even door. Al die dingen afgewisseld met veel relaxen, feesten en gezelligheid. Het lijkt mij gaaf om daar een auto te huren of te kopen en dan het land door te rijden.
Werken tijdens de reis is niet noodzakelijk, maar als het werk is ‘wat je gewoon is gedaan moet hebben’ doe ik mee!
Als je een beetje het zelfde idee/plan hebt over je reis en je bent net zo’n soort type als ik stuur dan een berichtje!
*
Wil je de reis gaan doen met een organisatie of op eigen houtje?
Ik ben nieuw op dit forum en kwam je berichtje tegen.
Het lijkt me hartstikke leuk om te gaan backpacken door Australië, zelf heb ik nog geen ervaring met backpacken.
Wel heb ik een half jaar in Curacao gewerkt en een half jaar in België gezeten voor stage. Nadat ik uit Curacao kwam wilden ik graag weer naar het buitenland. Helaas heeft mijn vriendin afgehaakt en ben ik opzoek naar een reisgenoot.
Ik ben 23 jaar oud, spontaan en vrijgezel! Hou van feestjes, nieuwe uitdagingen en werken. Op het moment ben ik werkzaam op de Marketing & Sales afdeling voor 3 horeca zaken, in het weekend werk ik in de bediening bij één van deze strandclubs op Scheveningen. Zelf kom ik uit een horeca familie.
Het lijkt me heel gaaf om te gaan touren met een camper door Australië en nieuwe dingen te ontdekken.
Ik ben Pieter, 23 jaar uit België (Heusden-Zolder) en zit met ongeveer dezelfde plannen.
Een goede vriend van me heeft afgehaakt en ik ben op zoek naar één of meerdere personen om te gaan backpacken. Australië, NZ, Thailand,…
Als er iemand gedachten/plannen wil uitwisselen, je kan me mailen (pieter-hermans@hotmail.com) of een berichtje achterlaten op facebook (Pieter Hermans)
Hallo,
Hoop leuke voornemens allemaal!
Ikzelf wil ook voor een langere periode naar Australie en misschien ook wel indonesie en Thailand verkennen. Zelf alwel een hoop ervaring met reizen (New zealand, Chili, Peru, Amerika om maar eens een paar te noemen), maar nog niet met backpacken. Met een busje heel relaxt door australie heen. Begin ergens aan de zuid-oostkust en lekker omhoog tuffen evt via een detour naar binnenland.
Ik ben flexibel ingesteld, een probleemoplosser, student, koffiedrinker, af-en-toe stevig uit mijn dak op een feestje, hou van gezelligheid, 25 jaar, vrijgezel, avontuurlijk (bungeejump en skydive al afgestreept ), eerder wijn dan bier persoon, etc.
Ik zoek een gezellig(e), relaxt(e) en flexibel(e) reisgenootje(s) die het leuk vinden om samen te reizen, maar ook weer niet perse krampachtig aan elkaar vast te hoeven houden. Wegen kunnen immers splitsen en je komt daar natuurlijk nog andere mensen tegen.
Mijn (enige) plannen zover zijn dat ik ergens november/begin december wil vertrekken. Na de uitreiking van mijn bul en voor mijn verjaardag. Zie je het zover nog zitten? even berichtje achterlaten en laten we dan maar snel eens een biertje/wijntje gaan drinken!
Leuke plannen lees ik hier! De meeste berichtjes in dit topic zijn al wat verouderd, dus ik denk dat mijn reactie meer gericht is op Joep. Ik weet niet of je al een reismaatje hebt gevonden, maar je bericht spreekt me erg aan! Ik heb ook al een oproepje geplaatst, maar ik zal hier wat herhalen;). Mijn naam is Merel, 23 jaar, ben een (al zeg ik het zelf) gezellige meid en bijna klaar met studeren. Aangezien ik graag nog eventjes van mijn leven geniet voordat ik de 80 uur per week workload induik, wil ik graag gaan rondreizen voor 4-6 maanden door Australië en wellicht ook Nieuw-Zeeland. Ik verwacht dat ik eind november kan afstuderen, dus qua vertrek zitten we wel op één lijn. Veel plannen heb ik nog niet, maar de oostkust van Australië klinkt als een goed begin van mijn reis. Verder lijkt het me handig om daar te gaan werken, zodat ik eenmaal terug in Nederland ook nog een beetje kan overleven.
Het lijkt me super om deze reis samen met iemand te delen en daarom ben ik op zoek naar (een) reismaatje(s)! Ik heb overigens al wat reiservaring, aangezien ik met mijn backpack 4 maanden door Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en Indonesië heb gereisd. Verder ben ik niet vies van een feestje of festival, maar kan ik ook genieten van een lekker wijntje en een goed gesprek. Ik ben open-minded ingesteld en kan niet wachten om weer de vrijheid van het reizen te voelen!
Dus Joep, lijkt dit je wat of wil je meer weten? Laat even een berichtje achter!